[#421] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #418

hmn...tak patrze na to co robisz, i skoro On sam jedenbył w stanie zrobić coś takiego jak poniżej to pewnie i Tobie sie kiedyś uda.
Skądinąd ciekawostka, bo taka gra spokojnie mogłaby /i pewnie powinna/ by powstać na Amidze. Najważniejsze, że pikselart ma się dobrze i jest to jakiś sposób na "bycie przyszłym milionerem". Czego w sumie Tobie życzę.
Axiom Verge = pierwsze 20 minut
[#422] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #421

Z tego co zrozumiałem to wygląda to tak, że kolejny świetny programista przez kilka lat graficznie dopracowywał swój projekt. Klon Metroid, ale z przytupem i wypasem :) U mnie jest odwrotna sytuacja, moje graficzne zdolności rozwinęły się dopiero na tyle aby z bólem... bo nadal nie jest to rutyna ani przyjemność stworzyć coś co nadaje się do ogólnego wykorzystania. O kodzie... mogę sobie pomarzyć.
Dopiero od poprzedniego roku udało mi się zawiązać na tyle kontakty z koderami aby stworzyć coś co zadziała. Aktualnie jestem na etapie realizacji właściwych elementów graficznych, dopiero za jakiś czas przyjdzie pora na fantazje i eksperymenty. Szczerze, dopiero w tym roku zacząłem kumać coś z fakeantyaliasingu, ale to tylko dlatego, że tych pikseli zrobiło się sporo więcej.

Dlatego też, dziękuję za uwagę. Proszę o dalsze śledzenie wątku i żywiołowe komentarze. Daje mi to sporo siły do dalszej pracy. Niestety z natury jestem leniwy i mocno nieśmiały, napotykając przeciwności albo bardziej dotkliwe uwagi zazwyczaj się wycofuję... Coś jak ślimak :) Chowam rogi i idę spać. Dlatego do sceny zwyczajnie się nie nadaję. Bywa też często, że nudzę się szybko projektem, albo rezygnuję bo mam czarne wizję że nie podołam.
Piksele to praca "nonprofit" przy 3 dzieci ciężko wygospodarować wystarczającą ilość czasu na pikselowe eksperymenty.
[#423] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #421

Graficznie nie porywa ale muzyka jest swietna OK
[#424] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #422

Piksele to praca "nonprofit" przy 3 dzieci ciężko wygospodarować wystarczającą ilość czasu na pikselowe eksperymenty.


Non profit to nie tylko piksele, też muzyka czy grafika, do momentu aż znajdziesz kogoś z kim zrobisz gotowy produkt i sprzedasz :)
[#425] Re: Pixele, piksele

@odyseja_lkc, post #424

czy grafika


ofcoz miało być "czy program"
[#426] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #400

Ostatecznie w "game compo" Fruity wylądowało na 5 miejscu. Wydaje mi się to sporym sukcesem jeśli wziąć pod uwagę to że jest to tylko "mini puzzle" gra.

Strona gry na Retroguru
Aktualnie program jest w wersji 0.81 i przechodzi sporo poprawek, dodanych zostanie jeszcze parę małych rzeczy. Revision 2015 była też dobrym polem aby na dużym ekranie zaprezentować ponad pół roku pracy. Szacujemy, że dzięki streamingowi grę poznało nawet 1500osób, to chyba spory sukces, bynajmniej dla mnie oszałamiający. Jak na puzzel game, jest miłe zainteresowanie tytułem, będzie kolejno portowany na poszczególne systemy.
[#427] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #426

Moje gratulacje :)
[#428] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #426

Trzeba pobrać i oblukać OK
[#429] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #426

Gratki! Dobra robota!
[#430] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #426

no, brawo brawo siedzi, pije i chrupki
[#431] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #426

5 miejsce to calkiem niezla pozycja, taki maly kawalek za podium OK
[#432] Re: Pixele, piksele

@selur, post #431

Kilka pomniejszych animacji do Fruity, animowana kamienna głowa ;)




Ostatnia aktualizacja: 08.04.2015 08:21:17 przez Koyot1222
[#433] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #432

Czekam na wersję amigową :)
[#434] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #432

Dawno nie publikowałem żadnego tutoriala. Zebrałem ostatnio trochę materiału i chyba udało się coś z tego ulepić.
Kolega Selur poprisił mnie abym zaprojektował obrazek otwierający do jego nowej gry "Keymaster". Jak nie trudno się domyślić byłem bardzo podjarany tym tematem, toteż od razu zabrałem się do pracy. Selur dał mi spore pole do popisu, pełnoekranowy obrazek głównego bohatera. Trochę bez pomysłu zacząłem rozrysowywać samą postać, ogólny koncept.



Nie bardzo byłem zadowolony z ciemnego tła toteż zmieniłem je na ciemnoszare i ciemniejszym odcieniem zacząłem obrysowywać to co mnie najbardziej interesowało. Powoli wyciągając szczegóły które mnie najbardziej interesowały. Dbałem też aby kreska choć trochę prezentowała się dobrze, czyli nie było zbyt dużych przeskoków. Korekcji poddałem przede wszystkim głowę która w pierwszym szkicu wydała mi się zbyt duża.



znów zamieniłem kolor konturu na jasny i zacząłem po kolei kolorować postać. nie miałem z tym zbyt dużego problemu gdyż z pomocą przyszły mi sprajty już zrobione przez Selura. Paleta którą użył swobodnie nadawała się do pomalowania całej postaci.



Zastanawiałem się, jak podejść do tematu pochodni trzymanej przez głównego bohatera. Obserwując niektóre prace doszedłem do wniosku że dużo zależy od dobrego rozłożenia przejść tonalnych. Brakowało mi jednak jakiegoś odniesienia, postać jakby fruwała... Dorysowałem szczurka ;)



Korekcja perspektywy kluczy, poprawki w kolorowaniu...



Dalszy etap pracy z kolorowaniem. Kilka punków sugerujących odbicie światła na metalowym hełmie. Zastosowałem też mechaniczne kropkowanie które miałoza zadanie odróżnić połyskujące części od matowych.



Cały czas zastanawiałem się nad kamiennym tłem, ostatecznie patrząc na sprajty zdecydowałem się na kamienie, sugerujące wnętrze pieczary.



Długo nie mogłem sobie poradzić z refleksami na kamieniach, czy zrobić je wszystkie lekko mokre i połyskujące, czy tez matowe, ciemniejsze. Kolejne wersje... Szczurek zmieniał miejsce, teraz zaczął mi trochę zawadzać. Bardzo zależało mi na jakimś sensownym rozłożeniu niebieskich refleksów odbić.



Dodałem jeszcze troche prostych refleksów czerwieni z pochodni i... Tu zdecydowałem się zakończyć pracę, w tej formie przesłałem do Selura. Prawdopodobnie wiele rzeczy zostanie przez niego poprawionych. Zdaję sobie sprawę, że sporo jest jeszcze do zrobienia. Po tym jak zobaczyłem postęp jestem pewien, że ucieszycie się z fajnego menusowego Kluczmajstra z gry "Keymaster" ;) Trzymajcie kciuki!

Chyba warto było OK

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2015 10:47:57 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#435] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #434

Wg. mnie wypasik. Nic dodać, nic ująć OK.
[#436] Re: Pixele, piksele

@strim_, post #435

Dzięki, dzięki ;)
[#437] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #434

Wersja ostateczna - super!
[#438] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #434

No szacun OK - nawet tutaj widać jak wiele pracy trzeba było w to włożyć- brawo ok, racja
[#439] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #438

BJUTI! OK
[wyróżniony] [#440] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #436

Hey
Widzę. że mocno ciśniesz grafikę ostatnio :)
Wystaw koniecznie pixela na decrunch - zapewnimy odpowiednią konkurencję (jako dreamweb) :)

Oczywiście spamując tu beszczelnie ;) zachęcam również innych do przygotowania pixelowych-amigowych grafik na kompo
nawet "wysyłkowo" :)
[#441] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #440

cisnę cisnę, i... wycisnąć nie mogę.

wrzucam co jakiś czas ale chyba muszę coś zmienić bo ludzie nie bardzo chcą, albo się wstydzą prezentować swoje wypociny... Jakoś tak dziwnie jest.

Termin dosyć odległy, jest szansa, że zrobiłbym coś sensownego. Trzymaj kciuki oby się nie skończyło tylko na słomianym zapale ;) Bardzo fajnie, że wysyłko też można. Spam bardzo fajny, dobrze jakby się co jakiś czas tu pojawiały informacje o pixel compotach ;) Ja nie jestem obcykany, ani biegły w tych sprawach.
[wyróżniony] [#442] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #441

"wrzucam co jakiś czas ale chyba muszę coś zmienić bo ludzie nie bardzo chcą, albo się wstydzą prezentować swoje wypociny... Jakoś tak dziwnie jest."
Nic nie zmieniaj, dobrze się to ogląda :) poprostu wrzucanie tu czegoś poniżej poziomu jaki tu prezentujesz mija się z celem, chyba... :):) No ale dobra wrzuce swoje mega prze kozackie drzewko :):):) particle system in bobby :):)
1:1 64/64 px ale niestety zle zapisane (duzo alphy do okola ;) )

oraz powiększone i zrastrowane chamsko -

sorry nie potrafie zabardzo jeszcze ogarnąć przeniesienia .anim do gifa ;) a w pixelki bawie się na amidze 500 w bobbym i dp4. ale amatorka 100% :) ;)
[#443] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #441

No to trzymam kciuki
Temat o pixelowych kompotach wrzucam dzisiaj wieczorem- planowałem już dawno jednak zawsze brakowało czasu. Ale pretekst dobry - więc czemu nie teraz:)
[wyróżniony] [#444] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #443

udzie nie bardzo chcą, albo się wstydzą prezentować swoje wypociny...


Mówisz i masz :) Czas zatem na trochę auto-promocji. Jak już ktoś wspominał, na ostatnim party Revision, które zakończyło się kilka dni temu w kategoriii Oldschool GFX pojawiła się silna polska reprezentacja i zgarnęła całe podium :) (taki wynik wydarzył się pierwszy raz w historii tej imprezy), oto nasze prace:

Miejsce 3

Mindgames
Jok / Dreamweb



ps. Jok, co to za "nie-koszerna" rozdziałka? szeroki uśmiech


Miejsce 2

Sushi Girl - Geisha Assassin

Darklight / Ghostown



Miejsce 1

The Brightest Light Comes From The Darkest Place

Slayer / Ghostown



ps. Koyot, spokojnie z pracami i poziomem, które tu prezentujesz powineneś brać udział w pixel konkursach, których kilka w tym roku w Polsce się szykuje.
[#445] Re: Pixele, piksele

@slay, post #444

ej - za mnie zrobiłeś ;P
(właśnie zapowiedziałem dział z wrzucaniem graf z kompo)

koszerna - jak najbardziej - to overscan w proporcjach 2/1 (no prawie)
trening do dema na a500 - dokładnie w tej rozdziałce będzie title screen

no i oficjalne gratki dla was za podium
[#446] Re: Pixele, piksele

@slay, post #444

Swietne prace. Widac duza roznice w doswiadczeniu, ale tego nikt by nie wypikslowal po nawet 3 latach nauki OK
[#447] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #442

Kilka razy przymierzałem się do deluxa z powodu ciekawie opisanych ficzerów wspomagających animację pikseli. Jednak jakoś do "ślubu" nigdy nie doszło...

Drzewko zacne, fajnie te liście opadają. Dziś już nie przysiądę do pikseli, ale wydaje mi się, że można by trochę kolorów z palety wykorzystać na okorowanie drzewa. 64x64pixy to spory kawałem tortu ;) wiele rodzynek się jeszcze zmieści.
[#448] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #445

ej - za mnie zrobiłeś ;P
(właśnie zapowiedziałem dział z wrzucaniem graf z kompo)


Ano, stwierdziłem, że pól roku czekania na ten dział wystarczy szeroki uśmiech Ale jak nadal masz ochotę go założyć, spoko, mozesz przekleic tam mojego posta.
[#449] Re: Pixele, piksele

@slay, post #444

Wwow!
Przepraszam, faktycznie pominąłem tą istotną informację w tym wątku. Nie jest to wina mojej zgryzoty z zazdrości, pomimo, że zgryźliwie zazdraszczam. Ale te prace powinny były się szybciej tu pojawić... no, nie dopilnowałem.
Oficjalnie, duże brawa! Gratulacje. Zazdraszczam! Z premedytacją nawet! ;)

Dodatkowo cieszyłem się jak dzieciak, że na stronie Revision'a w linkach są archiwa z fazami powstawania obrazków. Bardzo fajny pouczający materiał.

Ps. Dzięki za słowa uznania. Będę cisnąć dalej pikselki. Widzę, że warto.
[#450] Re: Pixele, piksele

@slay, post #448

15.46?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem