[#541] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #535

Na CSDB jest drugie miejsce z gfx compo. Jak to mogło wygrać z Twoim obrazkiem? No cóż ... specyfika party. A wszystko zaczęło się od "Bitwy pod Grunwaldem" Don Kichota na Mountain Beer Party.
[#542] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #535

Super ta laleczka! Chętnie bym na nią popatrzył w innych ujęciach. OK
[#543] Re: Pixele, piksele

@Ferin, post #540

Dzięki, nie jest tak źle.
Co do trójkątów to już się trochę z nimi wcześniej trochę bawiłem, piksele stanowią niejako rozwinięcie tego pomysłu. Kto wie czy do wektorów nie wrócę bogatszy o te doświadczenie.
[#544] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #535

Plizz, zrób tego GIFa. Bardzo proszę :)
[#545] Re: Pixele, piksele

@exolon, post #541

to drugie miejsce jest zarazem ostatnim z EXECUTABLE GFX compo więc nie wygrało z Koyotem ;)
[#546] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #544

Z tego co widzę, praca podoba się proporcjonalnie do ilości czasu i wysiłku w nią włożonej. Będę robił mały "rozkład" procesu tworzenia, kilka osób mnie o to poprosiło.
[#547] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #545

A to świetnie! Pisało Mixed Graphics Competition to się źle zasugerowałem. Długo nie ma wyników i releasów a to by załatwiło spekulacje definitywnie.
[wyróżniony] [#548] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #543

A tak przy okazji fajna strona z motywem trojkątów. Polecam zobaczyć wszystkie animacje :)

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2015 10:53:42 przez zeter
[#549] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #535

Czekamy na animkę OK
[#550] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #548

Dzięki, inspirujące! Fajne!
[#551] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #550

W animacji motyw trójkątów jest teraz na topie, w dużej mierze za sprawą plexusa - niesamowitego efektu pod aftera. To taki prosty ale fajny przykład :):)
[#552] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #551

fajne - fajne :)
[#553] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #544

Ok, rozpisze pracę i zrobię też animowanego gifa ;)


Ostatnia aktualizacja: 25.05.2015 13:57:35 przez Koyot1222
[#554] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #553

ta wersja też fajna - wygląda tak czysto - nawet chyba bardziej mi się podoba.
może za mało wyeksponowana dziewczyna w porównaniu do finala, tutaj świecące logo na klacie robota odciąga uwagę.

PS - ponieważ są już oficjalne wyniki wrzuciłem grafy do wątku
http://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/32373/scenowe-piksele/2#m472251
[#555] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #554

Dzięki za info, cenny materiał! OK
[#556] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #553

Obiecałem że zamieszczę etapy, postaram się wywiązać z obietnicy ;)
Nie będę opisywał wszystkich etapów zawartych w animacji. Postaram się tylko troszkę opisać te które uważam za istotne.


Jest 22 kwietnia, to jakiś tydzień po tym jak w głowie zakiełkował mi pomysł na zrobienie rysunku. Na razie tylko "motyw przewodni". Praca miała mieć max 320x200, to i tak sporo więcej niż robiłem zwykle. Ale postać z nogami w całości nie mieściła się w kadrze :( Przeskoczyłem na 640x480, jest lepiej ale pusto.


Pierwsze podejście do koloru. Dzięki za refkę rudowłosej na forum! Fajna paleta kolorów, jest z czego wybierać. Cały czas chodził mi po głowie ten Yoda...


Bardzo chciałem aby w obrazku pojawił się motyw koła za głową postaci. Pech chciał że nie miałem pomysłu na czym go umocować. Słońce było infantylne. Wstałem rano i pomyślałem że skoro to ma być pseudo ikona, to musi tam być ukrytych wiele innych rzeczy w każdym miejscu kompozycji. Okręg musi być częścią czegoś wielkiego przykrywającego tło. Duża mechaniczna postać.


Zabawa ze światłem. Dodałem kilka nowych kontrastowych kolorów. Spodobało mi się proste płaskie operowanie światłem. Jakby ktoś spawał kawałek metalu.


Postanowiłem zmienić tło ponieważ wydawało mi się że tło zbyt mocno depresyjnie działało. Rozświetlone nadało pogodniejszego wyglądu całej kompozycji.


Jak już pisałem wcześniej, chciałem aby każdy element kompozycji był napełniony szczegółami. Dodałem obok tła 2 plan.


W zasadzie konsekwentnie dopracowałem szczegóły. martwić zaczęły mnie jednak płaskie nogi bohaterki. Selur zauważył znikającą postać na tle wielkiego robota.


Postanowiłem rozświetlić wnętrze robota jakimś kolorem który nie należy do kompozycji. Postać się pojawiła.


Brakowało mi kilku elementów kompozycji, rozciągnąłem więc rozdziałkę do 640x512, wszystko zaczęło się w końcu mieścić. Zastosowałem dithering który dodał sporo zabrudzeń, poniesionego kurzu.


Ostatni element który miał być podparciem robota, wypełnił i zrównoważył lewą cześć kompozycji. Finał... i pojawił się problem, bo w przeplocie na OCS jest 16 kolorów a ja mam już 18... Jest 20 maja. Może dać sobie spokój...
Kuba, dzięki za pomoc i ciepłe słowa. Skoro inni potrafią ja tez mogę ;)


22 maja, 16 kolorów. Praca zakwalifikowana do konkursu ;)

Animowany GIF. Całość, 22 kwietnia - 22 maja 2015

Dzięki za wsparcie OK Do następnego konkursu, mam nadzieję
Odwiedzajcie ten wątek! szeroki uśmiech
[#557] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #556

Teraz widać jaki ogrom pracy w to włożyłeś, ile jest tu detali których nie wyłapałem za pierwszym razem OK
[#558] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #556

Po prostu piękna praca :)
[#559] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #556

fajnie - zawsze przyjemnie zobaczyć takie zmagania z materią :)
robiłeś szkic np. na papierze? - wygląda, jakbyś nie robił, ale w pewnym momencie wpada ten robot ustawiając od razu niemalże ostateczną kompozycję obrazka
ja dłubię swoje, ale idzie powoli
[#560] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #559

Dzięki za uznanie. Wrzuć też coś z twojej kuchni, jestem ciekaw co dalej pichcisz ;)
Do pikseli nie robię szkiców. Kiedyś próbowałem podkładać pod rysunek pikselkowy szkic ale za każdym razem było zbyt dużo zabawy z optymalizacją, stratą szczegółów itp. Za dużo czasu, a ja zbyt niecierpliwy jestem. Dorzucam kolejne odcienie jak mi są potrzebne.
Co do robota, tak jest z tymi elementami, rysuję kształt i próbuje wydobyć z niego formę. Wygląda to właśnie jak na animacji, nic nie było, bach, jest kształt który nabiera kolorów i szczegółów. Kompozycja w zasadzie ustawiła się sama, chciałem mieć ten mocny rozbłysk za jej głową w kształcie aureoli.
Może to zabrzmi śmiesznie. To jest tak że ja mam dosyć bujną wyobraźnię. Wstaję rano i spisuję sobie pomysły które pierwsze przychodzą mi do głowy. Nie potrafię wymyślić czegoś tak hardkorowego jak Slay z astronautą, ale jestem w stanie mniej więcej wyobrazić sobie kształt jakiegoś np robota, zwierzęcia itp.
Często jest też tak, że przestawiam piksele "na gorąco" i z jakiegoś kształtu powstaje nagle "coś". Zazwyczaj jest tak jak rysuję coś małego np na 16x16 pikseli.
Mi też idzie powoli z nową pracą, ale powoli uczę się przysiadania systematycznie w krótkich odstępach czasu niż siedzenia długo i kiszenia.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 14:12:49 przez Koyot1222
[#561] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #560

ha - no wrzucę niedługo - mam nadzieję
ja robię szkice prawie zawsze - najczęściej bazgroł na papierze, czasem np. 3 podobne a potem wybieram najlepszy i na jego podstawie robię dokładny szkic
czasem idę dalej i zbieram do tego referencje - nawet robię sesję foto czy szukam w swoich fotach elementów do wykorzystania
ale najczęściej (z lenistwa trochę a może bardziej - z braku dyscypliny) kończy się tak, że większość dodaję w trakcie "z głowy" np. podobnie jak ty całkowicie zmieniam schemat kolorystyczny, tło czy dodaję różne elementy z wyobraźni

- w przypadku ostatniego obrazka pierwszy raz zrobiłem naprawdę solidny projekt - najpierw dokładnie (ale tak serio dokładnie - łącznie z paletą już na a500:) wyobraziłem sobie całość z detalami - co mi zwykle ciężko przychodzi. Następnie szkic - ale tym razem ogólny. A potem pozbierałem z klocuszków całość - sporo ref. tym razem. Zależało mi na dobrej kompozycji i wyważonej palecie która ustawi całą scenę - na to poszło najwięcej czasu.
A teraz przerabiam cały misterny plan :/
najgorzej, że nie ma czasu - zawalony zadaniami jestem
[#562] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #556

pokłony
po prostu mistrzowska praca. teraz widać ile myślenia i talentu w to włożyłeś.

ale żeby nie było...
slayer i jok oczywiście też pokłony

muszę też powiedzieć ze miejsce 4 (sorki nie pamiętam xywki) też bardz, bardzo udane.
[#563] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #556

Wlasnie tak sobie mysle, ze gdyby wywalic :P ta laske z pierwszego planu i robotowi nadac metaliczna teksture, to bylby niezly Title Screen do jakiejs gry Sci-Fi
[#564] Re: Pixele, piksele

@selur, post #563

Jest robot to do gry robo jak znalazł
[#565] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #562

Dzięki, retronav :)! Miło że ktoś zauważył też czwarte miejsce. Ksywka to PikkuMyy - miło mi :)

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 20:13:12 przez PikkuMyy
[#566] Re: Pixele, piksele

@PikkuMyy, post #565

Mi się też ta praca 4 miejscowa bardzo podoba. Niewiele o niej napisałem, ale nie przeszedłem obok niej obojętnie.
Bardzo chętnie też zobaczył bym jakieś skrawki z powstawania tej pracy.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 21:09:15 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#567] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #566

Ciekawy artykulik LINK ...
[#568] Re: Pixele, piksele

@Renton, post #567

Świetny materiał! Dzięki!
Przy okazji pod spodem był fajny link do prac Pani Agaty Nowickiej. Wow.

Albo Unomoralez
[wyróżniony] [#569] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #568

agata - Pamiętam jej pierwszą okładkę do Lampy :) - Fajne prace z tym, że do zarówno "dzisiejszego" jak i do "retro" pixelartu nie nawiązują - już bardziej do hmm.. może zabaw artystów grafiką rastrową z lat 80, (pągowski np.) to po prostu rysunki w paincie. (które z powodzeniem mogłyby być zrobione tradycyjnie, tyle ..że wtedy nikt by o niej nie mówił) Nie znaczy, że nie dobre :) też bardzo lubię

Unomoralez to inna para kaloszy - mocny wyraźny styl, niesamowita wyobraźnia, znakomite operowanie warsztatem - jestem fanem - masta :)

artek b. porządny :) jedynie ten fragment o Chucku Close imo z d.py

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2015 09:02:11 przez jokov
[#570] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #569

Mniam, temat, niepokojący klimat, kontrast. Super.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem