kategorie:
[#781] Re: Raytracing i Amiga

@SuperBuster11, post #780

Brawo, chociaż nie było to chyba zbyt trudne? Oto cała tapeta dla wielbicieli MagicWB:

2560x1440

[#782] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #774

WinUAE 3.0.0 - LightWave 5.2

Athlon64 3000+ (2200Mhz) Venice - 457 sekund (7 min. 37 sek.)

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2015 00:18:17 przez belfegor
[#783] Re: Raytracing i Amiga

@belfegor, post #782

Geeky stuff - od jakiegoś czasu Blender/Cycles wspiera Open Shading Language i można sobie w nim pisać własne shadery, czyli np...wiernie odtworzyć wczesny symbol mocy Amigi - animację Juggler. Dokładniej to ktoś zaimplementował cały real-time raytracer zgodny z tym który był używany do renderingu jugglera, wewnątrz shadera OSL:

I try to do it as close as possible to the 1986 rendering. So I wrote a true Minimalist Ray Tracer inside the OSL shader.

This shader is near Real-Time. And you can play with it inside Blender! (The first Juggler was more than one hour rendering time on Amiga computer in 1986, in 320x200 pixels).


https://vimeo.com/130454787

Taki shader można nałożyć później na dowolny obiekt, co widać na załączonym filmie. Cała scena ze screenshota składa się jak widać tylko z defaultowego cube, juggler nie istnieje w niej jako obiekt, jest tylko nakładany na cube jako animowany materiał który jednak jest całkowicie interaktywny i da się obejrzeć w 3d z każdej strony.

[#784] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #783

Ciekawy retro akcent w tym nowomodnym świecie :)
[#785] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #784

Jak zauważył Arti podczas imprezy Amiga 30 w Amsterdamie miała miejsce premiera płyty z moją okładką. Ponieważ płyty dotarły i do mnie chciałbym wam pokazać jak to wyszło:



płytę można kupić tu:

http://www.010101-music.nl/insert-disk-2-order.html

historia powstania tego obrazka:

http://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/28440/raytracing-i-amiga/24#m446208


Ostatnio nie miałem więcej czasu na tematy amigowe, ale po seansie najnowszego Terminatora naszło mnie na zabawę i w pół godziny zmajstrowałem sobie zalążek czachy naszego bohatera na podstawie zdjęcia, może kiedyś się przyda do jakiegoś renderu w klimacie lat 80/90tych:



Ostatnia aktualizacja: 16.07.2015 19:11:04 przez jubi
1
[#786] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #785

Gratuluję angażu- super wyszła ta okładka OK
[#787] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #785

Twoje rendery krążą po całym internecie, fajnie, że teraz jeden z nich ukazał się w formie okładki na płytę OK
[#788] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #785

Mniodzio! OK
[#789] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #785

Szacun!
[#790] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #789

Czasem nabieram jeszcze ochoty na amigową tematykę, tym razem impulsem było pojawienie się nowego Commodore PET, czyli zwykłego taniego telefonu z Androidem którego cena magicznie wzrosła x2 po dodaniu naklejki z logo.

Jeśli już ktoś używa legendarnego logo to niech bardziej się wysili, a że nie ma za bardzo na kogo liczyć w tym zakresie to musiałem wysilić się sam. To miał być szybki projekt ale wymyślenie całej koncepcji obudowy, systemu operacyjnego, identyfikacji wizualnej itd. zajęło w sumie z 5 wieczorów intensywnej pracy czyli nie tak znowu mało.

Całość wymodelowałem w Blenderze i wyrenderowałem w Cycles.



[#791] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Heh, dobre, zwłaszcza to:
microSDs are for pussies
[#792] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Fajne, gratuluję pomysłu.
[#793] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Wypas!!OK No i chwała że z przeplotem ;)
[#794] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Idealne połączenie tradycji z nowoczesnością.
[#795] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

O, wow, ale rewelka! Kliknąłem w link do tego wątku na głównej ot tak, aby się zrelaksować intelektualnie na PPA po wakacyjnym relaksie (bo ileż można wypoczywać bez okołóamigowego internetowania, hehe), a tu taka niespodzianka. :)

Gratuluję dzieła. Jakby był taki smartfon to może w końcu byłby to dla mnie argument za zakupem takiego urządzenia - od razu przyjemniej wygląda ten fikcyjny interfejs z ikonkami.
[#796] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Wow! Świetny dezajn! Chylę czoło. Kapitalne! OK
[#797] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Wzornictwo pierwsza klasa, coś świeżego, nie klepanie tego samego przez wszystkich producentów. Może swój projekt powinieneś wysłać jakiejś większej firmie. Może akurat się zainteresują i wykorzystają potencjał nazwy i Twojego pomysłu.
[#798] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #797

To jest nas dwóch myślących podobnie. :) Podpisuję się pod pomysłem Flopsa o wysłaniu wzornictwa jakieś firmie jako propozycji produktu. Oczywiście ze stosownym zabezpieczeniem (uwiarygodnieniem) autorstwa pomysłu, żeby Ci nie podkradli. ;)
[#799] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

Co się będę rozpisywał, z taką obudową z pewnością bym zakupił ten smartfon OK - a tak, pośmieję się z tych, którzy dadzą się złapać na logo.
[#800] Re: Raytracing i Amiga

@CJ Warlock, post #798

To jest nas dwóch myślących podobnie. :) Podpisuję się pod pomysłem Flopsa o wysłaniu wzornictwa jakieś firmie jako propozycji produktu. Oczywiście ze stosownym zabezpieczeniem (uwiarygodnieniem) autorstwa pomysłu, żeby Ci nie podkradli. ;)


Dzięki za komentarze. To jest w ogóle bardzo ciekawy i niedoceniany temat, mianowicie design produktów Commodore. Bardzo trudno jest wyłapać charakterystyczne elementy tego designu który w przeciwieństwie do np. Atari ST nie był tak jednorodny i spójny. Ale...to jest tym większe wyzwanie aby z tych elementów złożyć coś co jednak na pierwszy rzut oka będzie rozpoznawalne jako amigowe. Ten temat jest jeszcze słabo zeksplorowany i kto wie może jeszcze zrobię do niego jakieś podejście.

Przeglądając ten wątek jeszcze warto zwrócić uwagę że to nie jest pierwsza taka próba z mojej strony, pierwszym designem nieistniejącego produktu ze stajni Commodore który zrobiłem niemal dwa lata temu była konsola CD32 Mini:



Kolejne kroki zależą najbardziej od pomysłów, jeśli macie jakiś pomysł na ciekawy produkt w amigowym klimacie to piszcie.
[#801] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #797

I ja sie przychyle, pomysl swietny a design bije wiekszosc dostepnych komorek na glowe!OK
[#802] Re: Raytracing i Amiga

@aszu, post #801

Bardzo ciekawe amigowe zabytki znalazłem się na płytach z tego wątku w katalogu _TINNER_.RAY więc zakładam że ich autorem jest Tinner:





widać tu dobrze styl jaki panował w amigowym ray-tracingu w połowie lat 90tych. Jeśli kiedyś historycy sztuki zainteresują się badaniami na tym polu to na pewno będą w stanie wyróżnić conajmniej kilka epok:

  • styl wczesny (lata 80te i początek 90tych), gdzie dominowały głównie lustrzane kule i szachownice, raczej w ogóle nie używano tesktur zadowalając się różnokolorowymi błyszczącymi powierzchniami, z rzadka pojawiały się bardziej skomplikowane kształty niż defaultowe kule, sześciany, walce itd.

  • styl późny (połowa lat 90tych i dalej), taki jak widać na powyższych obrazkach, gdzie są już bardziej skomplikowane obiekty ale składające się z relatywnie małej liczby wielokątów (ograniczenia sprzętowe!), pojawiają się już proste tekstury w niskiej rozdzielczości, najczęściej defaultowe dostarczane z programami 3D albo z CD z teksturami, dlatego często się powtarzają nawet u różnych autorów i nieraz łatwo przez to rozpoznać z jakiego programu korzystano. Szczątkowo kontynuowana jest też fascynacja lustrzanymi odbiciami przenikajaca z poprzedniej epoki co widać na drugim obrazku.


Co do tematyki to Amigowcy sięgali dość często do rzeczy im bliskich - kształtów samego komputera Amiga, MagicWB itd. Widać też w amigowych pracach zaostrzającą się i powoli przegrywaną walkę z pecetem, zaczynają się pojawiać masowo loga "Intel Outside" i pochodne, sam pamiętam wysyp tego typu grafik na party Intel Outside w Warszawie gdzie była prezentowana np. kuchenka z procesorami Pentium zamiast palników itp.

Następne epoki czyli zbliżanie się ray-tracingu do foto-realizmu i w ogóle rezygnacja z ray-tracingu sensu stricto na rzecz path-tracingu Amigę ominęły bo w międzyczasie ludzie zajmujący się tą dziedziną przenieśli się po prostu na pecety.


Ostatnia aktualizacja: 01.08.2015 15:04:37 przez jubi
[#803] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #802

No to lecimy dalej z amigowymi rayami z połowy lat 90tych, tym razem autorów nieznanych. Dwie rzeczy na pewno mocno przebijają z tej twórczości - miłość do Amigi i nienawiść do peceta. Te dwie siły rządziły amigowym światkiem w czasach tuż po upadku Commodore i odcisnęły swoje piętno w twórczości amigowców.

Odnalazł się też ray o którym pisałem wyżej a który pamiętałem z Intel Outside - kuchenka z Pentium. Rozczula nieco ulica Amigowa (ostatni obrazek).





















Ostatnia aktualizacja: 05.08.2015 22:40:15 przez jubi
[#804] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #802

raczej w ogóle nie używano tesktur zadowalając się różnokolorowymi błyszczącymi powierzchniami


To akurat mogło być uzasadnione możliwościami sprzętowymi, przygotowując pracę na tegoroczne DC próba użycia jakiejkolwiek textury przy niezbyt rozbudowanej scenie skończyło się komunikatem out of memory. Hardware A500 z 1mega chip + real 1.4.

Wszystkie błyszczące materiały, później wszelkiej maści szkła, następnie caustics itp były modne bo wchodziły pod strzechy i każdy chciał pokazać co jego sprzęt potrafi. Z resztą pewnie jak większość renderowałem szklane dzbanki z reflections i refractions po kilkanaście godzin żeby uzyskać średnio udany render 320x256.
[#805] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #803

Ciekawe te prace.
Pamiętam jak zachwycony pixelkowymi rysunkami zastanawiałem się co ci ludzie widzą w tym 3D. O ile czekoladki, wisienki itp wyglądały spoko to kanciastość przedstawionego świata mocno mnie odrzucała. Dopiero po latach zacząłem rozumieć jak dużo trzeba było poświęcić aby te prace w ogóle powstały pomimo wszystkich ograniczeń.
Jeden z moich ulubionych renderów (sorka, że nie scenowy):

Screen Roadkill HOL

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2015 08:37:23 przez Koyot1222
[#806] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

fajny pomysł i wykonanie :)
wolałbym osobiście A.phone1200 z ikonkami 3.1 (i bez interlace ;p) ale nie wzgardziłbym i takim :D
[#807] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #603

Hej,
Pozwoliłem sobie odświeżyć wątek, aby podać czas renderingu mojej Amigi 1200 w konfigu z ACA 1233/40MHz 68030MMU z FPU 50MHz: 11h 22m 24s (40944 seconds) - taki wynik mi pokazał LV po zakończeniu renderowania.
W załączniku dodaję zdjęcie z ekranu po zakończeniu renderingu.


IMG_4822.JPG


Pozdrawiam,
Zbylu
[#808] Re: Raytracing i Amiga

@zzielinski, post #807

Error (401)
[#809] Re: Raytracing i Amiga

@Vato, post #808

Spróbuję w takim razie tak podać link do zdjęcia:
https://www.dropbox.com/sc/9nx06e3zwbuxbuv/AABK5SOxmWBzlbmQBlX_QYwVa
Pozdrawiam,
Zbylu
[#810] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #292

rendery są naprawdę super
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem