[#61] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#62] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#63] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@swinkamor12, post #50

Oczywiście że jest



Oczywiście jest też wersja AGA w większej palecie kolorów.


Na dodatek niejaki Britelite stworzył demo engine...



Więc jak poniektórzy chcą, to mogą próbować męczyć w.w. osobę żeby ukończyła engine opierając się na obiektach z Wolfa (obecnie jest zmieniony na jakieś roboty). Ale Britelite dalej pracuje nad udoskonalaniem tego silnika.
[#64] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Solo Kazuki, post #63

Beznadziejna prędkość na tym 030/56Mhz
[#65] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #64

W sumie to działa jak na ST 8MHz
[#66] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@lopezpb, post #65

Nie działa tak samo, wersja amigowa jest płynniejsza. Trzeba pod uwagę wziąć jakość nagrania, w 480p wygląda bardziej miarodajnie (choć i tak dalej jakość słaba). Wpływa to na ogólne wrażenie, ale proponuje porównać jedno obok drugiego.

Dodam że na podobnym sprzęcie wersja AGA działa lepiej.
[#67] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Solo Kazuki, post #63

Czyli jednak jest wolf 3d na Amigę 500!
[#68] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@amikoksu, post #67

No, nie bałdzo. Jest "proof of concept" silnika, używający jednej tekstury ściany i jednej tekstury drzwi. Do działającej gry jeszcze bardzo daleko.
[#69] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #68

Engine już jest w bardziej zaawansowanym stadium. Ale jak już pisałem zmieniono obiekty na roboty (a tło odpowiednio dostosowano) i zmieniono nazwę na "Cyberwolf".

[#70] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Solo Kazuki, post #69

Sprytna, Copperowa zdaje się, podłoga i sufit. I podoba mi się jak bohater "wchodzi mimo drzwi zamkniętych". Jest potencjał. Jeśli to jest na fabrycznej A500 to szybkość działania ryje beret. Gra pomyka jak "Za żelazną bramą".
[#71] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#72] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Solo Kazuki, post #69

To chyba zamyka wątek tej nędznej wersji na ST.
[#73] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@marianoamigo, post #72

[#74] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Solo Kazuki, post #69

Wygląda jak zrobione na silniku robionym przez polaka, sugeruję się tym dziwnym pionowym ditheringiem, ktoś pamięta o czym mówię, zapomniałem jego ksywki/imienia?
[#75] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@WyciorX, post #74

Z pewnością chodziło Ci o Polaka?
[#76] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@recedent, post #75

Tak, ale piszę z małej, bo się nie wywyższam.

KK/Altair



Ostatnia aktualizacja: 03.09.2020 16:18:45 przez WyciorX
[#77] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@WyciorX, post #76

Piszesz o kimś, nie o sobie więc raczej zamiast "nie wywyższania siebie" masz brak szacunku do drugiego człowieka.

Napomknę tylko, że za specjalne pisanie narodowości z małej litery mieliśmy już na PPA bany (z punktu 14 regulaminu).
[#78] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@WyciorX, post #74

Umknął ci drobny szczegół że Britelite był pierwszy.
[#79] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Solo Kazuki, post #78

Najważniejsze, że marianoamigo stwierdził, że Cyberwolf będący tech-demem z mniejszym ekranem, namiastką przeciwników i gameplay'u i właśnie tym dziwnym ditheringiem bije Wolfa z ST na głowę bo jest płynnie, więc A500 już nie ma czego udowadniać i ogólnie rulez OK

P.S.
Cyberwolf mi się podoba, odpaliłem na A500+ z ACA500, ale nie ma się co zapędzać...

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2020 17:00:13 przez Jacques
[#80] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #79

CyberWolf wygląda jak połączenie Za żelazną bramą i Monster

Pierwszy raz widziałem Wolfensteina będąc w gronie znajomych u kogoś i każdy bardzo się jarał, każdy chciał grać i każdy chciał mieć taką grę. Nikt tam wtedy nie widział braku sufitów i podłóg.

Cytadelą u mnie nikt się nie interesował. Ja też traktowałem tę grę jako ciekawostkę. Pomęczyłem jednego i drugiego dnia i tyle. Pomęczyłem... to nieprzypadkowe określenie. albo z lornetką w ręku, albo z twarzą w telewizorze... drugą opcją był pokaz slajdów... a i sama gra mało cieszyła.

Każdy wolał zagrać Glooma, AB3D, czy inne 3D. Nawet Death Mask budził większe zainteresowanie wśród gości.

Różnica między Cytadelą a Wolfem była taka, że jak ktoś odpalał po raz pierwszy Wolfa to od razu zabijał wrogów i chodził po labiryncie. Jak ktoś pierwszy raz odpalił Cytadelę to walił baranki w ścianę/drzwi i pytał "jak się strzela?".
2
[#81] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#82] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#83] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@xylaz, post #80

Różnica między Cytadelą a Wolfem była taka, że jak ktoś odpalał po raz pierwszy Wolfa to od razu zabijał wrogów i chodził po labiryncie. Jak ktoś pierwszy raz odpalił Cytadelę to walił baranki w ścianę/drzwi i pytał "jak się strzela?".


I pytał gdzie jest widok broni :)
[#84] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #83

Albo raczej "Gdzie jest broń?", bo na początku gry trzeba było uciekać ile sił w nogach i szukać pistoletu :)
[#85] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@WyciorX, post #74

KK_Altair sam przyznał że dithering wygląda podobnie (zmniejsza 2x ilość pikseli w poziomie ale pozwala uzyskać złudzenie większej ilości kolorów) ale to nie jego dzieło.
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/41521/nowy-material-na-temat-klona-doom-dla-amigi-500/2#m695760
[#86] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#87] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@sander180384, post #85

Gdyby kogoś interesowało to pierwszy 486DX 25Mhz z 1989 roku wyciąga w Wolfensteinie 3D 42FPS, a w Doomie 14 FPS.
[#88] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #87

Nikogo to nie interesuje bo nie podałeś jaka karta graficzna, a to ma baaardzo duzy wpływ na fpsy.
[#89] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@michal_zukowski, post #88

Nie wiem ile dokładnie FPS, ale Wolfenstein 3D jest całkiem płynny na 286/16 z kartą VGA ISA.
[#90] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #89

Nie wiem jak na 16Mhz, ale na 10Mhz też nieźle:

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem