To ja się podczepię pod wątek i sprzedam Wam mój patent na tapety.
Ale po kolei. Rozwiązanie powstało z myślą o WinUAE, ale na klasyku również się sprawdziło. Tapet jest ok. 450 i dotyczą kosmosu. Po każdym resecie ładowana jest losowa tapeta z zestawu.
Poniżej zamieszczam podgląd tapet w wersji mini. Po jego kliknięciu wyświetli się pełna wersja, ale ostrzegam, że plik jest ogromny.
Co to jest i jak działa? Jest to skrypt, który przy każdym starcie systemu wybiera losowo i podmienia tapetę z zestawu. Dla ułatwienia sobie pracy wykorzystałem to, że AmigaOS nie potrzebuje rozszerzeń plików, więc pliki mają nazwy od 1 do 459. Do wyboru są 4 rozdzielczości (takich używam pod WinUAE, a pierwszego również pod A1200):
- 640x256 - 192 kolorowe obrazki w formacie GIF. Zostają jeszcze 64 wolne kolory dla systemu (ikony itd.).
- 640x512 - 192 kolorowe obrazki w formacie GIF.
- 800x600 - 24bitowe JPG. Dla systemów z kartami graficznymi.
- 1024x768 - 24bitowe JPG. Dla systemów z kartami graficznymi.
-------------------------------------------------------------------------------------
Opis wersji dla burżujów z dużą ilością RAM
Wylosowany obrazek jest kopiowany do ENVARC: (w trakcie kopiowania jego nazwa jest zmieniana z numeru na jakże ambitne Tapeta) a stamtąd system ładuje go do ENV: i właśnie ten plik z ENV: (Ram Disk:ENV/Tapeta) należy wybrać w ustawieniach WBPattern (czy jego odpowiedniku). Taki sposób podmiany ma tę wadę, że tracimy trochę FAST i dlatego używam formatów GIF/JPG, ale z drugiej strony tapetka z RAMu ładuje się szybciej niż z dysku (na Ami, bo pod WinUAE nie ma to praktycznie znaczenia), no i nie trzeba tu edytować Starup-Sequence, jak ma to miejsce w przypadku wersji oszczędnej (opisana niżej).
Instalacja:
Ściągamy plik
Kosmos_Tapety.lha zawierający "instalery" oraz archiwum z tapetami o odpowiednim dla systemu rozmiarze:
640x256.lha
640x512.lha
800x600.lha
1024x768.lha
Archiwum z tapetami wypakowujemy gdzieś na dysk - niekoniecznie musi być to partycja systemowa - można wrzucić go gdzieś indziej.
Następnie rozpakowujemy gdzieś archiwum Kosmos_Tapety.lha i uruchamiamy plik Instal_RAM, który poprosi nas o wskazanie katalogu ze wcześniej rozpakowanymi tapetami. Skrypt instalacyjny utworzy nam skrypt ZmieniaczTapet w katalogu WBStartup (ze stosowną ikonką), który będzie uruchamiany przy każdym starcie systemu. Po "instalacji" resetujemy system, uruchamiamy preferencje WBPatern i wybieramy tapetę znajdującą się w RAM:env/Tapeta. Od teraz po każdym resecie będziemy mieli nową tapetę na blacie systemu.
------------------------------------------------------
A teraz opis wersji oszczędnej
Wylosowany obrazek jest kopiowany na partycję systemową do Prefs/Presets/Kosmos/ jako plik o nazwie Tapeta. Ten plik należy wybrać w WBPattern.
Instalacja
Ściągamy archiwum Kosmos_Tapety.lha oraz tapety w odpowiednim rozmiarze (linki powyżej).
Rozpakowujemy to gdzieś na dysk (na dowolną partycję) i uruchamiamy skrypt instalacyjny Instal_HD.
Wskazujemy skryptowi katalog z tapetami, a po jego zakończeniu uruchamiamy WBPattern (lub jego zamiennik) i wybieramy plik Tapeta znajdujący się na partycji systemowej w katalogu Prefs/Presets/Kosmos/.
Następnie uruchamiamy jakiś edytor tekstu, ładujemy do niego Startup-Sequence i tuż przed SetPatchem wklepujemy polecenie:
Execute S:ZmieniaczTapet
Zapisujemy zmienioną Startup-Sequence i możemy na próbę zresetować system.
Ta wersja nie zużywa pamięci na trzymanie w niej tapety, ale jest nieco trudniejsza w instalacji.
Testowane pod Amiga OS 3.0 oraz 3.1.
Wymagane datatypy GIF i/lub JPG.