
W dniu wczorajszym zakończyła się najbardziej wyczekiwana, dwudniowa impreza
AmiGBG 2005.
Oficjalne zdjęcia są już dostępne. Zdjęć wykonanych przez poszczególne osoby, które przybyły do Szwecji, stale przybywa (informowaliśmy
tutaj) i z całą pewnością będzie ich nadal przybywać. Organizatorzy postanowili zebrać odnośniki do nich na oficjalnej stronie
AmiGBG (sekcja Historia). Przygotowano także
film (DivX, ~ 3.8 MB) stanowiący zapis transmisji z kamery internetowej. Wkrótce zapewne możemy się spodziewać pierwszych raportów (w jakimś bardziej zrozumiałym języku niż
norweski). Tymczasem w skrócie warto wypunktować co zaprezentowano, a czego nie:
- Zgodnie z zapowiedziami odbyła się prezentacja emulatora FPSE z akceleracją 3D. Mathias Roslund zademonstrował poprawnie działające na AmigaOne gry: Colin McRae Rally, Ridge Racer i Demolition Derby.
- Także zgodnie z zapowiedziami, o czym już informowaliśmy, odbyła się demonstracja nowej wersji przeglądarki IBrowse 2.4. David Burstrom pokazał mozliwości pluginu Flash, a także poprawną obsługę stron przygotowanych w języku rosyjskim.
- Scenowa grupa The Black Lotus, a konkretniej Michael Kalms i Robert Kihl - główni koderzy grupy - zaskoczyli wszystkich swoimi nowymi, projektami. Kalms zademonstrował fragment dema nad którym pracuje (engine 3D dla A1200 - czyżbyśmy mogli się spodziewać pierwszej produkcji TBL pod karty graficzne?). Zażartował także, że "w obawie przed dużą konkurencją ze strony Polaków i Norwegów grupa za punkt honoru biorze sobie przygotowanie tej produkcji na najwyższym poziomie". Pełną wersję dema powinniśmy zobaczyć w przyszłym roku. Robert Kihl pokazał całkowicie nowy engine 3D pracujący natywnie pod AmigaOS 4.0 umożliwiający wykorzystywanie scen Lightwave'a w produkcjach scenowych (a kto wie, czy w przyszłości także nie w grach).
- Thomas i Hans-Jorg Frieden pokazali natywnego Quake 2 Evolved oraz Descent: Freespace 2 z akceleracją 3D. Wspomnieli także, że spodziewają się ukończenia prac nad AmigaOS 4.0 przed świętami Bożego Narodzenia 2005. Poinformowali także o porzuceniu prac nad Nova - API 3D specjalnie przygotowywanym dla AmigaOS 4.0. Stwierdzili, że zaprojektowanie i rozwój tego środowiska stanowi zbyt dużo pracy. Wykorzystany zostanie system MESA jako implementacja OpenGL. Wspomnieli także o zaimplementowaniu obsługi MiniGL w SDL. Więcej informacji na ten temat ma się pojawić w przyszłym tygodniu.
- Candy Factory 2 było demonstrowane na bigscreenie, lecz przeszło to praktycznie niezauważone. Większa demonstracja tego programu odbyła się w USA, na AmiWest (o czym informowaliśmy).
- Odbyło się także wiele konkursów, w których zwycięzcy mogli wygrać Pegasosa lub MicroA1 (w zależności od strony, po której opowiadał się uczestnik). Ofiar nie było.
- Swoje premiery miało wiele nowych wersji programów.
- Nie odbyła się zapowiadana prezentacja natywnej wersji Dopus Magellana.