kategoria: A1200
[#1] A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad
Hej,
Mam oto następujący problem. Moja ami to nieEscomowa wersja, więc ma kick 3.0 Zastanawiam się nad kupnem 3.1 ze względu na WHDLoad. Rodzi się jednak pytanie - czy po zgrabowaniu działanie romu będzie bezproblemowe (wyczytałem, że o ile romy z A500 grabują się pięknie, to z A1200 nawet z oryginalnych kości potrafi rzucać errory). A druga sprawa - skąd wziąć oryginalne kości? Na AlleDrogo facet sprzedaje kości łączone 1.3/3.1, więc zakładam, że są nieoryginalne...

Ogółem to ludzie strasznie narzekają na grabowane ROM-y i ich działanie w WHDLoad z tego co widziałem - prawda li to, czy ktoś wyprowadzi mnie z błędu? :P
[#2] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #1

To o czym piszesz, że jest na Allegro to rom do A500, A600, A2000 do A1200 się nie nadaje, bo jest w jednej kości. Potrzebujesz kicka w dwóch kościach, bo tak A1200 mają. W efunzine sprawdzałeś? Na stronie jest, że maja, ale trzeba zweryfikować, bo z odświeżaniem strony różnie u nich bywa.

Jak już będziesz właścicielem rzeczonych układów, to mniej będzie istotne skąd zdobędziesz obraz romu w pliku. Może ktoś się podzieli działającym. Zawsze możesz też sięgnąć po pakiet Amiga Forever.

Internet ma to do siebie, że ludzie wrzucają do niego wszystko co się da, twierdząc, że jest ok i działa, a poszukujący niestety muszą oddzielić ziarno od plew.

Co do samego problemu z grabowaniem, to się nie wypowiadam. Jednak jeśli się za to zabierasz to na Ami odpalonej bez s-s i żadnych łatek (nawet bez setpatcha). Wtedy rom nie powinien być zafałszowany. Tak mi się przynajmniej wydaje.
[#3] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #1

Po co dokupować ROM skoro WDHLoad używa trybu "kickemu" w celu stworzenia odpowiedniego środowiska i nawet posiadając fizyczny kick 40068 będziesz musiał programowi zapewnić obraz takiego kicka umieszczony w Devs:Kickstarts ?
Zamiast sugerować się opiniami internetowych znawców zapoznaj się z instrukcją do pakietu ze szczególnym uwzględnieniem rozdziału "Wymagania".


Pozdrawiam
[#4] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@RadoslawF, post #3

Bo chcę być legalny? A poza tym nikt mi nie wyśle obrazu rom-u zmapowanego z jego kości... A wersje na necie prawdopodobnie w większości pochodzą z podobnych źródeł i nie działają...

A może jednak ktoś? :P

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 13:32:19 przez McGoof
[#5] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #4

odezwij sie do mnie na maila jak sie odezwiesz daj znac ze sie odezwales:) wtedy wlacze innego kompa i przesle ci co potrzebujesz

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 13:47:51 przez Blendor
[#6] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@Blendor, post #5

Done
[#7] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #6

moment zaraz bedziesz mial to co potrzebujesz:)
[#8] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@Blendor, post #7

ok przeslane
[wyróżniony] [#9] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #4

Nie zakładaj że każdy Amigowiec jest psem ogrodnika lub handlarzem który owszem ale za kasę, tak mają tylko niektórzy a w wolnej chwili rozejrzyj się w sieci za archiwum z ROMami firmowanymi przez TOSEC, wcześniej czy później będzie przydatne.


Pozdrawiam
[#10] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@RadoslawF, post #9

O to, to właśnie... W dodatku idąc dalej tokiem rozumowania "bo chcę być legalny", musiałbyś kupić kick 1.3, celem pogrywania w gry z A500. W dodatku niektóre gry WHDLoad stwarzają problemy "error", nawet jeśli masz kick, który z innymi działa. Często lekarstwem jest sprawdzenie w dokumentacji takiej gry, którą wersję WHDLoad wymaga i uruchamiać z tej podanej w dokumentacji. Wtedy problem często znika. Miałem tak z CytadeląPL. Nie pomogło nic. Dopiero start gry z odpowiednią wersją na którą był installer zrobiony, a też przerzucałem pliki z romami, jak szalony.

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 15:03:11 przez Mordimer
[#11] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@Mordimer, post #10

Odnośnie kicka 1.3 - tu problemu nie ma, bo mam też A500 1,5Mb, w razie gdyby coś już kompletnie na A1200 nie chciało chodzić :D A odnośnie doku to staram się czytać i przyznaję - często są ciekawe porady i ogółem zdziwiłem się ich funkcjonalną wartością.

Echh, muszę wreszcie wypełnić stopkę ;)
[#12] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #11

No i problem nadal istnieje... WHDLoad wyrzuca info o błędnym kickstarcie (dla A500 jest ok, a użyłem ROM-u z neta- nie chciało mi się GrabKickować, dla A1200 jest już niefajnie... ). Dokładny komunikat to

Error during 'resload_LoadKick' invalid kickstart image

I ścieżka do kicków (na pewno są w dobrym miejscu). Odnośnie szczegółów - gra Pinball Fantasies AGA, wersja WHDLoada 16.* (nie pamiętam dokładnie, w każdym razie nie najnowsza).
[#13] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #12

co ty kombinujesz?
wyslalem tobie kicki ktore dzialaja na 100 proc
wgwywasz je do devs: i wszystko nic nie musisz grabowac co ty robisz czlowieku?

kicki w necie w 90 proc nie chodza bo sa nielegalne sa spieprzone nadaja sie moze do winuae ale nie do whdload ktory sprawdza kicki i jak mu cos nie pasi to wywala blad

te ktore tobie wyslalem dzialaja na bank

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 21:20:04 przez Blendor
[#14] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@Blendor, post #13

Prawdopodobnie jest jak Blendor pisze masz złe pliki. Wytłumaczę łopatologicznie co być powinno do c musisz mieć wgrane pliki DIC, JST, Patcher, RawDIC, WHDLoad do devs:kickstarts/obrazy rom i taki zestaw musi działać.
[#15] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@Blendor, post #13

Nie jest tak źle. Ja mam kicki z neta i wszystko chodzi bez problemu. Może ma coś źle nazwane, albo czegoś mu brakuje.

McGoof, 'm@il'nij do mnie... jeśli problemy nie ustąpią.

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 23:30:47 przez AmiClassic
[#16] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@miro_78, post #14

Mam tak, jak powinno być. Kicki wgrane do DEVS:Kickstarts, pokasowałem nawet moje stare, które tam były. Dodam, że poza WHDload-em nie wgrywałem żadnego innego progsa do manipulowania kickami i niczym z rom-ami związanego.

Amka to tak jak pisałem, standard z kickiem 3.0, WB wgrany na CF-kę w wersji 3.1 (wiem, wiem... nieładnie). Pod trapdoorem zakupiony ostatnio Mtec 1230/28 z 8Mb.
[#17] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #16

A masz pliki RTB?
[#18] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@mailman, post #17

Więcej - ja mam drawer-a od Blendor-a, który u niego działa...
[#19] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@mailman, post #17

Więcej - ja mam drawer-a od Blendor-a, który u niego działa...

Sorry za dubla, strona mi się przywiesiła...

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2012 17:55:02 przez McGoof
[#20] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #19

Spróbuj z najnowszą wersją WHDLoad. Nawet na tym forum jakiś czas temu było o tym, że któraś z ostatnich wersji 16, nie pamiętam dokładnie, była nieco lewa. Nie wszystko chciało z nią działać.
[#21] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #16

Dziwne. Dziwne, bo powinno działać. Ale wiesz - Amiga sama z siebie jest kapryśna jeśli chodzi o współpracę z HDD i kartami CF w roli HDD. Na dodatek WHDLoad, aczkolwiek zacny, nie jest zbyt przyjazny, a wręcz przeciwnie, lubi kaprysić.
Jeśli nie masz systemu jakoś tam dopieszczonego po swoje potrzeby, a za to masz wolny wieczór i Ci nie szkoda, to machnij totalny format, postaw system od początku, zainstaluj WHDLoad już z uwzględnieniem świeżych i pewnych plików, które dostałeś od Kolegi Blendora. No i musi zadziałać. A jeśli nie zadziała - no to rzecz z tych tajemniczych klimatów a' la Archiwum X Tak się czasami zdarza, że jakiś egzemplarz Amigi ma swoje osobiste, jednostkowe narowy i za Chiny nie chce się dogadywać z jakąś kartą CF/dyskiem twardym/kartą turbo, które to ustrojstwa bezproblemowo działają w innej, teoretycznie identycznej Amidze.
No wiesz, stara szkoła informatyki - jak coś nie działa, to trzeba zrobić format i polecieć od początku

Pozdrawiam pogodnie
Des
[#22] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #1

Spróbuj wrzucić do katalogu z grą wersję whdload pod która została przygotowana dana gra, nowsza wersja whdload nie gwarantuje prawidłowego działania starszych slave'ów. Wymagania WHDLOAD to 2.0+, ludzie używają tego na A600 bez 3.1 i nie narzekają. Jeśli jakaś gra wymaga specyficznego kicstartu, to whdload wczytuje go z pliku. Jak masz CF to być moze trzeba tez ustawić odpowiednio maxtransfer.
[#23] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #1

Nie musisz wymieniać Kicka, jest niestety problem z WHDLoad, sam to przerobiłem ostatnio. Niestety wersja 17.0 i 17.1 wywala błędy na A1200 z 3.0, na wersji 16.7.4217 z kickami TOSEC wszystko działa bez problemu, nawet najstarsze gierki z A500 itp.
Odnośnie 100% legalności to jedynym logicznym wyjściem było by kupienie wszelkich praw do marki Commodore, Amiga, Escom itd. nie przeskoczysz tego ze względu na bałagan prawny pozostawiony w spadku przez Commodore Jakbyś na to nie popatrzył to samo korzystanie z WHDLoad jest nie do końca legalne według obecnych przepisów UE
[#24] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@macsad, post #23

Póki co sprawdziłem wersje 17.1, 16.9, 16.4... Zostaje ta 16.7... Spróbuję, dam znać co i jak.
[#25] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #24

16.7 Przetestowany - to samo. Próbowałem też różnych sposobów rozpakowywania plików - myślałem, że może w tym tkwi wina. Rozpakowane na PC, przesłanie folderu przez Null-Modem, Rozpakowanie na ami unzip-em, przesłanie z LHA, przesłanie w ZIP itp... I dalej to samo :(
[#26] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@McGoof, post #25

Przeczytaj raz jeszcze post nr 15.
[#27] Re: A1200 A kickstart 3.1 do WHDLoad

@AmiClassic, post #26

Uff, okazało się, tak jak podejrzewałem od pewnego czasu, że winowajcą jest nie WHDLoad, ale mój system plików. Otóż okazało się, że MaxTransfer na partycjach poza systemową (w tym tą, na którą przerzucam dane) był źle ustawiony i CRC leciały na łeb na szyję...

Wystarczyło zmienić na poprawną wartość, zrestartować Ami, jeszcze raz rozpakować kicki i skopiować i śmigają!! :)

Dla wszystkich, którzy kiedyś napotkają taki sam problem - jeśli macie kartę CF i rzuca Wam błędami resLoad pierwsze co to sprawdźcie MaxTransfer w HDToolsach!!!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem