
Gdy dotarliśmy do zapomnianych polskich klonów konsoli Pong, do autora wersji zabawy w kółko i krzyżyk na pierwszy polski komputer XYZ, do informatyków z działu oprogramowania eksportowego Karen czy do twórców Web Mastera na Atari serii 400/800 - prawdopodobnie najstarszej polskiej gry mikrokomputerowej - uznaliśmy, że "Bajty Polskie" dojrzały do drugiego wydania. Przy okazji dopisywania kolejnych fragmentów, poprawiliśmy również i uzupełniliśmy te już istniejące, przeredagowując tekst oraz zmieniając strukturę i kolejność części rozdziałów - w efekcie, jak wierzymy, naszą książkę czyta się znacznie przyjemniej.
"Bajty Polskie" można kupić w formie ebooka (epub/mobi) za pośrednictwem platformy Virtualo.pl, a bywalcy rozmaitych zlotów demosceny i spotkań spod znaku retro przy odrobinie szczęścia znajdą wydanie 2.0 w niskonakładowej wersji papierowej wyposażonej w nową okładkę. Można o nie pytać także w katowickim Muzeum Historii Komputerów i Informatyki. W sprawie wersji cyfrowej należy pisać do Bartka (naugorze@gmail.com), w sprawie egzemplarzy drukowanych - do Mariusza (bajtypolskie@gmail.com).
"Bajty Polskie" zmieniły się bardzo, ale jedna rzecz pozostaje jednak niezmienna - wciąż, niestety, historia gier i graczy widziana z polskiej perspektywy nie doczekała się innego kronikarza.
Bartłomiej Kluska, Mariusz Rozwadowski