kategoria: Sprzęt
[#1] Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]
Nie chcę robić śmietnika w podobnym wątku rozpoczętym przez seldon'a, dlatego zakładam nowy. Chodzi również o adapter pada od PSX, jednak nie na bazie Arduino, ale kontrolera PIC16F84-10 (zgodnie z wytycznymi w archiwum appe_v32). Mam tylko dwa pytania do osób, które kojarzą trochę ten projekt (lub znają się na elektronice bardziej niż ja ).

1. czy zamiast układu scalonego PIC16F84-10 można użyć zamiennika w postaci PIC16LF84A? Podobno poza częstotliwością nie ma między nimi żadnej różnicy (PIC16LF84A -> 20Mhz i niżej, PIC16F84-10-> 10 Mhz)

2. Na schemacie adaptera APPE jest zaznaczona linia VCC. Przypuszczam, że chodzi o +5V pociągnięte z gniazda Amigi? Wybaczcie jeśli to trochę głupie pytanie, ale chcę się upewnić, czy dobrze to interpretuję

Z góry dzięki za odpowiedź.
[#2] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #1

VCC to +5V. Co do zamienności to nie wiem ale z tego co piszesz to powinien działać.
Daj podstawkę jak byś miał jednak dać 16f84 ;)
[#3] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@11111olo, post #2

VCC to +5V. Co do zamienności to nie wiem ale z tego co piszesz to powinien działać.
Daj podstawkę jak byś miał jednak dać 16f84 ;)


Dzięki za odpowiedź. Oczywiście wlutowałem podstawkę, jednak pacjent nie daje znaków życia . Tzn. zlutowałem wszystko zdaje się prawidłowo jednak pad po podłączeniu do adaptera nie daje oznak życia. Na schemacie do gniazda PSX należało podlutować następujące linie: DATA, COMMAND, ATT, CLK, ACK. Po chwili dotarło do mnie, że przecież nie podłączyłem tam zasilania. Zatem pod linię 4 podlutowałem masę a pod 5 zasilanie +5V. Efekt ten sam - zero odzewu po stronie pada. I teraz pytanie, czy to podłączenie zasilania (w przewidzianych do tego miejscach) mogło zrobić kuku padowi PSX ? Pytam bo nie jestem na 100% pewny czy ten pad w ogóle działał (wcześniej), a jednocześnie nie chcę zjarać sprawnego pada, którego pożyczę na dniach do testów. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Na schemacie, po lewej stronie jest jeszcze raz zaznaczone VCC (zaznaczone na czerwono). Czy mam gdzieś jeszcze podłączyć +5V ?

Pozdrawiam!
[#4] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #3

Układ PIC zaprogramował się poprawnie załączonym hexem ? W sensie czy to co odczytałeś jest tym co zapisałeś ? Jakiego układu użyłeś ?

Niepodłączenie zasilania, a później podłączenie nie powinno ubić pada.
VCC na zasilanie PICa i na zasilanie PADa.
[#5] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #3

Może trzeba ustawić dodatkowo coś w stylu PWR_ON?
[#6] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@zyga64, post #4

Układ PIC zaprogramował się poprawnie załączonym hexem ? W sensie czy to co odczytałeś jest tym co zapisałeś ? Jakiego układu użyłeś ?


Nie mam programatora PIC. Kupiłem układ na allegro, a sprzedający mi go zaprogramował HEXem z archiwum APPE. Czy zrobił to rzetelnie (i czy w ogóle to zrobił ), tego nie wiem. Niedługo skombinuję programator i sam się pobawię. Układ to PIC16LF84A-041/P.
[#7] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #6

Udało się !!! . Problemem rzeczywiście były źle poustawiane flagi podczas programowania PICa. Zrobiłem sobie prosty programator według tego schematu i zaprogramowałem PICa na nowo. Ruszył z kopyta! . Zastanawia mnie tylko czy jest jakaś możliwość (istnieje taki wsad do PICa), który obsługiwałby jeden z joysticków na padzie? W tej chwili działają strzałki i kilka przycisków jako FIRE. Gdyby działał jeszcze joystick to byłby mega sprawa !
[#8] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #7

A jak wciśniesz "Analog" to nie zaczyna działać lewy Joy?
[#9] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@Jenot, post #8

@Jenot: A jak wciśniesz "Analog" to nie zaczyna działać lewy Joy?


Niestety nie
[#10] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #9

Masz dziwnego pada, gdy Analog jest wyłączony, to gałki powinny działać jako "krzyżak" i przyciski.
[#11] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@sanjyuubi, post #10

Masz dziwnego pada, gdy Analog jest wyłączony, to gałki powinny działać jako "krzyżak" i przyciski.


Więc może mój pad jest po prostu uszkodzony i ma walniętego joysticka... to by było super (jakby to nie zabrzmiało ). Zrobimy gruntowne testy na AmiParty. Swoją drogą, na imprezie będę miał programator PIC, więc jak ktoś chce się pobawić w budowanie adaptera PSX PAD -> Amiga, niech wpada na party (to taki kolejny lep na niezdecydowanych )
[#12] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@sanjyuubi, post #10

czy na pewno macie takie same interface? a nie ten z allegro.
[#13] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #11

Sprawa się rozwiązała. Okazało się, że pad jest sprawny a adapter oparty na APPE po prostu nie obsługuje analogowego joysticka na padzie PSX. Ehhh... żebym to ja wiedział wcześniej
[#14] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #13

Analogowego nie obsługuje, ale w moim padzie jak wyłączę analog to lewa gałka działa jak krzyżak, a prawa jak przyciski i jak miałem APPE, to gałki mi działały w trybie cyfrowym.
[#15] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@sanjyuubi, post #14

Może Twój adapter jest zrobiony wg. jakiegoś innego schematu lub wsad jest inny niż w APPE v32. Masz możliwość sprawdzenia tego ?
[#16] Re: Adapter do kontrolera Playstation [na PIC16LF84A]

@MarX, post #15

Nie mam, chociaż zaczynam się zastanawiać, czy to nie cecha indywidualna mojego pada? W windowsie w panelu do testowania przycisków pada, też podświetlały mi się przyciski krzyżaka, gdy miałem wyłączony analog.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem