
Założenia i cele projektu:
- Rdzeń interpretera języka Lua jest umieszczony w bibliotece "lua.library". Biblioteka może być wykorzystywana przez narzędzia systemowe (o czym niżej), aplikacje używające Lua, jak również rozszerzenia binarne.
- Jedynym portem Lua na systemy amigowe obsługującym dynamiczne ładowanie binarnych rozszerzeń Lua był port dla AmigaOS 4 (z użyciem obiektów *.so). Nowy port dla MorphOS-a obsługuje ładowanie modułów umieszczonych w standardowych bibliotekach *.library. Ma to tę dodatkową zaletę, że z załadowanego raz do pamięci modułu korzystają wszystkie aplikacje.
- Standardowe moduły Lua będą systematycznie umieszczane w modułach zewnętrznych. Aktualna wersja posiada moduł "string" (oraz wbudowany w interpreter moduł "package" obsługujący ładowanie modułów zewnętrznych). Dzięki temu ładowane są tylko używane moduły, a sama "lua.library" ma tylko 150 kB.
- Ważnym elementem pakietu jest Lua Explorador. Jest to napisany od podstaw debuger skryptów z interfejsem graficznym w MUI. Program umożliwia krokowe wykonywanie skryptów, pokazywanie wartości zmiennych, stosu i historii wywołań.