[#2491] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2490

Bardzo ładny obrazek, ale... co jest z tym oświetleniem? Jakieś pożary panują na planecie? Czy odwrotnie - pochłania ją po trochu tajemnicza ciemność?
[#2492] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2491

zaprezentowany obraz odzwierciedla surrealistyczną wizję twórcy...
w procesie twórczym został użyty alkohol wysokoprocentowy.
[#2493] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2492



Ostatnia aktualizacja: 07.07.2020 10:50:57 przez recedent
[#2494] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2492

Mnie ta technika cieniowania przypomina fakturę dywanu/wykładziny - taka jazda oglądacza
Ale obrazek spoko OK
[#2495] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2492

W sztuce malowania ten nurt nazywa sie ZX Spectrumizm.
Gdzie glownie dominuja barwy czarny i czarny "bright'"
[#2496] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2495

Znalazłem ostatnio 2 ciekawe prace.
Pierwsza z nich to widoczek zrobiony przez Slynyrd. Bardzo sobie cenię tego artystę. Produkuje niedużo artów ale zawsze dobrej jakości i w ogólnie wypracowanym swoim stylu. Niby nic się nie dzieje ale miło się na to patrzy.


Drugi obrazek stworzony przez z tego co ustaliłem, @adamfergusonart.
Rozległy i szczegółowy widoczek. Chyba mocno nacechowany wpływem gry Dark Souls. Na uwagę zasługuje bardzo ładne potraktowanie formy. Ciekawy zabieg, podobny do obrazów Salvadora Dali, kiedy to w tle majaczy niewielka postać. Dzięki tej niewielkiej figurce od razu odnajdujemy się w przestrzeni i mamy poczucie wielkości elementów oraz głębi perspektywy. Bardzo ciekawa praca.


Szczególnie pierwsza praca kojarzy mi się z końcem lata. Koniec wakacji. Czas iść dalej, po nowe doświadczenia.
[#2497] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2496

Bardzo fajne grafiki.
Patrząc na pierwszy obrazek, to ja nazywam to popularnym obecnie zwrotem "pixelart".
A drugi obrazek, który również jest świetny i jest też dal mnie "artyzmem" nazwał bym jednak "grafiką komputerowa" (wiem, szerokie pojęcie)?
Może "rysunkiem komputerowym"?
Jjak pomyślę, ok 20 lat do tyłu to w DeluxePaint już się rysowało, chociaż i pikselować też można było, np sprajty do gier, ale tworzone obrazy w DP, TVPain, Brilance i oglądane na kineskopie w PAL, miały często miękkie kontury i było rozmyte- takie maskowanie niedoskonałości pędzla które świadomi autorzy z reguły wykorzystywali (i inne triki) żeby jak najnajbardziej zbliżyć się do tego co można uzyskać na kartce, czy płótnie lub fotografii.
Tutaj na pierwszej grafice, typowo dla (obecnego) pixelartu, autor nie boi się wystających, "ząbkowatych" pikseli, nie próbuje ich ukryć, lecz chwali się nimi.
Buduje z nich obraz, bliżej temu do swoistej mozaiki- robi to oczywiście bardzo dobrze OK
Ale patrząc na te 2 grafiki komputerowe, są to 2 różne światy dla mnie ok, racja
[#2498] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2496

Przy okazji premiery "Wiz: Quest for the Magic Lantern" naszły mnie przemyślenia. W gruncie rzeczy, technicznie fajny projekt, ale razi mnie wygląd wielu elementów gry. Np sam bohater jest lekko odrzucający. Na renderze wygląda ok, ale w grze już trochę gorzej. Zastanawiałem się czy gdybym poświęcił z 10 minut to czy udało by się uzyskać trochę lepszy efekt?
Niestety, nie udało mi się odszukać jakiegoś dobrego screena 1:1. Na szybko opracowałem jakiś screen.

W sumie niewiele. Lekka poprawka perspektywy nóg, dodany cień z tyłu odcina sylwetkę od tła w tym samym kolorze. Mordka mniej zaczerwieniona. Ot, tak na szybko. Zamiast pisać, lepiej było narysować.
[#2499] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2498

teraz przynajmniej nie wyglada juz jak menel szeroki uśmiech OK

btw: czarodziej powinien byc caly niebieski, zeby odroznic go od reszty grafik.
[#2500] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2499

teraz przynajmniej nie wyglada juz jak menel

Czerwony nos trochę go szpeci. Ciężko coś pisać o rysunku, zwłaszcza o pikselach. Trochę jak pisać o muzyce ;) To jest taki mój graficzny komentarz. Wiem, że nic to już nie zmieni, ale wiadomo do czego się przyczepiam. Tych elementów jest sporo więcej, ale nie chodzi mi o udowadnianie czy jestem lepszy graficznie. Z drugiej strony, lepiej jak się skupię na swoim projekcie.

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2020 14:02:01 przez Koyot1222
[#2501] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2500

mysle, ze tworca gry nie tyle jest niechlujnym grafikiem co swiadomie nie dopracowal wielu szczegolow grafiki, bo chcial jak najszybciej wydac gre. Ot cala filozofia.
A poniewaz robil ja sam, to nie mogl sie rozdwoic, zeby robic dwie rozne rzeczy w tym samym czasie.
Dlatego uwazam, ze lepsze gry powinien tworzyc ZESPOL ludzi a nie waleczni samotni ami-rycerze.
[#2502] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2500

A ja właśnie się przekonałem, że pomimo swojej brzydoty, wolę oryginała z czerwonym nosem
[#2503] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2502

Tak, projekt jest spójny. Technicznie bardzo ok. Stosunek do ceny też ok. Jak na aktualne Amigowe realia, jest dobrze.
[#2504] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2503

Ciekawostka ;) Fajna technika, super pomysł.




źródło
[#2505] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2504

I jeszcze "pixelkillerek"

WIP on I, Dracula: Genesis Intro sequence.
[#2506] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2505

Jakiś czas temu, naszła mnie ochota na zrobienie prostego "loading screena" dla ZGR3Da.
Motyw z dyskietką i dziewczyną ubraną podobnie jak nasz bohater gry
[#2507] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2506

Ale to nie za pozno naszla Cie ta ochota?? Gra wydana juz chyba ;) LOADING fajny, nóżki pierwsza klasa ;)
[#2508] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #2507

No, troszkie za późno...
Jak już będziemy robić "ZGR3D II - EX 2 turbo - American Challenge" to będzie jak znalazł
[#2509] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2508

ok, racja
[#2510] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2506

POOM na Pico-8, fajna pikselkowa ciekawostka:







źródło
[#2511] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2510

Tak powinna była wyglądać Cytadela ;)
[#2512] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2510

To na silniku Doom?
[#2513] Re: Pixele, piksele

@KM_Ender, post #2512

Jeszcze do wczoraj kłapałem że pico-8 to lamerstwo bo to nierzeczywisty sprzęt i wyciśniesz z tego tyle ile Twój rzeczywisty CPU będzie w stanie przetworzyć. Okazuje się że wirtualny CPU pico-8 ma swoje ograniczenia i pisanie na to nie jest rzeczą trywialną. Na 95% to nie jest po prostu source port tylko pisane od zera z pewnymi wyrzeczeniami, tak jak nasz Dread ma parę technicznych wyrzeczeń.

Grafika jest kozak - bardzo mi się podoba że na siłę to nie idzie w jakieś przegięte dithery, tylko wszystko ładnie się mieści w palecie.

Co do palety - warto zauważyć że pico-8 ma 16-kolorowy tryb graficzny. Gdyby OCS miał 4-bitowe chunky, to kto wie jak by wyglądała Cytadela. ;)

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2020 20:31:16 przez teh_KaiN
[#2514] Re: Pixele, piksele

@MarcinLP, post #2511

no nie wiem czy powinna
rozdzielczosc jakas taka strasznie mala a ludzie narzekaja, ze Amiga ma tylko glownie lowresa w grach...
[#2515] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2514

W odpowiedzi na #2510

Bo to w zamyśle autorów, bardzo mała przenośna konsolka powinna być. Coś jak GBoy, trochę jak Ggear. Dlatego duże piksele i duże obiekty.


W odpowiedzi na #2512
To na silniku Doom?

Chyyyybbbaaa nie Doom engine. W pierwszej lokacji można wyjrzeć przez "okno" i widać, że pod zabudowanym tunelem jest wolna przestrzeń. Jakby komnaty mogły być jedna pod drugą. Czyli chyba pełne 3D.

W odpowiedzi na #2511
Tak powinna była wyglądać Cytadela ;)

Przemalowanie tekstur chyba nie było by trudne aby otrzymać podobnie ciekawy efekt. Dużo większy problem to włożenie tego na powrót do gry. Ale, może kiedyś...
Może jakiś "texture pack" do Dread jak kiedyś autor udostępni swój kod. Dlaczego nie? ;)
Z drugiej strony, chętnie bym zrobił grafikę do Dread, ale 1. Autor nie zgłaszał do mnie zapotrzebowania. 2. Pewnie chętnych do stworzenia fajnej grafiki do tego projektu jest dużo więcej.

W odpowiedzi na #2512
Okazuje się że wirtualny CPU pico-8 ma swoje ograniczenia i pisanie na to nie jest rzeczą trywialną.

Owszem, to ciekawa "konsola", specjalnie zakupiłem licencję aby się tym pobawić. Edytor jest naprawdę prosty w obsłudze, ale fakt, wszystko trzeba od zera robić ;)
Kiedyś zrobiłem "uaktualnienie" grafiki do jednego projektu w pico-8:


Grafika jest kozak - bardzo mi się podoba że na siłę to nie idzie w jakieś przegięte dithery, tylko wszystko ładnie się mieści w palecie.

Zestawienia kolorystyczne paletki pico 8 są bardzo fajne. Użyłem tej paletki z lekkimi modyfikacjami robiąc grafikę do ZGR3Da ;)

[#2516] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2515

Prawdziwa pikselkowa uczta ;)
Sascha Schindelholz









[#2517] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2516

[#2518] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2510

Czuć i widać głębie w tej gierce.
[#2519] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2517

Fajne:). Na portalu aukcyjnym kolory koszulek są bardziej "wyblakłe" niż tutaj na forum. Którym kolorom jest bliżej do prawdy?
[#2520] Re: Pixele, piksele

@Tomski, post #2519


http://imp.5eu.eu/changedisk_koszulka.jpg

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2020 14:41:21 przez juen
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem