[#1] Arcymag - Postepy...
Niedawno obiecalem pokazac postepy nad grafika do ww gry. Premiera miala nastapic na party Riverwash 2009. I tak tez sie stalo... W skutek niklego zainteresowania pokazalem to co tam przywiozlem tylko kilku praktycznie przypadkowym osobom wiec jak nie trudno sie domyslic, szumu wokol produkcji raczej nie bylo... i chyba juz szybko nie bedzie...
Mniejsza z tym, postanowilem poskladac cos ciekawego z tego co ostatnio podrysowalem do gry. Nie wiem czy to pomoglo czy tez zaszkodzilo grze. Obrazek pokazuje jak roznorodne plansze mogly by zaistniec gdyby skladac je z juz obecnych elementow. Efekty mozna sobie poprzegladac na:
http://img178.imageshack.us/img178/1783/99001plansza.jpg
W kazdym badz razie powoli tez zaczalem byc znuzony tworzeniem Arcymaga droga tzw "do szuflady". Niektorzy powiedza "szkoda", wielu powie "w koncu, wiedzialem od poczatku ze to tak bedzie". Planuje zawiesic(nie zakonczyc!) dalsze prace nad grafika do gry, nie wyczuwam sensu tworzenia czegos tylko dla siebie, zwlaszcza ze przylozylem juz do tego "dziela" troche serca i czasu. Poza tym dluzszy okres braku pracy, przejsciowe(mam nadzieje) klopoty finansowe zmusily mnie do skupienia sie i przelozenia nawet wolnego czasu calkowicie na zupelnie inne rzeczy.

Coz, zapraszam do ogladania, komentowania, Pozdrawiam wszystkich ktorzy caly czas aktywnie wspierali mnie i pomagali w tworzeniu Arcymaga.

[#2] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #1

to minniat olał arcymaga i zrobiłeś tą grafikę bo chciałeś ?

[#3] Re: Arcymag - Postepy...

@rzookol, post #2

Zrobilem wszystko to co zaplanowalem ze zrobie. Czyli wszystkie elementy potrzebne do stworzenia kompletnych podstawowych plansz. Poza tym wczesniej obiecalem ze skoncze swoja dzialke i pokarze to na Riverze. Slowa staralem sie dotrzymac. Na razie niewypal, ale czego sie w trakcie nauczylem to juz moje :D

[#4] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #1

Mogła być z tego naprawdę fajna gra. Szkoda, że nie wyszło. Jeśli dobrze rozumiem, największy problem leży w tym, że Minniatowi odechciało się wersji pod 68K?
Co do braku zainteresowania i marnego entuzjazmu to chyba nie było tak źle. Sporo osób Wam kibicowało.

[#5] Re: Arcymag - Postepy...

@frywolny_marian, post #4

Eee, nie no, bez sensu. Bo odzewu nie było. Sorry, ale ja osobiście pracuję nad kilkoma projektami, to skubnę coś do Ondorr Drakmo (która to gra pisze się już a raczej ciągnie od 2005 roku!!), to wydaję magazyn Diamenta Princessa, próbuję z komiksami, grafikami na różne konkursy, piszę jakieś strony, etc. I część z tych rzeczy rzeczywiście nie spotyka się z odzewem. Nie oznacza to jednak, że nie warto czegoś robić. W/g mnie zdobyte doświadczenie jest kluczem do sukcesu! Ondorr Drakmo tworzę z przerwami - delikatnie - od 2005 roku, ostatnio znów mnie mocno na niego wzięło choć muszę zrealizować inne projekty (chleba trza) ale nie oznacza to, że projekt zawieszam. Wręcz przeciwnie, z wielką pasją go tworzę, wczoraj nawet wpis poczyniłem na stronie oficjalnej tej gry. Z odzewem nie wiem do końca jak jest - ktoś się loguje, pogra chwilę - a wiele jeszcze poszaleć się niestety nie da - spotkałem się z kilkoma opiniami na forum PPA i to mi wystarczy na dzień dzisiejszy, by wiedzieć, że WARTO. Co prawda Ondorr Drakmo to projekt rzeka i pewnie pisać go będę przez lat kilka jeszcze, ale czym mam się zniechęcać? Zobaczyłem Acrymaga, pograłem dobrą chwilę - gra jest rewelacyjna w moim uznaniu. Grafika jest miodna, działanie gry także jest dobrze napisane. Szczerze powiedziawszy - ej sorry - widząc to co już macie - Arcymag nie jest grą, której programistyczne wykończenie wymaga pracy na rok, nawet nie na miesiąc przy dobrym systemie pracy. Wystarczy dokończyć silnik i tak go dopasować, aby levele, ich kolejność i ilość - mogły wczytywać się z plików zewnętrznych, aby silnik wiedział co robić, skompilować to a całą fabułę gry, plansze - pisać już tak jakby na zewnątrz. Naprawdę dziwię się, że Arcymag mógłby się nie ukazać. Trochę podejrzewałem, bo silnik pisał Minniat, ale myślałem, że w tym przypadku słowa się w czyny przemienią. I nie wciskajcie kurcze kitu, że słaby odzew. Dla sławy to piszecie? Jeżeli tak to nie na Amigę, zróbcie 3d i grę przez sieć. Piszcie to dla siebie i dla potencjalnych fanów, którzy jeżeli nie teraz - pojawili by się później. Jestem wpieniony i kropka. Co do Koyota, widziałem kilka Twoich grafik rysowanych chyba na tablecie. Te w czarno-biale są rewelacyjne. Czapki z głów.


[#6] Re: Arcymag - Postepy...

@BagoZonde, post #5

Przecież Minniat już zyski (tak, właśnie) nawet dzielił.

[#7] Re: Arcymag - Postepy...

@GumBoy, post #6

Ile mu wyszło?

[#8] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #1

Ehhh... ja już w temacie się nagadałem... dodam tylko:

WIELKA SZKODA płacz drunk

[#9] Re: Arcymag - Postepy...

@BagoZonde, post #7

Nie wiem. Ale procentowe udziały między twórców podawał.

[#10] Re: Arcymag - Postepy...

@BagoZonde, post #5

Coz, takie slowa dodaja otuchy i przyznam ze na horyzoncie mojego melancholijnego nastroju switac zaczelo slonce :P
Ogolnie, mam tendencje do wywiazywania sie z wczesniej obiecanych rzeczy. Prace nad Arcymagiem nie poruszaly sie w zadnym kierunku. Logicznie zadecydowalem sie wstrzymac na chwile obecna z produkcja grafiki, zwlaszcza ze bylo jej coraz wiecej a w samej grze jej nie przybywalo...

Co do Miniata nie mam zadnych pretensji do jego strony, podjal sie wyzwania, zapal gdzies moze znikl albo pojawily sie jakies inne trudnosci. Postanowil podazac nowa inna, droga, no tez dobrze. A coz moge poczac, cyrografu nie podpisywalismy. Moze sie zdarzyc "reanimacja" z jego strony, nie moge przewidziec pewnych rzeczy.

Piszac ze zawiesilem prace nad projektem arcymaga nie napisalem ze juz nie zajme sie niczym co bedzie ruszac na amidze 68k. Tu moze zdarzyc sie niespodziewanka i to nawet szybciej niz sadzicie. Z drugiej strony nie nastawiajcie sie tez na cos bardziej rozbudowanego niz ww projekt pt Arcymag Cieple przyjecie milo widziane :P
Niedawno zaopatrzylem sie tez w literature... mam nadzieje fachowa. Ktora pozwolila mi na razie na napisanie kilku prostych rzeczy na 68k. W przyszlosci tez chcialbym rozwijac te poletko.
Co do konkursow, jak ktos zagladal do graffiti udalo mi sie osiagnac 2 miejsce na Riverwash 2009 w konkurencji Newschoolgfx, zawsze bylem gdzies na szarym koncu, tym razem naprawde otarlem sie o zwyciestwo. Bylo warto. W przyszlym roku jesli Party zostanie zorganizowane mam nadzieje wystartowac w czyms "oldschool"... moze jakies pixel demo? ... jesli nadal bede w polsce...

Przyznam ze z podobna sytuacja jestem troche juz zaznajomiony, po tym jak wspoltworzylem grafike do projektu gry Eve, ktory tez na razie zdechl. Albo mam pecha albo jeszcze nie czas...



Ostatnia modyfikacja: 19.09.2009 15:19:15
[#11] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #10

>> Niedawno zaopatrzylem sie tez w literature... mam nadzieje fachowa. Ktora pozwolila mi na razie na napisanie kilku prostych rzeczy na 68k

Ja też się niedawno zaopatrzyłem, może za 5 lat pomogę Ci ;)

[#12] Re: Arcymag - Postepy...

@frywolny_marian, post #11

ech, nie nastawiam sie ze bede tworzyl jakies skompilowane doomy na 68k. W moim mniemaniu ma to byc "simple retrofun-retrolook". Pozyjemy zobaczymy :D Superfroga 3 tez nie zrobie... raczej...

Dodatkowo pracuje jeszcze nad jednym projektem w pelni 3d na "ajfona"... ale o tym ciiiiichooosza....



Ostatnia modyfikacja: 19.09.2009 15:41:14
[#13] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #12

>> W moim mniemaniu ma to byc "simple retrofun-retrolook"

I o to chodzi.

[#14] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #1

Oczywiście nasza współpraca z Krzyśkiem nie została zakończona. Niedawno z powrotem zaczęliśmy ze sobą korespondować. Nie zdążyłem napisać kolejnego demka na Riverwash, jednak łagodzi to fakt, że Krzysiek pokazał tam swoją pracę nad grafiką. Przygotowuję drugie demko Arcymaga, wykorzystujące jego dotychczasową grafikę i dodające do rozgrywki nowe elementy. Spodziewajcie się w drugim demku podniesienia poziomu trudności oraz takich elementów:

1. Mapa będzie domyślnie zaciemniona, a odkrywane będą obszary w zasięgu wzroku bohatera. Pojawiło się to już w niepublikowanym demku technicznym i wygląda znakomicie, sami zobaczycie
2. Mapa będzie składała się z wielu komnat. Jak bohater dotrze do krawędzi ekranu zostanie przeniesiony do sąsiedniej komnaty. Dzięki temu mapy będą naprawdę duże i ciekawe.
3. W pierwszym demku trzeba było skompletować diamenty i umieścić je w skrzyni. Teraz będzie trudniejsze zadanie. Trzeba będzie przeszukać obecne na mapie skrzynie w poszukiwaniu skarbów. Nie wszystkie skrzynie będą zawierały skarby. W skrzyniach bohater może też znaleźć klucze, które będą służyły do otwierania wrót. Bohater będzie musiał poszukać odpowiednich kluczy, by dostać się w niedostępne wcześniej obszary mapy.
4. Na mapie mogą pojawić się pudła blokujące bohaterowi drogę i które będzie musiał przemieścić tak by się nie zaklinować.
5. Nietoperze nadal będą czyhać na bohatera, ale teraz z racji, że niewidoczna dla bohatera część mapy będzie zaciemniona, będą one niebezpieczniejsze.

Także z racji pojawienia się wielu nowych pomysłów na fabułę i nowe poziomy do Arcymaga praca jest kontynuowana. Bardzo cenię sobie grafikę Krzyśka, razem możemy stworzyć produkt od początku autorski, co nam obu przypadło bardzo do gustu (tylko muzykę musimy skomponować, by był to produkt od podstaw autorski).



Ostatnia modyfikacja: 25.09.2009 19:55:36
[#15] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #14

i bardzo dobrze

[#16] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #14

Brawo, podobają mi się nowości o których wspomniałeś i z niecierpliwością wyczekuje drugiego demka.

[#17] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #14

Drogi Minniat'cie,

zamiast pisac elaboraty na temat "co bylo, jest i bedzie" wez sie porzadnie do pisania waszego produktu a efekty same przypelzna.


p.s.

Wszyscy czekamy z niecierpliwoscia na twoje wypociny
programistyczno-grafikarsko-elaboranckie szaman
[#18] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #12

Jeżeli nie zniechęciłeś się jeszcze do robienia grafiki do gier Amigowych, to znajomy Francuz będzie robił grę na Amigę AGA w assemblerze, zdaje się że będzie to RPG (być może trochę strategii też). Jeśli jesteś zainteresowany to napisz maila do mnie donadan@wp.pl lub do niego meynaf(małpa)free.fr. Tu jest krótkie info co byłoby potrzebne na początek.

What can be of use are 16x16 tiles showing outside, dungeon, and inside
areas. Also a few character portraits (perhaps 32x32) are welcome.
Must be "flat" gfx if possible, and not of too many colors (maybe 32 or 64).



Ostatnia modyfikacja: 29.09.2009 14:44:57



Ostatnia modyfikacja: 29.09.2009 14:45:15
[#19] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #14

Czekamy i się niecierpliwimy ;)

[#20] Re: Arcymag - Postepy...

@Don_Adan, post #18

Chetnie wziolbym w tym udzial, jednak dopiero kiedy zobacze ze projekt ruszyl i sie rozwija i przedewszystkim ze strony autora jest wyrazna chec i mozliwosci aby program rozwijac w przyszlosci. Jesli autor zwroci sie sam do mnie z prosba o pomoc to w miare mozliwosci pomoge. Jednak, jak napisalem wczesniej, niestety aktualnie nie zamierzam juz kolejny raz tworzyc grafki do programow ktore moze gdzies tam kiedys powstana albo i nie.

[#21] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #20

Na razie możesz potrenować (jeżeli chcesz) jego wersję Dungeon Mastera (Custom Dungeon), jest na stronie WT http://wt.exotica.org.uk/test.html oraz jego przeglądarkę do obrazków (stara wersja, nowa jest chyba najszybszą przeglądarką na klasyczną Amigę). Na razie to Francuz zajmuje się portowaniem HOMM 2 na 68030+, bo tu nie jest potrzebny grafik, no chyba, że zrobi potem jakaś extra cześć HOMM2 tylko na Amigę, z dodatkowymi animacjami. W każdym razie dzięki za opcjonalną zgodę, jak będziesz chciał przetestować to co już jest zrobione (chyba gra będzie używać ulepszonego engine'u z DM1), lub będziesz miał jakieś ciekawe pomysły to daj znać. Jeżeli chcesz żeby napisał bezpośrednio do Ciebie to podeślij mi swój email.
[#22] Re: Arcymag - Postepy...

@Koyot1222, post #20

Jeżeli masz jakieś pytania w sprawie gry (i nie tylko) to Francuz prosił o kontakt bezpośredni przez email (meynaf@free.fr). Przykładowa grafika
jest tutaj: http://meynaf.free.fr/tmp/tiles.lzx
[#23] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #14

Bardzo przepraszam za opóźnienia. Są spowodowane moją pracą nad innymi ważnymi projektami. Za kilka tygodni jednak spodziewajcie się nowego demka Arcymaga z wieloma ciekawymi rozwiązaniami. Pozdrawiam.

[#24] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #23

Praca nad Arcymagiem AGA jest zawieszona do odwołania z powodu awarii mojego komputera (a ściśle scandoublera). Scandoubler oddałem do naprawy i w ciągu tygodnia powinni go naprawić. Bez tego urządzenia nie mogę pracować na monitorze VGA w trybie PAL.

[#25] Re: Arcymag - Postepy...

@Minniat, post #24

Z czystej ciekawości, gdzie oddałeś go do naprawy ?

[#26] Re: Arcymag - Postepy...

@Hubez, post #25

Jest taki serwis w Warszawie. Nazywa się Infoserwis, chyba jeden z nielicznych zajmujących się również Amigą. Tam składałem swoją Ami z PPC i kartą graficzną i spisali się bardzo dobrze.



Ostatnia modyfikacja: 22.10.2009 22:15:02
[#27] Re: Arcymag - Postepy...

@Don_Adan, post #21

Sorry, za kolejny offtopic, Francuz zrobił pierwszą wersję edytora do HOMM2
http://meynaf.free.fr/tmp/homm2-edtr.lzx
Na razie nie wszystko działa, ale jak ktoś chce to może potestować i raport podesłac mi lub jemu. Oczywiście edytor wymaga plików z wersji na PC-ta lub Mac-a, zdaje się, że edytor tylko "data/heroes2.agg". Edytor wymaga 68030+ i AGA, choć może pójdzie też na 68020, ale na pewno bardzo (?) wolno, gdyż edytor i gra działają w rozdzielczości 640x480. Na razie największe problemy są z muzyką (brak chętnych do konwersji MIDI na MOD).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem