[#1] Backbone - tworzenie gry platformowej
Hejka!

Mam takie oto pytanko. Czy ktoś z Was używał tego programu do tworzenia gier?
Podczas kompilowania gry wyskakuje cały czas u mnie ten sam komunikat o błędzie.
Próbowałem tworzyć grę za pomocą instrukcji Cammy. Niestety nie ma tam za wiele informacji.
Mam dograne wszystkie pliki jakie są wymienione w dołączonym podręczniku do programu BackBone, mam włączonego arexxa. Nawet jak wczytam do Backbone grę która jest dołączona do tego programu np. Monkey.pro to podczas zapisu gry do pliku wykonywalnego wyskakuje informacja o błędzie. Jak na rysunku poniżej.


Czy u Was też po wczytaniu gry monkey.pro i wybraniu opcji z menu "crerate and run" wyskakuje ten sam komunikat o błędzie? Ma ktoś może jakiś pomysł czego może to być wina?
Do Cammy pisałem już 3 razy ale nie odpisuje na maile.
[#2] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #1

A próbowałeś kontaktować się z autorem BackBone? Może jego e-mail jest aktualny. Ja kiedyś robiłem coś w BackBone i nawet mi wychodziło.

Pytanie kontrolne: robisz to na prawdziwej Amidze czy pod emulatorem?
[#3] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Hextreme-Attic, post #2

A próbowałeś kontaktować się z autorem BackBone?

Pisałem w tej sprawie tylko do Cammy.
Ja kiedyś robiłem coś w BackBone i nawet mi wychodziło.

Sprawdź jak możesz czy po wczytaniu gry monkey.pro do edytora i wybraniu "create and run" gra poprawnie zapisuje się do RAMu. Jeżeli u Ciebie będzie działać to będę musiał coś jeszcze do kopiować do systemu.
Backbone testowałem na WinUAE ale nie powinno to robić żadnej różnicy.
[#4] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #1

"Czy ktoś z Was używał tego programu do tworzenia gier?"

Obawiam sie, ze nikt, bo nie jest to program to tworzenia gier, tylko do tworzenia krapow.
[#5] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@selur, post #4

@Leon

No niestety, u mnie też wyświetla raz ten komunikat, raz proces "Create" wywołuje Guru. Jeszcze sprawdzę na swojej drugiej Amidze :) Przysięgam, że kiedyś odpalałem gry BackBone, właśnie na tej drugiej Amidze, z której zamierzam skorzystać.

@Selur

Pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Zauważ, że programy-edytory mają to do siebie, że stawiają duże wyzwanie przed autorem: jak tu w takim edytorze, który z góry ma jakieś tam ograniczenia, zrobić coś wystrzałowego! Dla mnie to szalenie atrakcyjne wyzwanie, uwielbiam przez to wszelakie edytory. W BackBone, czy podobnym pakiecie zrobisz bardzo dobrą grę, o ile starczy Ci pomysłowości i sprytu, daję słowo.
[#6] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Hextreme-Attic, post #5

Skoro dajesz slowo, to zrobmy maly test.
Napisz jakas gre w Backbonie a ja napisze w AMOSie.
Pozniej porownamy, ktora gra jest grywalna a ktora beznadziejna
(sam jestem ciekaw kto by wygral)
[#7] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Hextreme-Attic, post #5

Przysięgam, że kiedyś odpalałem gry BackBone

Wszystkie skompilowane gry dołączone do Backbone można uruchomić z Workbencha - katalog "games". Problem pojawia się tylko wtedy gdy chcemy jedną z tych gier wczytać do Backbone i skompilować. Wczytać oczywiście można czy edytować poziomy. Tylko kompilacja stwarza problemy. Może winna jest aktualizacja Backbone do wersji V2.10?

@Selur
Tutaj masz fajną gierkę zrobioną w Backbone.
[#8] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #7

Owszem grafika fajna ale fajna gra bym tego nie nazwal, w zasadzie to to samo, co poprzednia produkcja Cammy z 2008r Halloween Nightmare - ladna grafika fajna muzyczka i badziewna grywalnosc.
[#9] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #3

Sprawdziłem na Winuae. Działa bez problemów.
[#10] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #7

Tutaj masz fajną gierkę zrobioną w Backbone

Ta gierka byłaby fajna w 1987 r.
[#11] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@PopoCop, post #10

Kwestia podejścia pomysł Kwestia gustu pomysł
[#12] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@PopoCop, post #10

Właśnie, zobaczcie sobie jakie gierki wychodziły na A500 w dawnych czasach w latach '80 i zobaczcie jakie noty zdobywały. Jak na A500 obie te gierki są co najmniej spoko OK
Niektórzy na forum piszą, że scena C64 i Atari jest bardziej produktywna, tyle gier, ale zobaczcie, że większość do tak prostych gier z Amigi i tak odstaje.
Jesteśmy przyzwyczajeni do wodotrysków z PC i konsol z dzisiejszych czasów, ale zapominamy że Amiga 500 pochodzi z lat '80 i tam szokowała swoimi produkcjami, więc się nie ma co spodziewać tego samego dzisiaj w porównaniu z choćby telefonem lub zegarkiem na rękę
[#13] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@selur, post #6

Jest RetroKomp w Gdańsku pod koniec października (news w aktualnościach), można wystawiać retro-produkcje, startujesz ;) ??
[#14] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Hextreme-Attic, post #13

A ty coś taki kozak? "Potopu" nie oglądałeś? Wyskakujesz z wyzwaniem niczym Kmicic, a jak Selur to taki mały Wołodyjowski, to jeszcze ci baty sprawi i zmienisz ksywę na Babinicz. Nie wiem tylko skąd Szwedów weźmiesz teraz szturmujących Częstochowę, żeby odpokutować winy młodości, no i króla nie mamy, chyba, że D.T. zasłonisz przed góralami tzn. związkowcami.

A tak na serio pokazujcie chłopaki, wasze produkcje, takie imprezy to świetna okazja.
[#15] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@flops, post #12

Jesteśmy przyzwyczajeni do wodotrysków z PC i konsol z dzisiejszych czasów, ale zapominamy że Amiga 500 pochodzi z lat '80 i tam szokowała swoimi produkcjami, więc się nie ma co spodziewać tego samego dzisiaj w porównaniu z choćby telefonem lub zegarkiem na rękę

Wodotryski na PC i konsole kompletnie mnie nie interesują i nie są żadnym poziomem odniesienia.
Poziomem odniesienia dla tych pożal się Boże "gier" z Backbone i podobnych edytorów są dla mnie gry amigowe, których w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych wyszło tysiące. Te stare gry są w większości lepsze od obecnego badziewia.
Dziwi mnie to, że wielu ludzi wpada w zachwyt nad byle gierczyną, byle miała rok produkcji 201x. Dla mnie najważniejsza jest jakość, a ta w przypadku nowych gier jest bardzo niska. Najlepsze gry na Amigę powstały już dawno temu i nie ma chyba osoby, która zagrała porządnie (dłużej niż 5 minut) w każdą amigową grę z epoki świetności. Sensowniej jest wg mnie poszukać w starociach ciekawej i nieznanej pozycji niż katować się obecnymi "dziełami".
[#16] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@PopoCop, post #15

Wynika to z wiadomego faktu: za jakość trzeba płacić. A kto zapłaci za jakość na Amidze? No parę osób, a w latach '80 w samej Anglii po 10 000 osób. Stąd ta różnica. A swoją drogą mr Bean Bag, chyba był na sporo wyższym poziomie, zbliżonym do dobrych gier z początku lat 91, 92, a i tak większość się nie zachwycała.

P.S.
Jak dasz mi odpowiednio dużo siana (tyle ile zarabiali na tych grach programiści z końca lat '80), to sam napiszę Ci gierkę z taką jakością jak Super Żabol, czy Another World.
[#17] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@flops, post #16

Da ci na 200%, jak tylko bedzie mial wiec juz mozesz ja pisac
[#18] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@selur, post #17

To rzucam prawdziwą pracę i piszę, tylko niech szybko przelewa bo inaczej z głodu pomrę ;-p
[#19] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@flops, post #16

Jak dasz mi odpowiednio dużo siana (tyle ile zarabiali na tych grach programiści z końca lat '80), to sam napiszę Ci gierkę z taką jakością jak Super Żabol, czy Another World.

A dlaczego mam sponsorować pisanie gry? Nie jestem producentem, tylko graczem. Jak napiszesz grę, to ją zaprezentujesz publicznie i jak będzie dobra, to kupię 1 egzemplarz
[#20] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Hextreme-Attic, post #5

Przez ostatnie pol roku chyba ze 20 razy podchodzilem do Backbone.
Za kazdym razem przy kompilacji wyskakiwal ten sam komunikat o bledzie.
Probowalem kompilowac gre emulujac AOS2, AOS3 czy system z karta graficzna, podmienialem biblioteki z jednej wersji na inna. Okazalo sie, ze po przekopiowaniu Bone.library moge juz poprawnie kompilowac.

Jak wyglada backbone w paktyce? Kompilowanie 1 poziomu na A500 trwa 1m28s a pod WinUAE tylko 4 sekundy.
Brak plynnego przewijania ekranu podczas gry pomimo malego ekranu 256x176 (16x11kafelek).
Strasznie przycina szczegolnie jak ekran przesuwa sie w tym samym czasie w poziomie i w pionie.
Prosta gra platformowa z 1 poziomem zajmuje niecale 200kB.
[#21] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #20

Okazalo sie, ze po przekopiowaniu Bone.library moge juz poprawnie kompilowac.

DZIĘKI! Coś mi chodziło po głowie, że brakuje jakiejś biblioteczki w systemie OK

Mam zamiar wystawić coś na RetroKomp, może akurat spróbuję w BackBone - łatwość realizacji! ;) Może napiszę coś od podstaw, jeszcze się zobaczy!

BackBone ma tę niewątpliwą zaletę, że w zawiera w sobie gotowy silnik gry platformowej bądź strzelanki, odchodzi konieczność kodowania silnika. Wystarczy mieć grafikę, a tej mam w bród (tak jest, cały czas pracuję). Chyba zrobię grę z rekrutem w roli głównej :) Ewentualnie sięgnę po AMOSa, jeśli BackBone nie spełni oczekiwań, ale wątpię by była taka konieczność OK

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2013 19:07:13 przez Hextreme-Attic
[#22] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Leon, post #20

Właśnie sprawdziłem: działa! Serdeczne dzięki raz jeszcze! Tylko jedna uwaga: BackBone źle współpracuje z procesorem 68060 - wiesza się podczas kompilacji, zaś pod 68040 pracuje poprawnie! Właśnie skompilowałem Tutorial.pro i odpaliłem. Wszystko elegancko. Super pakiet :D Kto nie wierzy niech sam spróbuje odpalić BackBone, niech poczyta instrukcję, a nie opiera swoje informacje na paru filmikach z internetu ;) Pozdr.
[#23] Re: Backbone - tworzenie gry platformowej

@Hextreme-Attic, post #22

"Kto nie wierzy..."

Np. ja nie wierze i uwierze dopiero jak zobacze
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem