kategorie: A1200, Sprzęt
[#1] Zasilanie A1200
Witajcie.

Otóż mam problem z uruchomieniem A1200 - posiadam zwykły zasilacz, a właściwie taki mniejszy, który ma jeden wtyk ATX i jeden AT, do tego posiadam przejściówkę, na której są dwa gniazdka AT i wtyk amigowy, a jest podpisana 'GIFT' (więc pewnie pochodzi z ich towerki). Rzecz polega na tym, że gdy wkładam wtyk AT w dowolne gniazdko przejściówki i uruchamiam zasilacz, nie startuje i nie dzieje się zupełnie nic. Gdy zaś zewrę kawałkiem spinacza dwa piny - włącznik i masę, we wtyku ATX, by uruchomić zasilacz, który włącza się niepodpięty do niczego, po wsadzeniu wtyku AT do dowolnego gniazdka w przejściówce, zwarciu tego włącznika we wtyku ATX i podpięciu do prądu, zasilacz robi wiatraczkiem 'chrup' i się zatrzymuje - pewnie jakieś zabezpieczenie.

A teraz proszę nie bić, jeśli wyszedłem na idiotę, ale niech mi jakiś elektryk wyjaśni, co robię źle - po prostu nie znam się na elektryce, więc pewnie coś robię nie tak.
[#2] Re: Zasilanie A1200

@Skrzyp, post #1

Jeżeli dobrze zrozumiałem. Gdy włączysz zasilacz i go następnie obciążysz (podłączając Amigę) to mechanizm przeciwprzepięciowy automatycznie odłączy cały układ, a tym samym wyłączy "dostawę prądu". Wynika to z nagłego obciążenia źródła energii. Zastosuj przełącznik z zasilacza AT i będzie po sprawie (sam tak mam ).OK

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2014 18:24:39 przez Lokaty
[#3] Re: Zasilanie A1200

@Lokaty, post #2

Tylko, że ja go właśnie uruchamiam już z podpiętą Amigą, bo boję się, że jak do włączonego podepnę Amigę, to dostanie się mi i jej. A o jaki przełącznik chodzi? Na zasilaczu już jest.
[#4] Re: Zasilanie A1200

@Skrzyp, post #3