@sanjyuubi, post #180
@bogumil, post #181
@sanjyuubi, post #179
@Don_Adan, post #184
Jak ktos bedzie chcial podlaczyc 68060 133/150/200 MHz to mu zadziala.
Zdaje sie, ze Strim nie chcial uzywac jakis czesci bo juz nie byly produkowane, tu najprawdopodobniej bedzie tak samo.
Yaqube pokazal, ze sie da uzyc DDR2 do 680x0, wiec nie widze powodu, zeby nie uzyc DDR3.
Mozna sie pewnie Yaqube'a zapytac jak rozwiazal problem debugowania tak szybkiej pamieci.
koszty raczej na pewno sa wieksze a efekt raczej na pewno bedzie gorszy
@Don_Adan, post #184
A po co jest ten projekt jak nie po to, zeby sie czegos nauczyc?
@Don_Adan, post #184
@strim_, post #185
@Don_Adan, post #188
@sanjyuubi, post #189
@Don_Adan, post #190
Zajrzyj
na strone Natami (znowu/juz dziala) tam powinny byc informacje o 68070.
@Don_Adan, post #190
@Spoony, post #191
@Don_Adan, post #193
Na pewno da sie podlaczyc zewnetrzny MC68882 do MC68060, a ze nikt tego raczej wczesniej nie robil to inna sprawa.
W prototypie karty turbo wystarczy uwzglednic miejsce na FPU, kto bedzie chcial
to sobie dokupi 68882 do tej karty.
@Don_Adan, post #193
Istnieje malo znany specjalizowany system operacyjny dzialajacy na dwoch 68060,
czyli da sie polaczyc dwie (!) MC68060 tak zeby ze soba wspolpracowaly pod tym OS.
Jak widze nalezysz do ludzi, ktorzy malo wiedza a duzo pisza.
No bo z Twojego tekstu jasno wynika, ze nie wiesz jak dziala koprocesor
dla procesorow 68k.
Mam ciekawsze rzeczy do robienia niz prowadzenie polemiki, ale
jakbys przypadkiem mial rzeczywiscie jakies ciekawe i realne propozycje
czy rozwiazania problemow w temacie karty turbo dla Amigi 3000/4000 to
wtedy sie odezwe, ale pamietaj CIEKAWE i REALNE.
@Don_Adan, post #193
i cos takiego wedlug mnie musi przechodzic przez kontroler pamieci i wtedy mozna by chyba bylo sprawdzic co to za instrukcja i w zaleznosci od niej wykonac albo i nie (jakby to byl Illegal czy podobna instrukcja) wewnetrzny mikrokod lub jakis inny sposob jej implementacji. Wiem, ze Gunnar rozwazal taki sposob przy Apollo i instrukcjach ktorych w nim brak, ze jest wywolywany trap a pozniej jakis wewnetrzny ROM (?) w FPGA taka instrukcje wykonuje
@RadoslawF, post #194
@Don_Adan, post #197
Istnieja wersje 68060 EC i LC, dla tych wersji 68882 bedzie dzialal tak samo
jak w przypadku procesorow 68000/68010/68020/68030, bo te procesory nie maja
zintegrowanego FPU.
@sanjyuubi, post #199
@Don_Adan, post #197
wszyscy macie rację
1) konwersja C2P oczywiście jest Kalmsa z Amigi ale zoptymalizowana pod Atari i finalnie jest szybsza ze względu na organizację pamięci ekranu - przeplatane bitplany.
2) wydajniejszą pamięć CT60. Czuba użył nowszej i zdecydowanie szybszej pamięci SDRAM niż w dopałkach do Amigi;
3) wydajniejszą pamięć Falcona, niby tylko 16bitowa szyna ale za to ponad dwa razy szybciej taktowana niż w A1200 (8Mhz vs 3,54MHz a tak naprawdę z punktu widzenia CPU to 4Mhz vs 1.77MHz).
Adam, w A1200, Falconie, TT i ST, CPU ma dostęp do pamięci co drugi cykl tej pamięci. Czyli ma tylko w parzyste dostępy, nieparzyste są za to dostępne dla układu graficznego. W przypadku A1200 i Falcona układ graficzny może podkradać również parzyste dostępy procesorowi.
- ST - pamięć taktowana jest 4MHz, CPU ma dostęp 2MHz 16bit;
- Falcon - pamięć taktowana jest 8MHz, CPU ma dostęp 4MHz 16bit;
- A1200 - pamięć taktowana jest 3,54MHz, CPU ma dostęp 1,7MHz 32bit;
- TT - pamięć taktowana jest 4MHz, CPU ma dostęp 2MHz lub 4MHz w przypadku trafienia w cache Funnel;
@RadoslawF, post #198
@sanjyuubi, post #199
@Don_Adan, post #204
@Don_Adan, post #203
O jaka liste rozkazow Ci chodzi?
O rozkazy FPU?
@sanjyuubi, post #199
@RadoslawF, post #206
@Daclaw, post #207