[#2401] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #2400

Choć jedna z tych 4ech palet ma jeszcze drugą także poprawną odpowiedź. :)


C128 RGB = IBM CGA ?
[#2402] Re: Pixele, piksele

@zyga64, post #2401

Tak, choć zdaje się że nie wszyscy producenci kart CGA dołączali do sterownika opcję włączenia tego trybu w 16 kolorach i szerokich pikselach w 160x200. Także mniej znane w Europie karty TGA, stosowane w IBM PS1 i jego popularniejszym klonie Tandy 1000 i pokrewne, miały te same 16 kolorów w tym trybie oraz w 320x200.
A C128 miał taką paletę tylko w rozdziałce 640x200. Ot taka ciekawostka. :)

A kto kojarzy pozostałe palety?


Ostatnia aktualizacja: 17.04.2020 22:01:16 przez ZbyniuR
[wyróżniony] [#2403] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #2400


to masz na myśli?
no - można, ładnie dopasowane - choć to zupełnie inna idea
szary - absolutnie się nie zgodzę żę 'wynika' - zależy co chcesz uzyskać - ale generalnie uważam, że dobrze jest oczywistą paletę 'złamać' - to już jest 100% amstradowy, komiksowy zestaw :)
poza kolorami, rampami lokalnymi, że tak to nazwę, patrzę na elementy bardziej globalnie - jest jakaś 'suma' rgb którą chciałbym oddać na jakiejś płaszczyźnie, nawet jeśli to wymaga użycia na twarzy zielonego szarego i fioletu :)
1 - amstrad
2 - vic20
3 - apple2
4 -
5 - atari małe?
6 - msx
7 - Thomson np.
8 - msx2
9 - cga
10 -
11 - +4
12 - sam?
13 - c64
14 - spectrum
[wyróżniony] [#2404] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #2403

Tak o to mi chodziło. No i która lepsza? <- Pytanie do innych.

--------

Mówisz łamanie palety? hmm, No nie wiem, Picasso też miał fanów, ale może trzeba mieć daltonizm czy coś.




1 - amstrad - także Toshiba Pasopia
2 - vic20
3 - apple2
6 - msx - także Texas Instruments 99/4
9 - cga - także TGA i C128
11 - +4
13 - c64
14 - spectrum - także Timex

Te ^ są trafione.

MSX2 można by uznać ale, na obrazku widać 256 kolorów w układzie po 3 bity na zieleń i czerwień i 2 bity na niebieski. Znam jedną maszynę która ma taką paletę, i jej nazwa jeszcze tu nie padła. Natomiast MSX2 ma paletę 512 kolorów (podobnie jak ST i Sega Mega), z których może wybrać max 16 kolorów w trybach do max 4 bity na piksel, ale w trybie 8 bitów na piksel nie wybiera się kolorów tylko ma stałą paletę 256, właśnie taką jak na obrazku, stąd warunkowo można by tą odpowiedź uznać. Nadal jedna maszyna z taką paleta jest nieodgadniona. ;)

Co do Atari, owszem, ale należałoby to nieco sprecyzować. Taką paletę 128 kolców jak na obrazku ma konsolka VCS (2600) we wersji NTSC, oraz starsze wersje 400/800 z układem CTIA też NTSC, późniejsze XL/XE miały GTIA z 256 kolorów, a PALoskie miały te pionowe paski w innej kolejności. No to już nie ma zagadki.

Sam Coupe i Thomson to pudła, nie ma ich tutaj. Sam ma 128 kolorów, tak szczerze to nigdy nie pojąłem jak one są dobrane, ale ułożone po kolei wyglądają tak:


Thomson - te lepsze miały 4096, a te późniejsze tańsze <-to nie pomyłka), miały 16 kolorów, w tym 8 podstawowych plus ich rozjaśnione i poszarzone wersje. Czyli odwrotnie niż Spectrum który drugą połowę kolorów ma przyciemnioną.

Pierwsza generacja Apple II ma te 16 kolorów tylko w rozdziałce 40x48 (czyli 2 cegiełki na literce), a w normalnym trybie ma max 6 kolorów. Czy ktoś potrafi wymienić które to były?

Zostały 4 palety i druga maszyna do tych 256 kolorów. ;)



Ostatnia aktualizacja: 18.04.2020 05:38:46 przez ZbyniuR
[#2405] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #2404

To z lewej lepsze.
[#2406] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #2404

Kolorystycznie oba paskudne.
[#2407] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #2404

Widocznie zgadywanie demek jest zabawniejsze niż palet. :)

Po lewej stronie została tylko jedna, ta 8 kolorowa paleta. To oczywiście BBC Micro (Acorn Electron), ale także Oric (Atmos), Tandy MC-10 (aka Matra Alice), oraz te wczesne wersje NEC i Sharp.

Po prawej 2ga z góry to konsola Intellivision. Jedyna paleta której sam nie poznałem. Potem wiadomy już MSX. Następny te 256 kolorów to Enterprise (aka Elan). Potem 54 kolorów NES (aka Famicom). I zostały 64 kolory czyli Karta EGA do PC, oraz Sega Master System (aka 3000), i Tandy Color (aka CoCo), ale tylko 3ej generacji, bo te wcześniejsze (podobnie jak ich klon Dragon) miały tylko 11 kolorów na raz w semigrafice, a w innych trybach maks 4 na raz, w kilku zestawach do wyboru. Ot taka egzotyka. :)
[wyróżniony] [#2408] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2368

Coś mi nie pasowało w startym logo. Po poprawkach (chyba).
[#2409] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2408

Rozumiem, że nazwa zmienia się na OSTRO BLOX?
[#2410] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2409

Jest ogonek przy A ;)
[#2411] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2408

Moim prywatnym zdaniem jednolite tło z poprzedniej wersji wygląda lepiej, bo przejrzyściej.

Oczywiście nie musisz się tym sugerować, to tylko subiektywna opinia.

Logo w obu wersjach jest ładne.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2020 16:45:35 przez Hexmage960
[wyróżniony] [#2412] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2410

Bardziej wygląda na końcówkę ogonka od "S". Generalnie moje odczucia są takie że fajne graffiti, ale czytelność bym poprawił. W ten deseń (przepraszam, że psuję Twoją grafikę i wprowadzam niepotrzebne poziome i pionowe linie tam gdzie do tej pory były czyste skosy):

[#2413] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2412

Wykorzystamy to jako finalne po co się męczyć :)
[#2414] Re: Pixele, piksele

@juen, post #2413

To trzeba będzie w stopce zmienić: GFX: PPIL, ORIGINAL: HEXMAGE, BROKEN: RECEDENT Smiech
[#2415] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2408

a mnie się oryginał bardzo podoba, i jest w miarę czytelny, w przeciwieństwie do Pana Redaktora szeroki uśmiech
[#2416] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2408

W życiu bym nie odcyfrował
Font poniżej też wydaje mi się nieczytelny
[#2417] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2408

śliczne, takie nowoczesne! OK
- Wydaje mi się że poszedłeś mocno w sztukę. Napis jest coraz ładniejszy ale coraz mniej czytelny. Coraz ładniejsza tekstura ale litery znikają.
- Moją uwagę zwróciły krawędzie liter, jakby powycinane nierówno. Może warto to dopracować.
Niestety z braku czasu zacząłem retuszować tylko niewielki kawałek rysunku...



Ostatnia aktualizacja: 22.04.2020 21:32:29 przez Koyot1222
[#2418] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2417

I zobacz, Koyot - Tobie też się wydaje że ten ogonek między A i S należy do S (tak go podporządkowałeś na swoim retuszu), tymczasem to jest ogonek od małego "a".
[#2419] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2418

ewentualnie coś takiego

[#2420] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2419

Dzięki za sugestie i uwagi. Jeszcze przysiądę. Porawię tylko 'A' bo na zmianę całego układu (bardzo fajny swoją drogą) to już brak chęci i czasu ;)
[#2421] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2419

[#2422] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2420

moim zdaniem jest niekonsekwencja w słowie BLOX. Gdyż ponieważ są one pochylone w lewo wszystkie. Ale jeśli je postawisz do pionu to czytamy BLO+.
Mam rację?
w położonych musiałbyś na końcu dać + właśnie żeby w pionie był X. tak z grubsza.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2020 23:40:34 przez softiron
[#2423] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2422

Zgadza się. Był plus ale słabo to wyglądało.
[#2424] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2417

PSTRO blox

- Kiedy będzie gotowa gra, co?
- Pstro!
[wyróżniony] [#2425] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2419

Tu już kształt liter ma jakąś spójność ('t' nadal słabsze) jest też bardziej czytelne i co najważniejsze - jest konsekwencja.
Kierunek patrzenia na litery ma teraz jakiś sens.

Akurat kierunek padania 'cienia', czy też grubość nadaną literom puściłbym w drugą stronę - aby nawiązać do izometrii tych bloczków niżej. To kolejna niespójność w tej grafice.

Domyślam się, że wyciemnienie tła było tylko w celach demonstracyjnych - ale pokazuje jak bardzo pstrokate tło zakłóca czytelność całości - może warto wprowadzić rodzaj zróżnicowania planów.

Wszystkie magiczne, nowoczesne, czy staroszkolne ozdobniki mogą być/są fajnym dodatkiem jeśli podstawowy kształt jest solidny i można swobodnie przeczytać tytuł (a o to chyba chodzi jeśli daje się mu cały ekran)

Rozpisałem się... ale tylko po to żeby nie wyszło, że się czepiam, a nie mam konstruktywnych uwag :)
[#2426] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2410

Jest ogonek przy A ;)


Czyli Ąstro Blox :) Brzmi prominencko.

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 10:17:56 przez sanjyuubi
[wyróżniony] [#2427] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2408





Dzięki za sugestie. Ogonek znalazł właściciela i chyba wydaję się bardziej czytelne. I tło znów jednolite.

Nie zgodzę się tylko z brakiem konsekwencji w wyglądzie(kształcie) fontów. Zachowana jest pewna forma i każdy wpisuję sie w podobny kształt(R odstaje lekko ale inaczej zabrakłoby miejsca).

Dodałem wcześniejsze wersje.

Patrząc na pierwsze przymiarki to zapomniałem na poczatku o T i było ASRO ;)

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 13:12:01 przez ppill
[#2428] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2427

Super! Dzięki za wsłuchanie się również w moją opinię co do tła.



To wygląda świetnie.
[#2429] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2427

To jest fajne! Tylko kawałka "R" brakowało.


Wybacz za paletkę, tylko Photoshopa pod ręką miałem :/

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 14:02:50 przez Koyot1222
[#2430] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2429

Ale mała literka "r" nie musi mieć pętelki.

Chociaż Twoja wersja też OK.

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 14:31:18 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem