[#1] AmiGG i MUI
wie ktoś jak poustawiać muiowe kolorki i patterny w AmiGG? klikam w tym od ponad godziny i jak na razie udało mi się ustawić tylko tło listy kontaktów i zaznaczenie w nim. no i nutton. użyłem NListviews. ale pół z opisem i z ID użytkownika a także pół z okna rozmowy niczym nie udało mi się ruszyć. Standardowe Listy, Pole tekstowe ze Specjalnych, Textinput i Textview nie działają. gdzie to jest?
[#2] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #1

Pewnie jest to gdzieś w programie zakodowane na stałe. Niestety AmiGG jest przykładem, jak nie powinno się pisać programów pod MUI. Ślepe naśladownictwo wyglądu pecetowego GG (które zresztą też fatalnie wygląda, bo autorzy silili się niepotrzebnie na to, żeby nie wyglądało zgodnie ze standardem Windows) mnie irytuje. Po to są standardy amigowego GUI, żeby z nich korzystać. Dlatego wciąż używam i będę używał GadAmi, tu nie ma problemów z konfiguracją wyglądu programu...

[#3] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #2

Jednak sie da na AmiGG :)
Pole ID uzytkownika to TextEditor-Settings-Desing-Background
Okno rozmow to Groups-Background-Page
[#4] Re: AmiGG i MUI

@Norbert, post #3

jasne ze sie da moj amigg wyglada zupelnie tak jak ja chce :)

[#5] Re: AmiGG i MUI

@Norbert, post #3

jasne ze sie da moj amigg wyglada zupelnie tak jak ja chce :)

[#6] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #2

Mocne slowa Krashan :). Ja pogodzilem dwoch tworcow GG klienta na ami. Jeden numer GG mam na Gadami, drugi po lewej stronie blatu na Amigg :)
[#7] Re: AmiGG i MUI

@sordan, post #6

a powiedzcie mi cy jak urzywacie gadami i ustawiacie status na dostepny to czy inni widza was jako dostepny. bo ja niewazn jak status ustawie to zawsze jestem u innych niewidoczny. ale rozmawiac moge bezproblemu i do mnie wiadomosci dochodza tez.

[#8] Re: AmiGG i MUI

@sordan, post #6

sordan napisał(a):

Mocne slowa Krashan :).

Mocne, ale nie zniosę czegoś takiego jak popup-menu rozwijane z przycisku. I nie wzrusza mnie tłumaczenie, że tak jest w windzianym GG. Błędów w designie GUI jest kilkanaście, zresztą uciąłem sobie pogawędkę z MisteremQ na ten temat swego czasu...

[#9] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #1

Pewnie jest to gdzieś w programie zakodowane na stałe.

Kompletna bzdura.

Mocne, ale nie zniosę czegoś takiego jak popup-menu rozwijane z przycisku.

Tak, to można określić mianem "forma przesłania Ci treść". Poza tym nikt nigdy nigdzie nie powiedział, że tego nie będzie można zmienić.

I nie wzrusza mnie tłumaczenie, że tak jest w windzianym GG.

Czy tego chcesz, czy nie, to cała zabawa z GG zaczęła się właśnie na windzie, i od windzianego klienta.
Może jeszcze słoneczka trzeba na coś innego zmienić, bo też są żywcem zerżnięte z piecowego klienta (we wszystkich alternatywnych klientach)?
Może emotionków też mam nie robić, bo będą takie same jak na windzianym kliencie?

Błędów w designie GUI jest kilkanaście, zresztą uciąłem sobie pogawędkę z MisteremQ na ten temat swego czasu...

Tak, i właściwie tylko o tym była rozmowa, i tylko tego dotyczyły Twoje uwagi. Zupełnie tak, jakby wygląd w komunikatorze internetowym był priorytetową sprawą.
Tak, i na nic się zdały tłumaczenia że program jest w trakcie tworzenia.
[#10] Re: AmiGG i MUI

@Norbert, post #3

gurde, teraz widzę ile narobiłem buraków w moim pytaniu :) nie wiem jak mogłem przegapić te Groups-Background-Page, chyba dlatego że było późno i byłem zmęczony, a AmiGG tak mułowato reaguje na wszystko, a w szczególności na zmianę ustawień że... :) się zmęczyłem jeszcze bardziej, ale na ten TextEditor to bym nigdy nie wpadł. wielkie dzięki. a wiesz może jak zmienić czcionkę na Buttonie ze statusem? w Przyciski-przyciski graficzne nie ma takiej możliwości, ale z jakiejś czcionki on musi korzystać.
[#11] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #8

to menu nie jest złe, fajnie że ma te graficzne symbole. wszystko byłoby ok, gdyby nie ta mułowata szybkość otwierania się tego menusa.
a tak btw. chciałem zapytać o pole do wpisywania textu. od razu rzuca się w oczy że nie jest to jednolinijkowe pole jak w Gadami, czyli teoretycznie powinno się dać w nim pisać takim sposobem jak w pecetowym GG, czyli piszę jadą krótką linijkę, przenoszę (jakimś sposobem) kursor do nowej lini i piszę następną itd. i gdy już chcę wysłać to naciskam Enter czy cokolwiek i wysyłam tekst. czy daje AmiGG taka możliwość? wiem od Norberta że na Pegazie przenoszenie do nowej linii odbywa się przez Enter z kawy numerycznej a wysyłanie przez głowny Enter. u mnie niestety AmiGG nie reaguje w żaden sposób na Enter z numerycznej. może to dlatego że mam Elboxowy kontroler klawiatury?
[#12] Re: AmiGG i MUI

@MiniQ, post #9

Zabawa owszem zaczęła się od Windows. Ale czy fakt, że klient
windowsowy jest nie wiadomo po co napisany tak, żeby nie wyglądał jak
aplikacja Windows, to samo trzeba robić z amigowym? Pomijam już to, że
"standardowe" kolory windowsowego GG ustawiał daltonista. Na szczęście
AmiGG ma kolory MUI, ale wsadzanie na siłę dziwacznych z punktu
widzenia amigowca rozwiązań GUI w imię ślepego naśladownictwa
pierwowzoru? Przecież menu rozwiijane z przycisku graficznego jest
dziwaczne nawet pod Windows... Jeżeli chodzi o GUI to GadAmi jest
nadal o wiele lepiej rozwiązane, chociaż tam by sie przydało menu
kontekstowe do operacji na kontakcie.

[#13] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #12

Ale czy fakt, że klient
windowsowy jest nie wiadomo po co napisany tak, żeby nie wyglądał jak
aplikacja Windows, to samo trzeba robić z amigowym?


Nie rozumiem tego skostniałego podejścia, typu "każda aplikacja musi wyglądać standardowo systemowo".
Czy takie programy, jak elastic dreams czy aminetradio powinno się dyskwalifikować, tylko dlatego, że mają takie, a nie inne GUI, bez względu na to, co mają "w środku"?

ale wsadzanie na siłę dziwacznych z punktu
widzenia amigowca rozwiązań GUI


Myślę że tu już troszkę przesadzasz, i próbujesz przeszczepiać innym swoją subiektywną opinię.
I przede wszystkim oceniasz powierzchownie.
[#14] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #8

Mnie osobiscie podoba sie pomysl w AmiGG na menu rozwijane z przycisku za pomoca popup-menu, a osoba ktore nie sa zadowolone z tego w AmiGG proponuje zmiane komunikatora lub napisanie swojego wlasnego. No chyba ze przekonaja autora do zmiany, ale moim zdaniem to nie jest konieczne. Pozdrawiam :D

[#15] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #12

Poza tym menu rozwijanym z przycisku na razie nie widze innego sensownego argumentu :)

Jeśli chodzi o Gadami to niestety nie mogłem go używać ze względu na słabe okno rozmów. Wklejanie jakiegoś tekstu co ma znaki końca linii w Gadami czy też jego wyświetlanie przy mniejszym okienku było jak dla mnie niewygodne, podobnie zaznaczanie i kopiowanie tekstu z okna rozmowy.

Między innymi dlatego AmiGG jest dla mnie wygodne, można wygodnie rozmawiać. Możliwość definiowania kolorów w oknie rozmowy też się przydaje.

[#16] Re: AmiGG i MUI

@grxmrx, post #15

oj Amigowcy - cieszcie się, że macie te swoje gadu. i to za darmo. cieszcie...
[#17] Re: AmiGG i MUI

@KAM_, post #16

Oj, cieszmy się.

[#18] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #11

NumLock?
[#19] Re: AmiGG i MUI

@ZimA, post #7

u mnie jeżeli mam ustawione na Dostępny to mnie tak widzą, ale za to gdy ustawię na Niewidoczny i później z powrotem wrócę na Dostępny to widzą mnie nadal jako Niewidoczny. Poza tym na pecetach nie widać Opisów z Gadami a te z AmiGG widać.
[#20] Re: AmiGG i MUI

@MiniQ, post #18

NumLock mam włączony.
[#21] Re: AmiGG i MUI

@MiniQ, post #13

MiniQ napisał(a):

Nie rozumiem tego skostniałego podejścia, typu "każda aplikacja musi wyglądać standardowo systemowo".

To nie jest podejście skostniałe, to są podstawy ergonomii.

I przede wszystkim oceniasz powierzchownie.

No dobra to powiedz mi co stoi na przeszkodzie, żeby istniała możliwość taka, aby opcje z menu rozwijanych przyciskami były umieszczone w menu programu (tym na belce)?

[#22] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #21

Grzegorz Kraszewski napisał(a):

> No dobra to powiedz mi co stoi na przeszkodzie, żeby istniała
> możliwość taka, aby opcje z menu rozwijanych przyciskami były
> umieszczone w menu programu (tym na belce)?

Tu muszę przyznać rację. Opcje dostępne pod przyciskami (ale nie opcje wyboru statusu) powinny być również dostępne w takim menu, podobnie jak opcje ustawień mui i About MUI :)

[#23] Re: AmiGG i MUI

@Grzegorz Kraszewski, post #21

A kto Ci powiedział że cokolwiek stoi na przeszkodzie?

Kilka postów wyżej napisałem że nikt nigdzie nigdy nie powiedział, że tego nie będzie można zmienić.
[#24] Re: AmiGG i MUI

@MiniQ, post #23

a czy dałoby się zrobić takiego "cycle'a" jaki ma Gadami, tylko że ze "słoneczkami" ?
[#25] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #24

Wszystko się da, pytanie tylko w tym przypadku - po co. ;)
Wpływu na prędkość ani funkcjonalność by to nie miało.
Prędkość działania zdeterminowana jest przez słabo zoptymalizowaną klasę do animgifów, która jest wewnętrznym składnikiem amigg. Będę jeszcze nad tym pracował.
[#26] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #19

Jakiej wersji Gadami używasz? Ja używam 0.47c z 14.04.2004 i nie ma żadnych problemów na pc zarówno z widocznością statusu po zmianie jak i z widocznością opisów.
[#27] Re: AmiGG i MUI

@szulu, post #26

też 0.47c
[#28] Re: AmiGG i MUI

@grxmrx, post #17

Oj i to bardzo :P

[#29] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #27

Widocznie nie tej 0.47c co trzeba:)
[#30] Re: AmiGG i MUI

@R-Tea, post #19

ups... chylę czoła i kapelusza. wszystko działa jak trzeba. po prostu miałem ctarszą wersję Gadami. co prawda 0.47c ale tą z marca a nie z kwietnia
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem