kategoria: A1200
[#1] Amiga 1200 i jej stan
Cześć Wszystkim
Czy moglibyście mi powiedzieć jak mogę sprawdzić stan mojej amigi ( kupiłem ją pare dni temu - amiga 1200 + HxC emu).
Jestem zupełnie zielony. Nie wiem ile jest ramu i czy jest wogóle sprawny , to samo dotyczy innych komponentów / chipsetów. Jest może jakiś program diagnostyczny ??

pozdrawiam
[#2] Re: Amiga 1200 i jej stan

@pabloz, post #1

Ilość pamięci w bajtach jest wyświetlana na belce Workbencha. Możesz ją też sprawdzić wpisując w CLI polecenie "Avail". Do sprawdzenia, czy nie występują w niej błędy możesz użyć programu MemCheck. Model procesora i stan jego pamięci cache sprawdzisz poleceniem "CPU" wpisanym w CLI. Ponadto dobrym i uznanym programem diagnostycznym jest SysInfo oraz WhichAmiga.
[#3] Re: Amiga 1200 i jej stan

@pabloz, post #1

Program diagnostyczny pokaże Ci ogólnie co masz w Amidze, ale nie pokaże Ci, jeżeli coś jest uszkodzone fizycznie. Nazwa programu to SysInfo.

A swoją drogą zajrzyj co masz pod spodnią klapką od A1200. Jeżeli nic tam włożone nie jest, to znaczy, że masz tylko 2 MB Chip (pamięci graficznej). Abyś miał więcej ramu, trzeba jakąś kartę włożyć pod klapkę.
[#4] Re: Amiga 1200 i jej stan

@gilban, post #3

Dzieki za szybkie odpowiedzi, zaraz posprawdzam
[#5] Re: Amiga 1200 i jej stan

@pabloz, post #1

Już zacni Forumowicze powiedzieli Ci praktycznie wszystko, co i jak możesz sprawdzić. Dla pewności zerknij jeszcze, czy przypadkiem nie masz czegoś "pod klapką", od spodu komputera.
Jeśli jest tam pusto, to czym prędzej coś dokup i tam wciśnij Choćby najprostsze rozszerzenie FAST z czterema megabajtami, w zauważalny sposób przyspieszy to Amigę i w ogóle podniesie komfort pracy/zabawy. Nie jest drogo, warto.

Serdeczności
Des
[#6] Re: Amiga 1200 i jej stan

@pabloz, post #1

kolejny nowy amigowiec :)
[#7] Re: Amiga 1200 i jej stan

@twardy, post #6

kolejny kolejny :) reamigowiec ...miałem amisie 20 latek temu :))))