[#1] GFX i DOOM
czy mozna GFX wykorzystac w grach Pecetowych na amidze np czy taki Doom moze byc wspierany nie tylko prockiem ale i tez np Cybervision64 rowniez?
[#2] Re: GFX i DOOM

@Blendor, post #1

Chodzi ci o to czy amigowy port Dooma moze byc wyswietlany na GFX? Oczywiscie ze tak, ADoom od samego poczatku mial takie wsparcie.
[#3] Re: GFX i DOOM

@Phibrizzo, post #2

Jemu pewnie chodzi o to, żeby karta GFX przejęła na siebie wyświetlanie i obliczanie grafiki, odciążając procesor. W Dooma na Amidze można pograć bez karty GFX, bo całą konwersję grafiki C/P bierze na siebie CPU.
[#4] Re: GFX i DOOM

@OSH, post #3

nie nie chodzi mi oto ze niedlugo nabede a3640 i przeloze go do swojej pierwotnej maszyny 3630 walne w inna plyte i teraz w tej amidze codziennego uzytku mam Cybervision64 i czy to cos da czy pomoze prockowi w liczeniu fps i bedzie plynniej i lepiej?:) czy obrazem zajmuje sie tylko AGAta?

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2012 13:29:46 przez Blendor
[#5] Re: GFX i DOOM

@Blendor, post #4

Przy liczeniu FPS prockowi nie pomoże, jednak zniknie konieczność przeliczania przez niego trybu chunky na bitplany, więc teoretycznie na karcie graficznej gra powinna chodzić szybciej - warto tutaj dobrać odpowiedni port gry, na którym różnica pomiędzy FPSami na AGA i CGX będzie największa.
[#6] Re: GFX i DOOM

@gorzyga, post #5

dzieki za wyjasnienie
[#7] Re: GFX i DOOM

@Blendor, post #6

A zebys sie tak nie napalal - u siebie mam moze ze 3 klatki roznicy miedzy ECS a GFX
[#8] Re: GFX i DOOM

@_arti, post #7

to duzo
12 klatek a 15 to roznica:) pamietam na starych czasach pc walczylo sie w quake o kazda klatke
[#9] Re: GFX i DOOM

@_arti, post #7

No i właśnie tutaj warto przetestować różne porty, bo może się okazać, że taki, który na AGA chodził wolniej, dopiero na karcie graficznej rozwinie skrzydła i będzie chodził szybciej, niż port, który na AGA rządził :)
[#10] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: GFX i DOOM
[#11] Re: GFX i DOOM

@XoR, post #10

Czemu? Na Ami też chodzi płynnie OK
Ja dawno temu przeszedłem dooma shareware na 14,28 MHz OK
Tragedii nie było OK
[#12] Re: GFX i DOOM

@gorzyga, post #9

Czy wiesz moze ze swojego doswiadczenia ktrora wersja Dooma bedzie najszybsza pod GFX?
Osobiscie uzywam ADooma, innych nie probowalem.
[#13] Re: GFX i DOOM

@parallax, post #11

Xor tu nie chodzi o granie w dooma na Ami
dooma przeszedlem bez wspomagaczy jeszcze na PC
ale o same uruchomienie i potestowanie dooma na Ami oto mi chodzi
[#14] Re: GFX i DOOM

@Phibrizzo, post #12

Hmm, testowałem różne Doomy jakieś 10 lat temu, niestety nie pamiętam... ale chyba najszybciej u mnie działał DoomAttack...
[#15] Re: GFX i DOOM

@gorzyga, post #14

Na 030 i AGA najszybszy DoomAttack, natomiast spróbuj jeszcze nowego Boom'a.
[#16] Re: GFX i DOOM

@gorzyga, post #9

na wolnym 030 najszybciej chodzi DOOM 1
[#17] Re: GFX i DOOM

@tom256, post #15

Dzieki za przypomnienie, wlasnie wmontowalem Blizzarda IV pod klapke (cholera, zapomnialem juz ze nawet ten sie ledwo miesci do srodka desktopa).
[#18] Re: GFX i DOOM

@voyager, post #17

uwazajcie tylko na przetaktowane Amigi 1200 to taki maly pokaz co moze sie stac z waszym zabytkiem !!!!WAZNE !!!! tekst pod linkiem

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2012 15:57:40 przez Blendor
[#19] Re: GFX i DOOM

@gorzyga, post #14

aby nie zaśmiecać forum nowym wątkiem...
szukam wersji dooma z prawdziwym 16bit tak jak tutaj:
scena 1 8bit
scena 1 16bit
scena 2 8bit
scena 2 16bit
scena 3 8bit
scena 3 16bit
to algorytm z DosDoom a shoty są z NTDoom, jedyne dwa znane mi porty które go używają. Czy Amiga ma takie cuś też?

BTW. może ktoś napisać mi takie cuś? Gdyby ktoś zrobił to na AOS4 to byłby dobry (i jedyny ;) ) powód aby kupić X1000
ślina
[#20] Re: GFX i DOOM

@XoR, post #19

Myśle, że CV3D dałoby rade w 640x480... no ale ktoś to musi zrobić.
[#21] Re: GFX i DOOM

@XoR, post #19

BTW. może ktoś napisać mi takie cuś? Gdyby ktoś zrobił to na AOS4 to byłby dobry (i jedyny ) powód aby kupić X1000


Takie cuś?

cafe
[#22] Re: GFX i DOOM

@strim, post #21

ten port ma opcje aby wygładzić światła ale działa to znacznie gorzej niż w ntdoomie. A renderer OpenGL to porażka. Najlepszy OGL jest w porcie EDGE OK

zabrałem się za żródła NTDooma i udało mi się go skompilować w Visual C++ 2010 po kilkudziesięciu minutach poprawiania kodu. Znalazłem też szybki fix na wyłączanie się gry przy wyższych rozdzielczościach i można odpalić FullHD

Teraz zostaje tylko poprawa algorytmu pozycji broni bo im wyższa rozdzielczość tym niżej jest ona wyświetlana. No i koniecznie zmiana wyświetlania z GDI na DirectX 9 aby FXAA/SMAA injector działał (bo babrać w shaderach mi się nie chce - za dużo roboty i za trudne )
[#23] Re: GFX i DOOM

@XoR, post #22

mam pytanie sciaglem z aminetu adoom.lha rozpakowalem wszystko ladnie ale nie uruchamia sie skad wziasc plik wad? doom.wad np ? i gdzie go wkopiowac i czy cos jeszcze potrzebne do uruchomienia
?
[#24] Re: GFX i DOOM

@Blendor, post #23

Readme rzecze:
ADoom can use shareware or commercial WAD files from DOOM, Ultimate
DOOM, DOOM II and Final DOOM, including TNT and PLUTONIA.
[#25] Re: GFX i DOOM

@reactor, post #24

WAD "Realm of chaos" tez dziala bez problemu. Z tego co pamietem tylko to aby uruchomic WADy "obce" nalezy podac odpowiedni parametr z nazwa WADa.
[#26] Re: GFX i DOOM

@Phibrizzo, post #25

po przetestowaniu doomAtack , Bloom , i jeszcze jakis jeden port Beta to beta jak na a3640 chodzi rewelacyjnie na pelnym ekranie ! zastanawiam sie nad przetaktowaniem jednak tej karty na 30 mhz szukam oscylatotora 60mhz wtedy doom bedzie chodzil bardzo plynnie na tym procku i tym wlasnie porcie
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem