[#31] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Shredder, post #30

A ja tam mam 060 100 mhz

Na karcie Apollo 1260?
Mógłbyś wrzucić jakiś filmik na youtube z SysSpeeda.
[wyróżniony] [#32] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Shredder, post #30

Uzyskanie 060/100MHz to nie jest taka prosta sprawa. Trzeba mieć albo szczęście, albo przeprowadzać uporczywą selekcję kart. Mi się udało 85MHz uzyskać. W teorii ma to te swoje ponad 100MIPSów (cokolwiek oznacza ta jednostka) pod SysSpeedem. Pożytek z tego jest głównie w przypadku demek. Tam, gdzie faktycznie ta moc by się przydała, zamula AGA. Zdecydowanie wolałbym 040, ale za to z kartą GFX.
[#33] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Daclaw, post #32

nie da sie jakoś podkręcić tej AGA-ty????
[#34] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@HanSolo, post #33

Nie, nie da się.
Owszem, autorzy gier i dem, wyśmienici koderzy mają obcykane sztuczki sprawiające, że dana produkcja wygląda tak, jakby korzystała z bogatszej palety i większej głębi koloru, ale tak fizycznie, materialnie, układ AGA się nie daje "podkręcić" wydajnościowo. Amigowe gry 3D wyglądają, jak wyglądają i zmienić się tego nie da. Możesz mieć najszybszy z możliwych procesor, możesz mieć kupę pamięci RAM ale zawsze układy graficznej każdego modelu Amigi będą jej "wąskim gardłem". Dlatego wymyślono, zaprojektowano i wyprodukowano sporo kart GFX rozszerzających możliwości graficzne Ami.
Są to jednak karty do pracy, a nie do zabawy, zatem niewiele gier je wykorzystuje. Owszem, tak dla przykładu, fajnie wygląda "Warcraft II: Tides of Darkness" w wersji na Makówkę odpalony pod Shapeshifterem. No, ale "Warcraft", jakkolwiek genialny, nie jest "strzelanką" doomopodobną.

Pozdrawiam
Des
[#35] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Des, post #34

Są to jednak karty do pracy, a nie do zabawy, zatem niewiele gier je wykorzystuje. Owszem, tak dla przykładu, fajnie wygląda "Warcraft II: Tides of Darkness" w wersji na Makówkę odpalony pod Shapeshifterem. No, ale "Warcraft", jakkolwiek genialny, nie jest "strzelanką" doomopodobną.

Nie zapominajmy, że Shapeshifter zapewnia dostęp do naprawdę pokaźnej kolekcji gier, wydawanych w latach 90-tych dla Maca 68k. Poczynając od samego Dooma, poprzez np. Marathon (specyficzna ale ciekawa macowa strzelanka 3D) a kończąc na klasycznych "pecetowych" pozycjach, takich jak Commanche, Dark Forces, Phantasmagoria, czy podrasowany Wolfenstein. Ponadto można uruchomić wszystko, co w tamtych czasach dodawano do macowych gazet. W porównaniu do tego, co w tym samym czasie ukazywało się dla Amigi, jest to zupełnie inny poziom jakości i doznań. Przykro to mówić, ale taka jest prawda - aby poznać prawdziwe możliwości rozbudowanej Amigi, trzeba sięgnąć po "obce" oprogramowanie. Rozbudowana Amiga oznacza w tym przypadku 040+ i kartę GFX.
[#36] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Daclaw, post #35

to chyba bedzie taniej Quadre kupic :D
[#37] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@HOŁDYS, post #36

Albo przynieść Pentiuma ze śmietnika. Przecież nie o to chodzi.
Radocha polega na robieniu tego na Amidze. :)
[#38] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Daclaw, post #37

mnie jakos szczegolnie nie pociagalo granie w gry macowe (z wyjatkiem Hirosów II :P)
Genralnie autor watku ucich a my tu robimy dywagacje
[#39] Re: Ile razy szybsza 040 od 060

@Daclaw, post #32

100MIPSów (cokolwiek oznacza ta jednostka) , 100 Milions Instructions Per Seconds to oznacza ile operacji na sekundę 30 mipsów 30 milionów operacji :)

MFLOPS

MFLOPS — akronim Mega Floatingpoint Instruction Per Second. Jednostka wydajności pracy procesora wyrażana jako milion operacji zmiennopozycyjnych na sekundę.. Przykładem jest 486DX4/100mhz który jest wyceniony na około 6MFLOPS. Porównaj to z 200MHz R4400, który jest wyceniony na około 35MFLOPS. W przypadku starszych procesorów, szybkość zegara jest wyraźnie nie wskazuje na tempo MFLOP.

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2011 15:54:09 przez EllipticDawid25

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2011 15:57:56 przez EllipticDawid25

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2011 16:07:30 przez EllipticDawid25
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem