[#1] Pytanie port IDE A600
Przez nieuwagę ułamałem sobie pin w swojej A600 (port IDE) a jako że jestem w tych sprawach laikiem to czy ktoś już naprawiał tego typu usterki i czy nie było potem problemu z działanem urządzeń w tym porcie. Na nieszczęscie ów pin utknął w taśmie 2,5 więc będę musiał pokombinować żeby go stamtąd wydostać.
[#2] Re: Pytanie port IDE A600

@miro_78, post #1

odlutuj go ze spodu wyciagnij reztki oczysc miejse lutowania wloz utnij z jakiegos starego dysku 2,5 jeden pin staraj sie aby byl jak najdluzszy i wlutuj go nigdy jzu nie bedzie tak ladnie jak oryginalnie ale wazne zeby dzialalo filozofi niema
[#3] Re: Pytanie port IDE A600

@Blendor, post #2

ok dziekuje za informacje tak myslalem ale wolalem zapytac kogos bardziej obeznanego w temacie.
[#4] Re: Pytanie port IDE A600

@miro_78, post #3

jestem amator sam sie ucze dopiero lutowac ale na spokojnie jeden dzien wolnego bez nerwow i zrobisz to dobrze byle bez nerwow i dobry sprzet dobra lutownica iglica np jakis solomon nie zadna grotowa bo popalisz wszystko na okolo
[#5] Re: Pytanie port IDE A600

@miro_78, post #1

Kiedyś (kilkanaście lat temu - gdy dyski kosztowały fortunę) dostałem od kumpla pecetowca dysk twardy o zawrotnej pojemności 130MB ze wyłamanym pinem. Ponieważ jestem laikiem w lutowaniu podszedłem do zagadnienia inaczej - do taśmy 40 pin włożyłem kawałek drutu miedzianego który zwierał się z miejscem po pinie w dysku twardym. Ten dysk w Amisi miałem przez dobre 8 lat.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 19:12:56 przez waldiamiga
[#6] Re: Pytanie port IDE A600

@miro_78, post #3

Taka małą uwaga, postaraj się użyć lutownicy o mocy max. 30 Watt. Amisia ma luty z czasów kiedy UE nie strarła się uczynić nas o wiele zdrowszymi (luty ROHS) więc powinno się udać, teoretycznie maksymalna moc lutownicy na płytach Amisi to 50 Watt, aczkolwiek znałem gościa który lutował lutownicą 100 Watt i się nie bał Nie polecam sprawdzania !!!
[#7] Re: Pytanie port IDE A600

@macsad, post #6