[#421] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #420

Poczekam do piątku. Jeśli nikt się nie odezwie, to wrzucę to go na net :)
[#422] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #421

Tak czysto teoretycznie, jak by wyglądało przeniesienie gry pod OCS/ECS? Zakładam, że grafikę by trzeba było "tylko ogarnąć", a kod by został powiedzmy ten sam?
Moje założenie to zostawienie konfiguracji 020 i fastu np. dla Amigi 500.
[#423] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #422

To nie przejdzie. A500 tego nie uciągnie, a grafika nawet w 5 bitplanach będzie biedna.
[#424] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #419

Jesteś przegość!
1
[#425] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #423

Zauważyłem, że w wersji beta podczas skoku dzieje się coś dziwnego, mniej więcej w połowie skoku postać gwałtownie pojawia się kilka pixeli z przodu po czym ląduje.
[#426] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #425

Może tak być jeśli skaczesz w bok i uderzysz w mur. No niestety to tak działa, że najpierw jest przesunięcie postaci, a potem sprawdzanie kolizji, ale nie ruszam już kodu, bo skakanie jest piksel w piksel zgodne z oryginałem, szczególnie przy levelu 5 to jest ważne. To tylko kwestia wyświetlenia postaci, a właściwie jej mignięcia, jeśli o tym samym myślimy.

@Ralpheeck: dzięki
[#427] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #426

Nie chodzi o mur, to ma miejsce przy zwykłym swobodnym skoku. Bohater skacze, wznosi się i w połowie nagle pojawia się kilka pixeli z przodu i już znów płynnie ląduje. Tak przynajmniej jest u mnie na 060.
Może ktoś to sprawdzić?

Edit:
Widać to choćby na tym filmie Sabremana gdy wykonywane są skoki.
[youtube]https://youtu.be/he7Up66IGmU?si=c273vP_5291VAFlf[/youtube]

Na PC nie ma tego (d)efektu, więc nie, nie jest piksel w piksel zgodnie z oryginałem:
[youtube]https://youtu.be/pJTSbWkKB7Y?si=TYuVznw_Z8VfvuaX[/youtube]

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2023 23:57:41 przez Jacques

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2023 23:58:22 przez Jacques
[#428] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #427

U mnie też tak jest (testowane tylko pod winuae). Ja założyłem, że tak ma być.

@Tukinem: chodzi o to, że podczas skoku w prawo/lewo, jak bohater jest w szczytowym punkcie, to następuje przeskok w bok jakby o więcej pikseli niż normalnie. Podczas skoku wygląda to jakby się w połowie skoku minimalnie teleportował. Widać to na filmikach

LINK
[#429] Re: Electroman dla Amigi

@mastaszek, post #428

A o to chodzi... no tak jest i nie wiem czemu to mi tak wyszło. Dodam, że podobną gierkę zacząłem pisać pod OCS i też tak mi się dzieje. Prawdopodobnie kolejność instrukcji, lub zmiana samej zmiennej powoduje, że przez jeden cykl klatek leci bez wzlotu / upadku (cykl klatek to 3 ramki). Chodzi o to, że przy wzbijaniu mam zmienną G\j= 1, 2 lub 3 zależy od kierunku skoku. Jeśli licznik skoku dojdzie do 0, to zaczynamy spadać, zmienna G\j = -G\j i w następnej kolejności wykonują się czynności od spadania. Nie chcę tego już próbować poprawiać, bo może się okazać że będę musiał znowu kombinować z przestawianiem przesunięć podczas skoku, a teraz jest dobrze wszystko. Każdy skok ma identyczną odległość i wysokość jak w oryginale. No a ten mankament już tak zostanie. Nie przeszkadza to w rozgrywce przecież.
[#430] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #429

W rozgrywce może nie przeszkadza, ale trochę razi, jest w becie to zgłosiłem
(Ro)zważ może, że skok to coś co ogląda się w grze od A do Z, także w kontekście wydania może fajnie jakby to nie trąciło niedoróbką (której nie ma na PC).

Poza tym oczywiście niezmienny szacun za talent, tempo i poświęcenie OKi]

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2023 06:37:36 przez Jacques
[#431] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #430

Ja już na początku to zauważyłem kombinowałem z zamianą kolejności sprawdzania warunków zmiennych. Z czasem kod urósł, a teraz raczej nie chciałbym tego zmieniać, bo może się nam zmienić parabola skoku, przez co skok w bok może się skrócići trzeba by znowu testować całą grę czy to nie spowoduje tego, że gry się nie przejdzie. No i poza tym właśnie już próbowałem to zmienić i lipa wyszła.

Są też takie błędy, jak np spadając wbijamy się na jedną ramkę w ziemię, po czym dopiero kod nas "wyrównuje" w kolejnej ramce. To też próbowałem ominąć ale bezskutecznie.
[#432] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #419

No chyba, że nikt nie odpisze, to wtedy wrzucę na internet swoje wypociny i nie będzie wersji BOX.


Jedno nie wyklucza drugiego. Patrz na Boxx 4. Najpierw była wersja cyfrowa, a później wydanie pudełkowe.
2
[#433] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #432

Taki sposób wydawania gier przyjął się też bardzo powszechnie na naszej rodzimej scenie Atari.

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2023 08:52:33 przez Jacques
[#434] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #432

Informacja o grze:

- wydaniem pudełkowej wersji gry zajęła się firma Retronics
- gra już jest u wydawcy, a dodatkowo musiałem wysłać wszystkie mapy z każdego levelu
- będzie ładne pudełko, ale na grafikach z Electrobody, bo Retronics ma do nich prawa aby ich użyć
- instrukcja będzie zmieniona pod wersję amigową, ale głównie to będzie instrukcja po Electrobody
- póki nie zejdzie pierwsza partia gry, to nie opublikuję wersji za free na internecie, bo Jurek z Retronics chciałby sprzedać tą grę jak najlepiej

PS. Niech nikt nie myśli, że spocząłem na laurach, bo przygotowuję kolejne pozycje. Może bardziej ciekawe, może mniej. To się okaże już niedługo
14
[#435] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #434

Fajnie, że udało się to załatwić.

A kiedy premiera? Liczona w dniach, tygodniach, miesiącach czy latach?
1
[#436] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #435

To zależy od Jurka kiedy się odrobi. W święta ruszy na spokojnie z robieniem grafik pudełek a po nowym roku myślę że zacznie drukować.

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2023 05:46:01 przez tukinem
[#437] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #434

Dobrze, że poczekałem i nie nabyłem wersji na PC ;) brawo za pomysł i za wydanie pudełkowe
2
[#438] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #436

Jak wygląda sytuacja? Wiadomo kiedy gra może mieć swoją premierę?
1
[#439] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #438

Też chciałbym wiedzieć

A tak serio, to przed świętami wysłałem pliki ADF z grą do Jurka Dudka z Retronics, wysłałem mapy poziomów w plikach PNG, przerobiłem na szybko instrukcję z Electrobody na amigową wersję Electromana, no i czekam. Albo jest zajęty tworzeniem grafik pudełek, albo czym innym, bo jednak ma w swojej ofercie również dużo innych gier. No chyba że zagrał w grę i stwierdził że nie grywalna

Skontaktuję się z nim i dam znać, jak wygląda sytuacja.
[#440] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #439

przed świętami wysłałem pliki ADF z grą do Jurka Dudka z Retronics

Ale jak to? Już gotowa? Taka wersja do dystrybucji? Szanuję! OK
[#441] Re: Electroman dla Amigi

@MDW, post #440

No była już w sumie udostępniona pełna beta
1
[#442] Re: Electroman dla Amigi

@MDW, post #440

Poza tym co było w ostatniej wersji BETA na itch.io wychwyciłem błąd teleportu, który się pojawiał w levelu 6, dodałem level 0 jako intro, dodałem muzykę przejścia poziomu (ta muzyka też gra w levelu 0 tak jak w oryginale), no i jeszcze jakieś tam drobne błędy. No i oczywiście usunąłem przeskakiwanie poziomów, bo to było tylko do fazy testów.

Napisałem do Jutrka i czekam na odpowiedź. Jest piątek, więc jutro zadzwonię do niego, skoro nie odpisuje. Dam tu znać jak będę coś wiedział o produkcji. No niestety ceny u niego w sklepie są wysokie, ale jakościowo bardzo dobre ma produkty. Pamiętam jak na urodziny dostałem Kwatermastera na PC który kosztował 50zł w BOX, a tu cena 129zł (wersja PC oczywiście, bo nie miałem wtedy Amigi). No ale wiadomo, nośniki droższe, pudełko na pewno lepszej jakości, nowa instrukcja itd.
1
[#443] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #442

Kurcze jak spojrzałem na miejscowość to się zdziwiłem, bo jeżdżę tam co najmniej raz w miesiącu do babci żony w odwiedziny. Nawet ta sama ulica z tego co widziałem. A co do gry to dobra robota. Grałem w Electrobody na PC kiedyś i bardzo mi ona przypominała Rick Dangerous, które uwielbiam. Dobra robota chłopie! Pozdrawiam przy okazji ;)
[#444] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #438

Dostałem informację od Jurka, że nie miał czasu przez okres świąteczny, ale ruszy w tym tygodniu z robotą, a premiera wstępnie na luty. Tu już nic nie jest zależne ode mnie...

@santa13: o jakiej miejscowości mówisz? Siedziby Retronics czy mojej? xD
[#445] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #444

Sądzę, że powinieneś trzymać rękę na pulsie, aby Twoja praca na marne nie poszła.
2
[#446] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #444

Wspominałem o Preczowie ;) Tam jest Dom dla osób starszych.
[#447] Re: Electroman dla Amigi

@santa13, post #446

no tak :) a ja mieszkam 2 domy obok :D
[#448] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #434

Gratulacje za ukończenie projektu OK Wersję pudełkową właśnie zamawiam jako wyraz podziękowania :)
4
[#449] Re: Electroman dla Amigi

@Davka, post #448

Przyłączam się do gratulacji. Nabyłem właśnie wersję pudełkową gry.
3
[#450] Re: Electroman dla Amigi

@Hexmage960, post #449

Znaczy się - zamówiłeś w przedsprzedaży.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem