kategorie:
[#871] Re: Raytracing i Amiga

@adam_mierzwa, post #869

O, to ciekawe. Jakie programy na przykład? Ja używam OS 3.1 na A1200/060.
[#872] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #870

Ciekawostka, tak autorzy OxyPatchera ilustrują prędkość swojego narzędzia:



Jak widać, np. Cinema 4D dostaje o wiele większego kopa niż LightWave.

Jak się zastanowić, to powinniśmy testować mimo wszystko z OxyPatcherem. Dlaczego? Bo użytkownika interesuje ostateczny rezultat. Jeśli posiadacz 68060 może za pomocą OxyPatchera zwiększyć swoje osiągi, to dlaczego miałby go nie stosować? Bo to byłoby nie fair względem posiadaczy Vampire, którym OxyPatcher nic nie da?

Jeśli o mnie chodzi to bardziej interesuje mnie praktyczna wydajność niż teoretyczna kalkulacja w całkowitym odizolowaniu od wpływu czynników zewnętrznych, bo takie warunki dla użytkownika po prostu nie występują.
[#873] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #872

Nieuzywalem tego, wiec nie wiem, ale jezeli patchuje on tez niezaimplementowane komendy FPU to Vampire2 tez moze dzialac szybciej. Bo emulacja softFPU jest wolna.
[#874] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #872

Nie mam Oxypatchera dlatego zapuściłem test z Cyberpatcherem i LW 3.5FPU.

Co od razu zauważyłem? Kursor myszy mi nie skacze w trakcie renderingu - podobno tak się dzieje gdy FPU 060 trafia na instrukcję, której nie ma zaimplementowanej.

Czas pokaże... do 2 godzin
[#875] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #874

Jest różnica! Użycie Cyberpatchera skróciło czas renderingu do 1,5 godz (z 2,5 godz).



Czekam od wczoraj na info ws zakupu HSMathLibs, a Oxypatchera niestety nie mogę znaleźć...

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2017 21:36:08 przez tbone
[#876] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #875

Moje własne wyniki dla "Benchmark3" LW 3.5 (integer):
  • Amiga 600 Vampire 600 V2@78MHz / 128MB / GOLD1: 6h 49m 39s (24579 seconds)
  • Amiga 1200 Blizzard 1260@50MHz / 128MB / HSMathLibs: 7h 36m 49s (27409 seconds)
  • Amiga 1200 Blizzard 1260@50MHz / 128MB / WBMathLibs: 12h 35m 3s (45303 seconds)


Wniosek: w tych samych warunkach operacyjnych (integer, standardowe biblioteki matematyczne) Blizzard potrzebował o 84% więcej czasu na wyliczenie sceny w stosunku do Vampire'a.

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2017 10:13:36 przez skipp
[#877] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #876

Amiga 1200 Blizzard 1260@50MHz / 128MB / WBMathLibs: 12h 35m 3s (45303 seconds)


Ciekawe, czy jest 100% pewności, że FPU nie jest używane w żadnym zakresie?

Przy okazji coś w temacie wątku, znalazłem swój stary render z 2015 roku, którego tu chyba jeszcze nie wrzucałem. Fantazja na temat co by było gdyby Commodore wydało Amigę specjalnie na rynek polski.



Tak długie logo nie chciało się zmieścić bez poważnej operacji plastycznej obudowy, dlatego musiałem zrezygnować z diod. Wzorem była obudowa od A1200. Model - Blender, render - Cycles.


Ostatnia aktualizacja: 11.09.2017 10:46:37 przez jubi
[#878] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #877

Hyhyhyhy :) Pocieszny obrazek. Pozwoliłem sobie pójść krok dalej:



;)
[#879] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #878

Dobry pomysł, może zrobię nową wersję.
[#880] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #879

To już lepiej zrobić "kumpelę" i diody. I przy okazji koło nich też napisy podmienić.
[#881] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #880

Jestem za Kumpelą i LEDami.
[#882] Re: Raytracing i Amiga

@waldiamiga, post #881

W Magazynie Amiga zawsze pisano o Amidze "przyjaciółka" stąd taki napis.

Z przyjaciółką miewa się bardziej intymny kontakt niż z kumpelą, przyjaciółka zwykle jest jedna, wyjątkowa. A taki stosunek miało wtedy wielu Amigowców do swojej przyjaciółki.
[#883] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #880

Może pójdźmy dalej - RZona ;)
[#884] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #876

Moje własne wyniki dla "Benchmark3" LW 3.5 (integer):
Amiga 600 Vampire 600 V2@78MHz / 128MB / GOLD1: 6h 49m 39s (24579 seconds)
Amiga 1200 Blizzard 1260@50MHz / 128MB / HSMathLibs: 7h 36m 49s (27409 seconds)
Amiga 1200 Blizzard 1260@50MHz / 128MB / WBMathLibs: 12h 35m 3s (45303 seconds)

HSMathLibs w wersji demo ma jakies ograniczenia?
[#885] Re: Raytracing i Amiga

@snifferman, post #884

HSMathLibs w wersji demo ma jakies ograniczenia?

Nie wiem, ja używałem wersji pełnej, zarejestrowanej.
[#886] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #878

Dobre Jubi OK
[#887] Re: Raytracing i Amiga

@snifferman, post #884

Podobno jakiś monit-upierdliwiec wyskakuje.
[#888] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #878

To jeszcze cyferka 7, powinna być z poprzeczną kreseczką aby było po naszemu.
[#889] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #875

Z HSMathLibs i Cyberpatcherem render trwa 8s dłużej niż bez HSML
[#890] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #889

Podmiana Cyberpatchera na Oxypatchera nie przyniosła żadnych zmian. Wynik identyczny (różnica w paru s).
[#891] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #890

Update benchmarku w którym widać, że Vampire jest szybszy w wersji noFPU LightWave od 060 + kilka nowych wyników z MorphOS. Czekamy na więcej wyników z AmigaOS4.



Ostatnia aktualizacja: 21.09.2017 13:36:45 przez jubi
[#892] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #891

Chętnie bym sprawdził, ale wywala mi błąd na os4.1
[#893] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #891

Brakuje mojego wyniku z postu #875. Po uruchomieniu CyberPatchera na 060@66 MHz renderowało scenę 5403s (1 godzina 30 minut 3 sekundy). Wynik bez HSMathLibs (których użycie w kolejnej próbie niewiele zmieniło). OxyPatcher też praktycznie nic nie wniósł względem CyberPatchera.

Teraz się prosi bym pogonił 060 na 80MHz

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 08:35:40 przez tbone
[#894] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #891

Czy mogę prosić jeszcze o dopisanie mojego wyniku:
Vampire 600 V2 78MHz, GOLD1, Lightwave 3.5 noFPU = 6h 49m 55s (24595 seconds)

Dziękuję.
[#895] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #894

Dzięki za info, ale te celowo pominąłem, nie dopisuję wszystkich, tylko takie, które wnoszą jakieś nowe istotne informacje. Czasem coś nawet usuwam i zastępuję. Ten jest zbyt podobny do tego co już mamy.
[#896] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #895

Dzięki za info, ale te celowo pominąłem, nie dopisuję wszystkich, tylko takie, które wnoszą jakieś nowe istotne informacje. Czasem coś nawet usuwam i zastępuję. Ten jest zbyt podobny do tego co już mamy.

No to trochę szkoda, bo mój wynik był lepszy (minimalnie, ale zawsze) od tych, co w tabeli. Poza tym używałem innego rdzenia, niż pozostałe dwa. Rozumiem, że to Twój benchmark i Twoje zasady, ale moim zdaniem idąc tym tokiem rozumowania można było zastąpić jeden z tych dwóch vampire'owych wyników tym moim, z powodów, o których powyżej...
[#897] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #896

Czyli wygląda na to, że z Golda na Gold jest coraz wolniej? Z Gold1 jest szybciej niż z Gold2 i szybciej niż na 2.5 itd? Dość dziwne i może faktycznie warto to uwzględnić i uwidocznić w tabeli.
[#898] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #895

No to kolejny wynik: 1h 14m 25s (4465s). Taki sam konfig jak poprzednio tylko 060 pogonione na 80MHz.
[#899] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #898

LW 5.2a zadziałał po użyciu RTG Patch
wynika dla PegasosII 1.2 GHz AmigaOS4.1FE to 10m51s (651sec)
[#900] Re: Raytracing i Amiga

@Risc, post #899

A i dla chętnych zredagowany opis Real3D
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem