@aszu,
post #801
Bardzo ciekawe amigowe zabytki znalazłem się na płytach
z tego wątku w katalogu _TINNER_.RAY więc zakładam że ich autorem jest Tinner:
widać tu dobrze styl jaki panował w amigowym ray-tracingu w połowie lat 90tych. Jeśli kiedyś historycy sztuki zainteresują się badaniami na tym polu to na pewno będą w stanie wyróżnić conajmniej kilka epok:
- styl wczesny (lata 80te i początek 90tych), gdzie dominowały głównie lustrzane kule i szachownice, raczej w ogóle nie używano tesktur zadowalając się różnokolorowymi błyszczącymi powierzchniami, z rzadka pojawiały się bardziej skomplikowane kształty niż defaultowe kule, sześciany, walce itd.
- styl późny (połowa lat 90tych i dalej), taki jak widać na powyższych obrazkach, gdzie są już bardziej skomplikowane obiekty ale składające się z relatywnie małej liczby wielokątów (ograniczenia sprzętowe!), pojawiają się już proste tekstury w niskiej rozdzielczości, najczęściej defaultowe dostarczane z programami 3D albo z CD z teksturami, dlatego często się powtarzają nawet u różnych autorów i nieraz łatwo przez to rozpoznać z jakiego programu korzystano. Szczątkowo kontynuowana jest też fascynacja lustrzanymi odbiciami przenikajaca z poprzedniej epoki co widać na drugim obrazku.
Co do tematyki to Amigowcy sięgali dość często do rzeczy im bliskich - kształtów samego komputera Amiga, MagicWB itd. Widać też w amigowych pracach zaostrzającą się i powoli przegrywaną walkę z pecetem, zaczynają się pojawiać masowo loga "Intel Outside" i pochodne, sam pamiętam wysyp tego typu grafik na party Intel Outside w Warszawie gdzie była prezentowana np. kuchenka z procesorami Pentium zamiast palników itp.
Następne epoki czyli zbliżanie się ray-tracingu do foto-realizmu i w ogóle rezygnacja z ray-tracingu sensu stricto na rzecz path-tracingu Amigę ominęły bo w międzyczasie ludzie zajmujący się tą dziedziną przenieśli się po prostu na pecety.
Ostatnia aktualizacja: 01.08.2015 15:04:37 przez jubi