[#1] To były czasy:)
link

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2014 22:35:56 przez wawul2
[#2] Re: To były czasy:)

@wawul2, post #1

Super :)
[#3] Re: To były czasy:)

@wawul2, post #1

Nie chwaląc się, właśnie kołomnie leżą dwie oryginalne dyskietki programu Photon Paint (prezentowanego w wideo)! Były one częścią pakietu szkockiej firmy Rombo z zestawu Vidi Rombo Amiga 1.01 - protoplasty później dobrze znanego z testów w "Magazynie Amiga" Vidi 12 /RT. Pakiet zawierał również specjalizowane programy Vidi Chrome i Vidi RGB służące do chwytania sekwencji klatek mono lub pojedynczych klatek do obróbki w Photon Paincie właśnie w trybie jaki on umożliwiał czyli max 320x512 Ham. Był o tyle specjalizowany , że podczas obróbki minimalizował "zakłócenia" krawędzi - te kolorki charakterystyczne dla trybów HAM6.











Ostatnia aktualizacja: 02.12.2014 04:46:38 przez xtro
[#4] Re: To były czasy:)

@wawul2, post #1

Taaa stare dobre czasy. :)

A w proponowanych potem filmikach jest podobny o C64, a w nim między innymi program pomagający w robieniu na drutach. Bezcenne. ;)
[#5] Re: To były czasy:)

@xtro, post #3

No i bez 060, PPC i grafiki najlepiej z 3D nie podchodź 
Taki mały pocisk. Oczywiście ten program nie wykorzysta takiego sprzętu (bo pewnie chodzi na gołej A500, a fruwa na 030) a raczej zacznie sprawiać na nim problemy, jak 90% amigowego softu :)
[#6] Re: To były czasy:)

@xtro, post #3

No to ja też się nie będę chwalił


[#7] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #5

Fajnie się to ogląda z perspektywy czasu.
Najsłabiej wypadła prezentacja od strony muzycznej nastawiona na polemikę z Atarii (MIDI), aż się prosiło o pokazanie możliwości muzycznych PAULI, która połyka na śniadanie pipczałki z Atraii.

A tutaj link do pracy Pani od animacji (pracowała też dla Disney'a).

raczej zacznie sprawiać na nim problemy, jak 90% amigowego softu :)

Poproszę więcej faktów a mniej swoich/nieswoich wierzeń
[#8] Re: To były czasy:)

@Dorian3d, post #6

Nabyłem ostatnio takie urządzenie na Amibay. Komplet z instrukcją, dyskietką i oryginalnym opakowaniem ;) tylko mam chyba nowszą wersję z białą obudową.
[#9] Re: To były czasy:)

@wawul2, post #1

to tez ciekawy materiał https://www.youtube.com/watch?v=fYAf1V0ZFCU
[#10] Re: To były czasy:)

@BULI, post #7

Chcesz listę softu, który wywala się na 040/060? Czy softu, który za cholerę nie da rady wypromować na ekran RTG?
[#11] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #10

1. Co ma RTG do PPC i 040/060?
2. Tak chcę listę softu który się wywala na 040/060 (PPC?).

Dodam, że (na moje oko) 80% programów zadziała z 040/060 (PPC nie będzie szkodzić ) i duża część z nich da się poprawnie wypromować na kartach graficznych.
[#12] Re: To były czasy:)

@BULI, post #11

Tak z tego co bawiłem się wczoraj wieczorem:
* Toki (gra od ocean) - odpala tylko po strasznych bojach z WHDLoad i zwalnia jak jest dużo blittowania. Na 060 jest jeszcze gorzej niż na 040, z dyskietki nie zwalnia, ale kolory są pomieszane.
* Swiv - z dyskietki nie odpala, przez WHDLoad podobnie jak z Toki
* F/A 18 Interceptor - Przez WHDLoad nie chodzi w ogóle na 040, na 060 chodzi, ale wywala się po paru minutach.
* Mortale chodzą tak wolno, że nie da się grać przez WHDLoad na 040 i 060. Z dyskietki nie odpalają.
* Turricany, z dyskietki nie odpalają, przez WHDLoad zwalniają przy dużej ilości spritów.
Oczywiście takich gier jest w pipę więcej, z tymi powyżej walczyłem wczoraj wieczorem na A4000 (040/25 MHz na A3640) i A500 (060/50 MHz na Blizzardzie 2060).
Z użytkami jest lepiej, tym bardziej, że nie używam bardzo archaicznego softu, ale czasami robię animacjo-symulacje w Fantavision i ten program często wywala się zarówno 040 jak i 060.
Bądźmy realistami, większość softu (szczególnie gier) na Amigę powstała przed rokiem 94, a wtedy mało kto miał 040 i RTG. Oczywiście jeśli programiści pisali zgodnie z zaleceniami Commodore z RKRMów, wszystko działa na nowym sprzęcie.
[#13] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #12

W mortale się nie da grać na 060? Czarek sprecyzuj bo u mnie w to co gram chodzi normalnie.
Przetestuję do piątku twoją listę i dam cynk.

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2014 14:43:00 przez Sosabowski

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2014 14:43:21 przez Sosabowski
[#14] Re: To były czasy:)

@Sosabowski, post #13

No nie wiem, może faktycznie chodzą lepiej na 060 w A1200, chociaż nie wiem czemu mogłoby tak być skoro dostęp do pamięci Chip i Fast jest taki sam jak u mnie.
Muszę kiedyś przysiąść i zrobić film jak to chodzi u mnie. Może mamy inną tolerancję co do prędkości gry. W każdym razie prędkość na 030 jest dla mnie jeszcze ok. Na 040 jest już ciut za wolno, a na 060 nie jestem w stanie grać, animacje strasznie klatkują i dodatkowo dochodzą opóźnienia reakcji na ruch kontrolera.
[#15] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #14

Filmy też ci nagram jak się uda.
[#16] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #12

Widzę, że skupiasz głównie się na grach dla A500 (to chyba nie dziwne, że zdarzają się problemy na wszytstkim powyżej tego konfiga- od tego jest WHDLoad), nie mniej jednak co do twojej listy to z pamięci mogę Ci napisać:
-Swiv- działa no 040 i 060
- MK2 działa na 060 i 040 szybko (ale podobno ta wersja HD nie chciała działać u Ponga na A3640- wiadomo, że ta karta to porażka).
- resztę o ile o ile nie mają skopanych SLAVE na 90% odpalę pod 060/PPC- ale sprawdzę i dam znać.
[#17] Re: To były czasy:)

@BULI, post #16

Narazie poluję na 060 do A4000, może faktycznie w tej Amidze 060 chodzi jakoś inaczej niż w A500 i A2000. Co do 040 to się zawiodłem bo więcej problemów niż pożytku.
A tak ciągnąc dalej off topic, mogę Cię prosić o podesłanie konfiga WHDLoad i tooltypów MK2 i Swiva?
I to chyba naturalne, że skupiam się na grach dla A500. To co powstało później zazwyczaj ma swoje odpowiedniki i to często lepsze na inne platformy. Tyczy się to także i Mortala 2, który moim zdaniem najfajniej chodzi i wygląda na konsoli super nintendo - praktycznie 100% port z automatu.
[#18] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #17

040 w A4000 nie jest porażką, tylko ta karta fabryczna którą posiadasz niestety jest skopana
Inne/normalne karty z 040 dla A4000/A3000 pokazują że moc w tych CPU jest!
MK2 nie mam pod WHDLoad tylko wersję na HD (kiedyś zanim było WHDLoad i jst ludzie sami robili wersje instalacyjne gier tzw HD FIX). Mogę Ci to podesłać, ale tak jak Ci pisałem Pongowi na tej samej karcie co masz ty nie poleciało.
[#19] Re: To były czasy:)

@glichtanski, post #8

kiedyś widziałem białą
nie wiem czym to się różni
[#20] Re: To były czasy:)

@Czarek, post #12

e do takich gier to szkoda 40 czy 60

po to jest a 500
[#21] Re: To były czasy:)

@Dorian3d, post #19

Moje Vidi jest zasilane z gniazda floppa, są też zasilane z osobnego zasilacza.
[#22] Re: To były czasy:)

@wawul2, post #1

[#23] Re: To były czasy:)

@Art, post #22

W 1992 r. już ich nie interesowały premiery nowych Amig W odcinku "Computer video" z tego samego roku jakaś dziwna prezentacja Video Toastera, bo soft był uruchomiony na Macu
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem