[#1] Instalacja SDL na OS3.1
Czy ktos instalowal to cudo na os 3.1? Jesli tak to czy ktos moglby mi dopomoc?
Chcialbym zarzucic Grafixa2 ale ciagle mam "sdl problem".
RTG i najnowsze ixemul.library juz zainstalowalem.
Bardzo dziekuje za odpowiedzi :)
[#2] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #1

Może "SDL problem" sprowadza się do nieposiadania działającej karty graficznej? SDL na klasyku jej wymaga.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2012 10:17:22 przez strim
[#3] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@strim, post #2

Myslalem ze RTG to rozwiazuje, skoro program i tak w 8 bitach pracuje. Chyba ze biblioteka SDL pracuje dopiero w 16-32 bitach... :/
Drugi raz podchodze do grafxa i nadal bez sukcesu...

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2012 11:53:08 przez Koyot1222
[#4] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #3

nie, nie pracuje tylko w 16/32 bitach, ale implementacja moze wymagac trybow 8bit dostepnych tylko na kartach graficznych (tryby chunky) oraz funkcji oferowanych przez CGX/P96 (samo zainstalowanie nie oznacza, ze takie funkcje sa dostepne). moze da sie uzywac po zainstalowaniu czegos w rodzaju cgxaga.
[#5] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #3

Rozumiem, że nie udało Ci się odpalić GVP Spectrum?
[#6] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@strim, post #5

Na razie pojawia sie kolorowe logo cybergraphicsa3 i sie wszystko zawiesza, ale jestem dobrej mysli.
3.9 systemu nie mam. Mam tylko jedynie sluszny 3.1 :/
[#7] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #6

Nie wydaje mi się, żeby wersja OS miała tu jakieś znaczenie... Może opisz problemy z instalacją karty w nowym, osobnym wątku (nie ma co tu offtopować).


Ostatnia aktualizacja: 22.02.2012 20:26:05 przez strim
[#8] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@strim, post #7

Wgralem picasso96 i CGv3 oraz rtg i ciagle wyskakuje mi blad picasso96 "cant open rtg.library", pomimo ze lezy w katalogu i libsach.
Jak wywale pliki z devs/monitors to juz bledy nie wyskakuja...

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2012 11:46:36 przez Koyot1222
[#9] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #8

to, ze cos zainstalowales nie oznacza, ze bedzie dzialac. jezeli p96/cgx nie znajdzie sprzetu z ktorym moze dzialac to po prostu sie nie uruchomi. kilka spraw:
jaka konfiguracja?
nie instaluj na raz cgx i p96
co znaczy 'wgralem rtg'?
[#10] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@kiero, post #9

Faktycznie masz racje, zeby gfx ruszyl musialem ustawic w winuae min 1 mb na karte graficzna. Wtedy P96 juz sie nie pluje a GFX sie odpala. Dziala!

Teraz pozostaje grzebac w real sprzecie, mam gvp spectrum, 040/40 ZII 16mb fastu.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2012 12:39:06 przez Koyot1222
[#11] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@strim, post #5

Hi hi! dziala :)
Jakos na rozowo w niektorych trybach ale w tych najbardziej mnie interesujacych, czyli do 640x480 pix w 8-16 bit jest ok! I to nawet do 100hz!
I co najwazniejsze Grafx2 chodzi :)
[#12] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #11

OK

I w czym był problem wcześniej?
[#13] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@strim, post #12

Na Cybergraphicsv3 pojawialo sie tylko logo, a potem zwiecha.
Na Picasso96 nie wiedzialem ze trzeba najpierw zdefiniowac sobie tryby zeby wogole bylo cos widoczne do wyboru.
W boot menu zauwazylem ze karta jest wykryta i ma status "working", wiec grzebalem az wygrzebalem.
Na poczatku obraz byl strasznie rozowy, jednak po poruszaniu kablem w gniezdzie karty wszystko zaczelo miec dobre kolory. Ale jak sie przykreca srubki mocniej do sledzia to znowu jest kaszana, wszystko czerwone. Wtyczka w karcie musi byc lekko niedopchnieta, wtedy bialy jest bialym na ekranie.
Graphx2 odpala sie tylko z parametrem "-mode" nie wazne co potem wpiszemy 640x480 czy 6000x8000, zawsze odpali sie w 720x576 w 16 bit. Obraz jest wtedy przekolorowany na czerwono. Ale jak sie przelaczy interface juz na np 640x480 to kolory sa ok.

Ciezko mi sie pracuje oryginalna mycha i rozgladam sie za tym "cudownym" interfacem do myszki usb. Na alledrogo ktos sprzedaje po 57 zl jakis kombajn, 2 wtyki rs232, ps2 i USB w jednym.
[#14] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@Koyot1222, post #13

Ale jak sie przykreca srubki mocniej do sledzia to znowu jest kaszana, wszystko czerwone. Wtyczka w karcie musi byc lekko niedopchnieta, wtedy bialy jest bialym na ekranie.
Graphx2 odpala sie tylko z parametrem "-mode" nie wazne co potem wpiszemy 640x480 czy 6000x8000, zawsze odpali sie w 720x576 w 16 bit. Obraz jest wtedy przekolorowany na czerwono. Ale jak sie przelaczy interface juz na np 640x480 to kolory sa ok.


Nie wiem o czym to świadczy, ale z tego co piszesz, to pewnie dobrze by było gdyby tą kartę obejrzał jakiś magik od hardware. Może zarzuć tu jakieś zdjęcia?

Ciezko mi sie pracuje oryginalna mycha i rozgladam sie za tym "cudownym" interfacem do myszki usb. Na alledrogo ktos sprzedaje po 57 zl jakis kombajn, 2 wtyki rs232, ps2 i USB w jednym.


No tą obsługę USB to nie licz za bardzo. Wszystkie te interfejsy obsługują tylko protokół PS/2 (a USB nie, mimo posiadania takiego gniazda). Ratuje je tylko fakt, że sporo myszek, które ma wtyczki USB potrafi obsługiwać także protokół PS/2. Ale nie wszystkie. Wg. mnie już lepiej kupić porządny zewnętrzny interfejs PS/2, np. Micromys. Do takiego interfejsu też możesz podłączyć myszkę USB obsługującą protokół PS/2 (poprzez przejściówkę).

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2012 15:56:48 przez strim

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2012 15:57:49 przez strim
[#15] Re: Instalacja SDL na OS3.1

@strim, post #14

Tyle że ponad sto dwadzieścia złotych za super interfejs do myszy USB to jednak przegięcie.
Używam dosyć starego interfejsu PS2 i od niedawna PS2/USB z allegro, potwierdzam że czasami trafi się mysz nie chcąca pracować z tym interfejsem ale nie jest też problemem z dobranie działającej.


Pozdrawiam
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem