[#1] Kupiłem amigę 500 ale ma przeóbki - pomóżcie mi odgadnąć jak to działa :)
Witam, jak w temacie nabyłem w fajnym stanie Amigę 500 + Mysz oraz zasilacz a nawet oryginalne pudełko.

Niestety sprzedawca nie wspomniał ani słowa na temat tego że posiada ona modyfikacje. Z tyłu są dwa dodatkowe przełączniki nie mam pojęcia do czego służą.

Od spodu pod klapką rozszerzeń siedzi jakaś karta i widać że odchodzą od niej 2 przewody gdzieś w kierunku tych przełączników więc domyślam się ze jeden z nich ma coś wspólnego z kartą (podejrzewam, że jest to Ram tylko po co na przełączniku?)

Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o Amigę 500. Ktoś z Was wie do czego to wszystko ? Mogę zrobić fotki jak będą potrzebne
[#2] Re: Kupiłem amigę 500 ale ma przeóbki - pomóżcie mi odgadnąć jak to działa :)

@kataklysm, post #1

Przelacznik z rozszerzenia pamieci oznacza, ze mozesz wlaczyc lub wylaczyc owo rozszerzenie, ewentualnie jest to przelacznik pamieci na typ Chip/Slow.
Zawsze nalezy przelaczac przy wylaczonym komputerze!!
[#3] Re: Kupiłem amigę 500 ale ma przeóbki - pomóżcie mi odgadnąć jak to działa :)

@selur, post #2

Jak sprawdzić czy jest to Chip czy Slow ?

Do czego może służyć drugi przełącznik ? narazie ich nie ruszałem nie chce jej zepsuć.
[#4] Re: Kupiłem amigę 500 ale ma przeóbki - pomóżcie mi odgadnąć jak to działa :)

@kataklysm, post #3

Trzeba zaladowac "Workbencha" z dyskietki i na gornej belce bedzie pokazane
"Amiga Workbench "
"xxx graphics mem" czyli Chip ram
i "xxx other mem" czyli Slow lub Fast ram
tylko trzeba miec Workbencha

jesli oba kabelki z przelacznikow ida do rozszerzenia, to pewnie jeden to wlacznik ON/OFF rozszerzenia a drugi przelacznik tej pamieci na Chip/Slow
[#5] Re: Kupiłem amigę 500 ale ma przeóbki - pomóżcie mi odgadnąć jak to działa :)

@kataklysm, post #3