[#1] SCSI i ja :)
Witam, jako że jestem zielony w temacie SCSI, chciałbym uzyskać od szanownych kolegów kilka informacji.

Mam w chwili obecnej CS MKII z modułem SCSI. Na module jest złącze 50 pin. Ja posiadam dyski SCSI ze złączem 80 pin. I teraz nie wiem jak to najlepiej ugryźć. Zamówiłem taśmę SCSI 50 pin, aby wpiąć ją sobie bezpośrednio w kontroler oraz przejściówkę 50 - 80 pin aby podłączyć ją potem pod dysk. Czytałem o tym, że kabel SCSI, czy cały układ SCSI wymaga, aby na końcu znajdował się terminator, bez którego mogą się dziać cyrki. O ile widziałem sporą liczbę terminatorów na kabel 68 pin, o tyle na 50 pinowy nie widziałem żadnego.

I co tu z tym fantem zrobić?
[#2] Re: SCSI i ja :)

@ITU, post #1

układ SCSI wymaga, aby na końcu znajdował się terminator

Na obu końcach szyny musi być terminacja. Nie wiem czy CS MKII ma zaterminowaną szynę od strony kontrolera czy nie, np. CS MKIII nie ma i terminatory muszą być na obu końcach taśmy. Musisz to sprawdzić w dokumentacji.

O ile widziałem sporą liczbę terminatorów na kabel 68 pin, o tyle na 50 pinowy nie widziałem żadnego.

Dlatego, że w urządzeniach na taśmę 50-pin zwykle jest wbudowany terminator aktywowany zworką.
[#3] Re: SCSI i ja :)

@ITU, post #1

Dlatego najlepiej by było, jakbyś kupił przejściówkę ze złącza 50 pin na 68 i wpiął ją w złącze kontrolera. Następnie kupił kabel 68 pin i jego dalej wykorzystywał.
[#4] Re: SCSI i ja :)

@ITU, post #1

Ten moduł SCSI ma nawet opcję autoterminacji - czyli sam sprawdza czy jest ostatnim urządzeniem czy też nie.
Link
Ale najlepiej terminację ustawić samodzielnie w zalezności od konfiguracji.

Z własnych uwag praktycznych (być może ktoś ma lepsze a los pokarał tylko mnie):
Nie udało mi się zmusić żadnego dyski 80pin który mam (ok. 6 sztuk) z szyną SCSI na BPPC - czyli też SCSI II 50pin.
Podejrzewam więc że też polegniesz przy próbie podłączenia dysku 80 pin do tego kontrolera.
Przyczyna jest prozaiczna: