kategorie: A500, Programy
[#1] NMI Autovector???? Szto eta?
Cześć.
Przeglądam soft na A500 z tym ACA + 020 i co chwila na WHD wychodzi:

Exception "NMI Autovector" ($7C)

i takie tam.

Czy nic się z tym nie da zrobić?

Wiadomo, że mam HxC też, ale jednak co twardy to twardy, że tak powiem.
[#2] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #1

Użyj NoAutoVec w tooltypeach ikony gry, często też warto dać NoMMU. Pisałem o tym w wątku o ACA500. Poczytaj dokumentację od WHDLoad.
[#3] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@ITU, post #2

Ojej, a tak jakby do troglodyty? Bo dla mnie to jakby szyfrem (sorry, nie znam się zupełnie).
[#4] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #3

Ikona gry czy dema, kliknij raz, prawa Amiga-I, i w opcjach wstaw NoAutoVec i NoMMU, Save i powinno działać.
[#5] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@Jenot, post #4

W Tool Types?

Dopisałem takie dwie linie (zaraz po PRELOAD). Niestety nic to nie dało, wciąż występuje to samo zjawisko. :(

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2014 18:16:55 przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM
[#6] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #5

Jaka gra/demo, podeślij nazwę lub wyślij mi plik na email. Jutro sprawdzę.
[#7] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #5

Tak. A dodaj jeszcz NoCache (chociaż to w zasadzie do 060 ale może akurat pomoże).
[#8] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@ITU, post #6

ITU:
No akurat testuję na tym
http://www.whdownload.com/games/Update-2007-05-07/ImpossibleMission2_v1.1_0066.zip
jakkolwiek to nie jedyny przypadek.


Jenot:
Uuu. Dałem NoCache, ale - bez zmian. Pojawia się chłopek, idę nim na przykład w prawo - i gra za każdym razem wychodzi do WB z wzmiankowanym requesterem.
[#9] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #8

Coś nie jestem przekonany, że poprawnie dodałeś te ToolTypy.
[#10] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@BULI, post #9

No właśnie ja też nie.
Może wieczorem jakiś zrzut z ekranu zrobię po prostu, bo sam już nie wiem, gdy tymczasem gier z w/w requesterem zaczyna przybywać, w miarę przeglądania.
A wiadomo przecież, że ja się nie znam, więc mogłem zrobić coś niewłaściwie.
Pozdrrr.
[#11] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #10

Tak będzie najlepiej, podrzuć screen z info icony (toltypes) która uruchamiasz daną grę WHDLoad.
[#12] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #1

Wyglada na problem/blad HW w ACA, cos wywoluje NMI, ktory jest uzywany przez Action Replay, HRTMon czy Thrill Kill Kult. Podejrzewam, ze dotyczy to glownie (tylko ?) gier WHDload, ktore uzywaja zewnetrznego kickstartu z pliku i jest zwiazane w jakis sposob z obsluga przelaczania kickstartow przez ACA, ale to musialbys sam sprawdzic, czy gry NDOS tez maja ten problem. Opcja NoAutoVec, byc moze rozwiaze ten problem, najlatwiej jest uruchamiac WHDload z CLI z poszczegolnymi opcjami, bo zabawa z ikonami jest meczaca jak sie wiele opcji chce sprawdzic.
[#13] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@Don_Adan, post #12

Tak bym właśnie powiedział, bo wszystkie gry naprawdę "twardodyskowe" chodzą bez problemów.
[#14] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #13

Zacząłem się bawić ACA 500...
Otóż Exception NMI Autovector wyskakuje choćby przy State of the Art w wersji WHDLoad (17.2 zarejestrowany). Ustawiłem w tooltype te wszystkie opcje i po chwili demo tak czy inaczej wywala się z tym błędem.
[#15] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@Jacques, post #14

Aha. Czyli jednak jest to wada nagminna.
A już myślałem, że znowu coś spieprzyłem. ;)

Podobno jedynym rozwiązaniem byłoby dostosowanie nowego WHD do istnienia ACA500 - tak mawiają.
[#16] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@Jacques, post #14

Ja miałem duże problemy z odpaleniem STateOfTheArt ale kombinacja NoAutoVec + NoMMU (w przypadku 68020) i chyba jeszcze wyłączenie cache procesora rozwiązało sprawę i demo działało przez parę godzin w pętli bez żadnych problemów. Samo NoAutoVec nie dawało rezultatu.
[#17] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@ITU, post #16

link i po problemie. Polecam poczytać readme, sporo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć. Jak macie problemy na najnowszym WHDLoad, to może trzeba użyć starszego. Popatrzcie kiedy wyszedł slave i jaka była wtedy wersja WHDL, bierzemy wersję niższą i powinno śmigać.
[#18] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #15

Odpaliłem tę grę, choć na początku rzeczywiście nie chciała działać. I tak do końca nie wiem dlaczego... Z karty CF gdzie miałem system co chwila był błąd (przy przejściu na następną planszę). Próbowałem różnych przełączników, ale bezskutecznie. Na koniec odpaliłem tę grę z karty CF (FAT) z portu AUX i na tych samych ustawieniach, na których nie chciał działać z karty podstawowej, tutaj poszła. Dzisiaj rano starałem się dojść przyczyny i wychodzi mi na to, że problemy są, gdy używa się mapowanego ROMu 3.1 z karty. W takim przypadku gra nie chciała działać. Jeżeli odpaliłem rom z płyty głównej bez mapowania (też 3.1). Gra ruszyła z karty podstawowej. Co ciekawe, jak już zaczęła działać, to później działała również z mapowanym kickiem z ACA500.

Na koniec wrzucam screeny z moim konfigiem. Karta turbo do testów to ACA1220/25MHz.







[#19] Re: NMI Autovector???? Szto eta?

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #15

Próbowałeś uruchomić to za pomocą whdload pod którą został napisany SLAVE? Nagminną sprawa jest właśnie to, że ludzie tego nie sprawdzają, a potem narzekają. Aktualizacja Whdload nie daje pewności, ze będzie wszystko działać lepiej, a może spowodować sporo problemów, dlatego pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest oryginalna wersja whdload dla danej gry i jej kilka nowszych wersji, a potem doszukiwania się wady w sprzęcie. U mnie np gra Hard Drive działa tylko na whdload w wersji 16.3-16.5. Pobierając preinstalowane gry whdload należy się spodziewać, że mogą one mieć starszy slave niż widnieje na stronie whdload.de

Nie należy się także sugerować, że na winuae działa, a na prawdziwej nie, lub na twardym dysku działa, a na karcie CF nie, 99% tych problemów rozwiązałem poprzez użycie wersji whdload pod którą, gra była przygotowana, lub nowszej, na której gra jeszcze działa. Whdload to całkiem wyczulony kawałek oprogramowania na wszelkie kruczki sprzętowe.

A tak w ogóle, temat wałkowany wiele razy ;)

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2014 11:23:42 przez sanjyuubi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem