[#1] AGA C2P
ktos moze mi wyjasnic o chodzi w skrocie "C2P" po nazwie chipsetu AGA?
czy to sa jakies specjalne sterowniki dla AGA?
[#2] Re: AGA C2P

@AmigaRuleZZZ, post #1

chunky to planar?
[#3] Re: AGA C2P

@reactor, post #2

na czym to polega? ;)
trzeba cos instalowac (jakies sterowniki) do tego?
[#4] Re: AGA C2P

@AmigaRuleZZZ, post #3

[url=http://www.tscc.de/c2ptut.html]Więcej informacji o c2p[url]. To jest tryb konwersji. Użytkownik nie musi nic robić. Gra posługuje się tym trybem lub nie. Np. port DoomAttack posiada możliwość wybrania tego trybu, Gloom chyba też.
[#5] Re: AGA C2P

@AmigaRuleZZZ, post #3

To wynika z różnic w interpretowaniu danych graficznych przez kości AGA, i pecetową "resztę świata".

[#6] Re: AGA C2P

@AmigaRuleZZZ, post #1

jeszcze więcej info (tak w ramach powszechnego obowiązku edukacji :P ), czyli c2p w telegraficznym skrócie:
amiga bez karty gfx do wyświetlania obrazu posługuje się bitplanami, znaczy to mniej więcej tyle, że wartość liczbowa (binarna) określająca kolor każdego pixela "rozbita" jest na pojedyncze bity umieszczone w różnych obszarach pamięci. W jednym obszarze umieszczone są wszystkie bity zerowe wszystkich pixeli, w innym wszystki pierwsze bity itd. Taki obszar nazywa się bitplanem.
Natomiast na peceeeee i amigach z kartami gfx wszystki bity odpowiadające kolorowi pojedynczego pixela trzymane są "w kupie", np w jednym bajcie (w trybach 8 bit), albo w 2, 3, albo 4 bajtach (tryby "truecolor") i taki rodzaj pamięci obrazu nazywa się "chunky"

W Gierkach (i Gomułkach), oraz wszędzie tam, gdzie potrzebne jest rysowanie obrazu pixel po pixelu znacznie korzystniejsze jest rysowanie rysowanie w buforze chunky, ale.. (musi być jakieś ale)

Amiga ze standardowymi kostkami nie potrafi wyświetllić bufora chunky i potrzebna jest konwersja tego badziewia na planar i tym właśnie zajmuje się c2p (działa to mniej więcej tak, że dokonuje reorganizacji bitów i przy okazji podziału na bitplany)
Tu masz ładnie na obrazku pokazane co c2p robi z bitami:
http://membres.lycos.fr/amycoders/sources/c2ptut.html

Oczywiście taka konwersja nie wykonuje się z prędkością światła, ale i tak działa to szybciej niż normalne rysowanie po jednym pixelu bo:

Przykładowy "koszt" kilku funkcji:
putpixel(x, y, color)
- 3 instrukcje w buforze chynku
- kilkanaście instrukcji w buforze planar i do tego pętla powtarzana tyle razy, ile jest bitplanów (w pętli tak na oko ze 4 instrukcje)
rysowanie teksturowanej linii (np. fragment wielokąta, tzw. scanline) w burorze chunky:
- 5 instrukcji na pixel, a na upartego i z pewnym uproszczeniem to i 4 się da :D
w buforze planar:
- to samo - 1 + putpixel(x, y, color), czyli ponad 30 instrukcji / pixel będzie spokojnie.

No a generalnie to AGA C2P oznacza jakąś procedurę do konwersji C2P przeznaczoną dla AGAtki, czyli operującą na 8 bitplanach, albo po prostu sposób wyświetlania obrazu w grze, bo może być jeszcze np. karta graficzna, a żeby nie paprać się z dodatkowym kodem, to obraz jest tworzony jak dla karty graficznej (chunky), a w razie jej braku za pomocą procegury c2p konwertowany na format przyswajalny przez AGAtę.

The koniec
[#7] Re: AGA C2P

@shg, post #6

I dzieki temu haslo - "Doom nie moze powstac na Amige (A400 z 040/25MHz + AGA) moglo byc obalone z dniem wypuszczenia Dooma na PC...Ale wtedy to byl syndrom A500 (Ale sie czepiam) :)
[#8] Re: AGA C2P

@shg, post #6

super =)
lubie poznawac dokladnie takie ciekawostki techniczne...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem