@BULI,
post #11
Tak z tego co bawiłem się wczoraj wieczorem:
* Toki (gra od ocean) - odpala tylko po strasznych bojach z WHDLoad i zwalnia jak jest dużo blittowania. Na 060 jest jeszcze gorzej niż na 040, z dyskietki nie zwalnia, ale kolory są pomieszane.
* Swiv - z dyskietki nie odpala, przez WHDLoad podobnie jak z Toki
* F/A 18 Interceptor - Przez WHDLoad nie chodzi w ogóle na 040, na 060 chodzi, ale wywala się po paru minutach.
* Mortale chodzą tak wolno, że nie da się grać przez WHDLoad na 040 i 060. Z dyskietki nie odpalają.
* Turricany, z dyskietki nie odpalają, przez WHDLoad zwalniają przy dużej ilości spritów.
Oczywiście takich gier jest w pipę więcej, z tymi powyżej walczyłem wczoraj wieczorem na A4000 (040/25 MHz na A3640) i A500 (060/50 MHz na Blizzardzie 2060).
Z użytkami jest lepiej, tym bardziej, że nie używam bardzo archaicznego softu, ale czasami robię animacjo-symulacje w Fantavision i ten program często wywala się zarówno 040 jak i 060.
Bądźmy realistami, większość softu (szczególnie gier) na Amigę powstała przed rokiem 94, a wtedy mało kto miał 040 i RTG. Oczywiście jeśli programiści pisali zgodnie z zaleceniami Commodore z RKRMów, wszystko działa na nowym sprzęcie.