Steffen Häuser przygotował dla AmigaOS 4 modułowy system emulacji o nazwie RetroArch. W odróżnieniu od innych emulatorów nie jest to narzędzie emulujące jakiś jeden system, lecz bardziej aplikacja zarządzająca różnymi silnikami emulacji, które dostępne są w jednym miejscu, z jednego GUI. Idea działania RetroArch opiera się na implementacji czegoś na wzór wtyczek, które autor określił mianem "rdzeni". Nie istnieje wówczas potrzeba każdorazowo uwzględniania w nich wielu powtarzających się elementów, takich jak obsługa wyświetlania obrazu, dźwięku czy narzędzi sterujących, gdyż te są ogólne dla wszystkich emulatorów. Obecnie stworzone są już rdzenie dla takich systemów jak Supergrafx16, Atari 5200, NES, Atari Jaguar, SNES, NeoGeo+Various Arcade i Sega (w tym Megadrive CD i 32x), które dostępne są w trzech osobnych archiwach (należy szukać po frazie "retroarch").
Wersje dla systemu AmigaOS 3 (68k oraz WarpOS), systemu MorphOS są obecnie w trakcie powstawania. Planowana jest również wersja dla systemu AROS.
Wersje dla systemu AmigaOS 3 (68k oraz WarpOS), systemu MorphOS są obecnie w trakcie powstawania. Planowana jest również wersja dla systemu AROS.