[#10]
Re: czy ktoś wykona mi taki kabel na zamówienie?
@martinflash,
post #8
to jest dosyć proste... ;)
na wyjściu Video Amigi masz obraz kolorowy RGB, czyli informacja o każdej składowej koloru (czerwony, zielony, niebieski) idzie osobnym kablem, plus informacja o końcu linii (synchronizacja pozioma), plus informacja o zakończeniu wyświetlania klatki (synchronizacja pionowa) i masa. Razem 5 kabli w ekranie (masa). Z takiego sygnału można za pomocą specjalnego konwertera upakować informacje o kolorze do jednego kabla i informacje o jasności do drugiego - tak więc mamy S-Video. Gdy informacja o kolorze i jasności idzie jednym kablem, wtedy mamy Composite. Gdy sygnałem Composite zmodulujemy falę nośną, otrzymamy sygnał RF (radiowy), w którym zazwyczaj osobno dodany jest sygnał audio (jako osobno zakodowany sygnał na innej częsttliwości nośnej).
Niestety, konwersja z jednego sposobu przesyłania obrazu do innego wymaga zastosowania specjalnego konwertera. Proste połączenie przewodów lub drabinka rezystorów, w najlepszym wypadku spowodują powstanie obrazu czarno-białego.
Pod względem jakości obrazu najlepszy jest RGB, gdyż wszystkie informacje są odseparowane od siebie, gorszy jest S-Video, najgorszy Composite gdyż sygnały zakłócają się wzajemnie. O RF nie ma co mówić (i stosować) bo dobre było w czasach dominacji Elektronów i Rubinów (o ile ktoś miał przerobiony na PAL)...
A500 ma w złączu Video sygnały RGB i synchronizacje, ma też sygnał czarno-biały Composite (można go użyć jako zespolonej synchronizacji).
RGB w TV zazwyczaj występuje w złączu SCART (zwanym popularnie Eurozłączem), S-Video w mini-DIN (taki jak myszka PS2), Composite to zazwyczaj chinch. Czasami spotyka się złącza BNC.
A jaki stąd wniosek? Chesz mieć kolor z A500? To zrób przelotkę RGB->Euro, lub kup modulator i podłącz go poprzez chinch (composite), albo wykonaj przeróbkę na sygnał S-Video.