[#1] Ciężka vs lekka wersja zasilacza A500
Mam dwa zasilacze od A500 jeden wersja "ciężka" drugi wersja "lekka"
Nie jestem elektronikiem i nie znam się na tym.

Jaka jest różnica pomiędzy:
Wersja ciężka 5V = 2.5A
Wersja lekka 5V = 4.5A

Więcej watów w wersji lekkiej ?
Czy to oznacza że jakiekolwiek rozszerzenia w wersji ciężkiej odpadają i wersja lekka znosi większe natężenie prądu i można podłączyć więcej urządzeń "prądożernych" ? Spodziewałem się odwrotnie.
Czyli wersja ciężka z 2.5A nadaje się jedynie do "gołej" Amigi ?
[#2] Re: Ciężka vs lekka wersja zasilacza A500

@Art, post #1

Lekka więcej "pociągnie"
[#3] Re: Ciężka vs lekka wersja zasilacza A500

@Art, post #1

ciezka ma prawdziwe waty lekka to impulsowy z nieprawdziwymi watami
dobre porównanie to wzmacniacz audio porządny ciężki np taki 20 kg potworek pobiera z sieci 300 wat i oddaje np 2 x 120 wat :)
dzisiaj hinole produkuje wzmacniacze które pobierają z sieci 200 wat a oddają 7x 150 wat
na real to który wzmacniacz wydaje ci sie lepszy ten co oddaje 150 przy poborze 200 czy ten ktory oddaje 120 przy poborze 300 oczywiscie ze ten co pobiera 300 i oddaje 120 no nie?

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2012 10:19:41 przez marcin1982
[#4] Re: Ciężka vs lekka wersja zasilacza A500

@marcin1982, post #3

Zasilacze do stopni mocy sprzętu audio to zupełnie inna bajka niż zasilacze do komputerów: inne wymagania, inne priorytety.
W przypadku komputerów zasilacze impulsowe są stosowane od lat, są zdecydowanie lepsze od starych, ciężkich zasilaczy trafo. I waty w obydwu przypadkach oznaczają to samo: obciążalność.
Teza postawiona na początku wątku: zasilacz lekki umożliwia podłączenie bardziej wyposażonego sprzętu jest prawdziwa.