[#1] Tworzenie własnych kickstartów
Jak w temacie. Co mi będzie potrzebne do stworzenia własnego kickstartu "Własny kickstart" to mam na myśli kickstart z dogranymi paczkami. Jakie oprogramowanie będzie mi do tego potrzebne
[#2] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #1

Pewnie to: http://www.ppa.pl/forum/amiga/6884/modyfikacja-kickstartu-remusem-poradnik#m434560
[#3] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@KrisbA, post #2

Szkoda, że się nie da pobrać tego poradnika...
[#4] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #3

A co za problem do ALT-a napisać? Myślę, że ma u siebie i podeśle.
[#5] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Ender, post #4

Pewnie żaden problem. Ale na początek spróbuje sposobu z tego bloga:
http://www.mfilos.com/2010/12/guide-create-and-burn-custom-kickstart.html
[#6] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #5

Może się przyda http://lilliput.amiga-projects.net/ROM_modules.htm
[#7] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@dez3, post #6

Hehe, właśnie przeglądając tą stronę wpadłem na pomysł tworzenia swojego kicka
[#8] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #7

Ta stronka chyba dawno nie byla aktualizowana podaje swoje wersje:

audio.device 37.10
battclock.resource 39.3
battmem.resource 40.0
card.resource 40.5
carddisk.resource 40.1
cia.resource 40.0
con-handler 40.2
console.device 44.10
disk.resource 38.0
dos.library 42.1 by donadan
exec.library 45.25.21 by cosmo (ta wersja nie potrzebuje modulu 1mbrom jesli chcemy miec rozszerzony kick)
expansion.library 40.2
filesystem 45.16
filesystem.resource 46.0
gadtools.library 40.4
gameport_keyboard 40.1 - zrobione przez remusa by bylo osobno od input.device
graphics.library 42.8 beta11 by cosmo
icon.library 46.4.369 (ladowane przez modul icfind by zaoszczedzic miejsce w romie)
input.device 50.0 (z poseidona)
intuition.library 40.86 beta4 by cosmo
keymap.library 40.4
layers.library 45.19
mathffp.library 46.00 - z pakietu hsmathlib
mathieeesingbas.library 46.00 - tez z hsmathlib
misc.resource 38.0
potgo.resource 38.0
ram-handler 44.24
ramdrive 39.35
ramlib 41.0
romboot 40.1
romheader 45.21 potrzebne jesli chcemy zrobic rozszerzony kickstart i uzywac bibliotek cosmo
scsi.deivce 43.47 by cosmo
shell-seg 45.27
timer.device 39.4
trackdisk.device 40.2
utility.library 40.1 (standardowa z 3.1 łatam potem w s-s łatka taglife -polecam)
workbench.library 45.132 (ładuje modulem wbfind by zaoszczedzic miejsce)
wbtag 40.0 - zastepuje wbstask

macie cos nowszego z tej listy ?
[#9] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #1

Do Amigi 600 mam taki zaprogramowany eprom z Kickstart-em 3.0 da się go zaprogramować wersją 3.1?



08082014514.jpg


08082014515.jpg


Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 18:22:29 przez robertos231
[#10] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@robertos231, post #9

Co na nim pisze? 27c400?
I sie da.... Musialbys wylutowac skasowac pod uv i zaprogramowac.
Jakby cie to przerazilo to w dziale gielda mam eprom z 4 kickami...

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 18:38:30 przez stryker
[#11] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@stryker, post #10

Polecam. Mam przełącznik kickstartów 1.3/3.1 od Strykera. Solidna robota :)
[#12] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #11

Jezeli ktos by jeszcze potrzebowal, rowniez moge takowy wykonac.
[#13] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@F7sus4, post #12

W ten weekend zamierzam się wziąć za update kickstarta i tak sobie myślałem czy można zmienić animację systemową (animowaną dyskietkę z checkmarkiem) na coś innego. Tak jak gość na tej stronie zrobił
http://eab.abime.net/showthread.php?t=70610

Jak to zrobić?
[#14] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #13

Ogólnie można, bo po podobno tylko parasola nie da się w jednym miejscu odtworzyć Ale proste to nie będzie, gdyż założę się, że ta cała animacja jest zaprogramowana (animacja zrobiona z prostych elementów proceduralnie, bo animacja z elementów graficznych by się nie zmieściła). Więc trzeba fragment z animacją z romu podmienić swoim kodem. Zadanie dla doświadczonych z romem programistów.
[#15] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #13

Widziałem gdzieś opis jak to się podmienia i z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania do tego nie jest to trudne.
[#16] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Pawelek, post #15

No tak się spodziewam, że to raczej kodować trzeba. Ewentualnie gdzieś przewinął mi się program, który potrafił zapisywać obrazy jako kod C.
[#17] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #13

gość podał link do archiwum na aminecie gdzie masz patch-e do romboot z poszczególnymi grafikami, chyba, że chcesz dłubać samemu...
...a potem to już tylko pozbyć się hdd, kupić piwo, chipsy i zaprosić dziewczynę
[#18] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #16

Grafika jest kodowana wektorowo w formacie specyficznym tylko dla tego modułu. Są to pary wektorów x,y plus specyficzne funkcje (wtedy x jest ujemny). Generalnie łatwo podmienić gotowca, ale własna grafika to już asm.
[#19] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@QkiZ, post #1

A czy ktoś z Was próbował kompilować kick dla Amigi 3000? Bo ja próbowałem, i jedyny efekt jaki uzyskałem, to czarny ekran z migającą "diodą" power, lub tylko biały ekran w WinUAE.
Do standardowego kicka 3.1 40.068 z A3000 dodałem nowsze biblioteki z BB-2 + scsi.device 43.45 i utworzyłem z tego kick 1MB. Po załadowaniu go do WinUAE uzyskałem tylko biały ekran.
Do standardowego kicka 3.1 40.068 z A3000 dodałem tylko scsi.device 43.45 i stworzyłem kick 512kB. Też był tylko biały ekran.
Później kick 512kB przygotowałem jako splitted i byte swap i ekran z białego zamienił się na czarny z migającym Powerem.

Wg poradników w sieci, do kicka 1MB trzeba dodać plik 1MB_ROM, jednak poradnik dotyczy A1200, a nie wiem skąd wziąć ten plik i czy pomoże on w przypadku kicka do A3000.

Poniżej znajdują się różne wersje kickstartów. Może ktoś sprawdzić, co jest z nimi nie tak?


1MB45.57.ROM


3.ROM


AMIGA300.ROM


KICK45.ROM
[#20] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@glichtanski, post #19

Ogolnie to REMUS (zakladam, ze jego uzywasz) nie potrafi stworzyc 100% prawidlowego 0.5MB ROM-u, gdyz wszystkie oryginalne 0.5MB ROM-y, nawet w A4kT maja mozliwosc startu zarowno spod starego adresu $FC0000 jak i spod nowego adresu $F80000. Remus uzywa tylko $F80000 jako startu, a to jest blad. Przez to taki ROM nie bedzie dzialal na czesci konfiguracji i z czescia programow obslugujacych ROM-y. Raczej na pewno A3000 bootuje spod $FC0000, wiesz musisz sobie recznie taki kickstart stworzyc. Proste to nie jest, ale zbyt trudne tez nie, wymaga sporo czasu i umiejetnosci.
[#21] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Don_Adan, post #20

 Remus uzywa tylko $F80000 jako startu, a to jest blad. Przez to taki ROM nie bedzie dzialal na czesci konfiguracji i z czescia programow obslugujacych ROM-y. 

Dlatego aby stworzyć działający KS należy połączyć dwa pliki KS w jeden.
W Windows bardzo ładnie robi to polecenie "copy".

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2014 16:24:42 przez stachu100
[#22] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@glichtanski, post #19

1MB_ROM masz w folderze z Remusem w Others > Blizkick bez tego nie ma prawa działać tak samo musisz w extended na początku dać romheader który jest w Others > RomHandler
w Remusie można ustawić Rom base na $FC0000 tak btw

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2014 16:33:33 przez Kilos
[#23] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Kilos, post #22

Blizkick ani RemApollo na A3000 nie działają. No chyba, że ktoś ma karty turbo tych producentów. Jedynum programem, który może działać na mojej konfiguracji jest MuMapROM z pakietu MMULibs, ale działa tylko z kickami 512kB.

1MB_ROM masz w folderze z Remusem w Others > Blizkick bez tego nie ma prawa działać tak samo musisz w extended na początku dać romheader który jest w Others > RomHandler
w Remusie można ustawić Rom base na $FC0000 tak btw

Dzięki, spróbuję.
[#24] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@glichtanski, post #23

a w ogóle A3000 ogarnia 1MB rom bez sprzętowego hacka?
http://www.amibay.com/showthread.php?21720-A3000-4000-1MB-ROM-Mod
[#25] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Kilos, post #24

Nie, ale chodzi o stworzenie kicka, jak już zadziała, to wtedy będę szukał Romy.
[#26] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@glichtanski, post #25

z ciekawości na szybko zlepiłem 1MB rom na bazie 40.68 + exec i scsi z BB2 + na dokładkę nowe icon.library i pod UAE hula bezproblemowo
[#27] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Kilos, post #26

No dobra, a jak stworzyć ROM 1 MB (chodzi o ROM size), bo normalnie wszystkie nowsze biblioteki i devicy się nie mieszczą. Jak mam to wrzucić do normal i extended ?
Chcę mieć wszystkie poprawki z BB2.
[#28] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@glichtanski, post #27

no tak właśnie, najpierw pakujesz w normal tyle ile się zmieści i dalej w extended

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2014 19:04:25 przez Kilos
[#29] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Kilos, post #28

OK. Spojrzałem jeszcze raz na stronkę i teraz zauważyłem, że intuition i workbench.library są w extended.
[#30] Re: Tworzenie własnych kickstartów

@Kilos, post #28

Udało się, dzięki za pomoc piwo
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem