[#91] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #90

I czar prysł, w opisie:
speedstar SVGA card based on the tseng labs ET4000 chip.

SVGA w PC klasy AT? Trochę oszustwo.
[#92] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@marianoamigo, post #91

Jaki problem podłączyć SVGA na ISA w AT, jakie oszustwo? To nie XT...
Nic nadzwyczajnego, na VGA ISA chodziłby podobnie na tych 10 czy 16 MHz z 286 i karta gfx nie jest tu wąskim gardłem.

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2020 14:41:40 przez Jacques
[#93] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #92

Tu jakiś 286 12Mhz z Wolfem 3D i wygląda, że wolniej działa:

[#94] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #93

Zawsze mnie rozpierniczal dzwiek w grach pc speakera
A500 to byla miazga pamietam jak pseudo kolega grzybiarz wpadl i uslyszal czolowke Pinbal Dreams ;) ;) ;)
[#95] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #93

Do Wolfa 3d mam PC 486, W 2020 roku ten zabytek nie gryzie się z Amigami jak w latach 90tych.
[#96] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@yarosf, post #95

Trochę nie ta era, w latach '90 pewnie byłby mocno katowany Doom a nie Wolf na 486, ale od tego był inny wątek
[#97] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #96

486 sx 25 Mhz 4 Mb ram i w sieci lokalnej się grało
[#98] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@yarosf, post #95

Czemu się nie gryzie?
Stracił zęby czy animusz?
[#99] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ZbyniuR, post #98

naklejasz tęczę na obudowę i wszystkie się kochają :P
[#100] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@yarosf, post #99

Tęczą to Amiga stoi od samego początku

A co wątpliwości koleżki którego ignoruję to wpływ karty graficznej ma oczywiście znaczenie na wydajność, ale nie w każdej grze jedankowo.
Te 42FPS w Wolfensteinie 3D to na karcie VLB S3 Mirage 7, a na tym samym konfigu po zmianie karty na zwykłą ISA (Trident) to wynik spada do 18 FPS. To rzeczywiście znaczący spadek. Jednakże już w Doom nacisk jest położony na procesor i na karcie VLB jest 14FPS, a na karcie ISA 11 FPS. Mówimy cały czas o tym samym konfigu (486DX 25Mhz, ta sama płyta - tylko różnica w kartach).
[#101] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #100

Na szynie Vesa Local Bus wiadomo że będzie lepiej iż na ISA
[#102] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@yarosf, post #101

Wiadomo, po to została stworzona :)
[#103] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #102

Przy czym dopóki nie jest to jakaś strasznie podła karta ISA, to raczej nie stanowi wąskiego gardła w Wolfie na 286/16, gdzie jest po prostu płynnie (ja odpalałem na 286/16 + bodaj na jakiejś Cirrus Logic SVGA na ISA).

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2020 08:47:34 przez Jacques
[#104] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ingenic, post #100

Na Tridencie na ISA to nawet na Pentium 166MHz Doom miał dość poważne spowolnienia. Szczególnie co ciekawe jak się z super shotguna strzeliło z bliska w ścianę.

Był taki kiedyś port Dooma który się nazywał Dosdoom to on już działa na takich starych kartach ISA całkiem dobrze, choć było czasami lekkie rwanie obrazu jak gdy się gra bez V-Sync. Zapewne oryginalny Doom to używał trybu 13h i bezpośrednio rysował na pamięci video a ten port używał Mode X i rysował do "fast ramu" a tylko potem robił konwersję/kopię do karty graficznej.
[#105] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@XoR, post #104

Sprawdzałeś to empirycznie ? W czasach P166 to 99,9% kart to karty graficzne na PCI, na ISA to powszechne były dźwiękowe, sieciowe.
Trochę mi się nie chce, ale mógłbym to sprawdzić, bo akurat mam kartę Tridenta ISA jak i P166.
[#106] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@ZbyniuR, post #98

Człowiek sobie uświadamia, że to całkiem fajne komputery były, a się tego nie widziało przez klapki na oczach...
[#107] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Daclaw, post #106

Pecety? Dla mnie były fajne dopiero wtedy gdy szło na nich oglądać filmy w DivX, wcześniej tylko Amiga :)
[#108] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@karolb, post #107

Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?


Ponieważ Atari ST ma 8Mhz a Amiga 7.14Mhz

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2020 16:05:44 przez mmarcin2741
[#109] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@mmarcin2741, post #108

I bitplany mniej przeszkadzają...
A nie, dlatego, że A500 ma Cytadelę pomysł
[#110] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#111] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#112] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#113] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#114] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#115] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#116] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
[#117] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #109

Wolf 3D nie wymaga Atari STE, chodzi na starym dobrym Atari 520 ST z rozszerzonym do 2MB RAMem. Sprawdzałem u siebie i spokojnie da się grać.
[#118] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@zilog, post #117

A ktoś twierdził inaczej?
Na STE jest trochę lepszy dźwięk na przetwornikach, ale oczywiście działa tak samo.
[#119] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@Jacques, post #118

Owszem. Post #2. Tytuł filmu sugeruje, że gra wymaga STE.
[#120] Re: Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?

@zilog, post #119

Nadinterpretacja, wg mnie sugeruje, że video było łapane z STE.
Zresztą pierwsze zdanie opisu filmu mówi co i jak:

"Wolfenstein 3D" is a first-person shooter game developed by Id Software in 1992, ported by Reimund "Ray" Dratwa in 2005 on the Atari ST.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem