kategoria: A1200
[#1] Oprogramowanie Pro Gen+
Witam.
Jestem zielony w temacie Amigi, chociaż mam ją od 25 lat, ostatnie 15 leżała w szafie.
Na dysku mam program do genlocka a chciałbym zrzucić go na dyskietkę, tylko nie wiem jak i czy to jest możliwe.
[#2] Re: Oprogramowanie Pro Gen+

@anewir, post #1

Jest. Zacząłbym od sprawdzenia rozmiaru tegoż programu (czy zmieści się na dyskietkę - jeśli w Amidze jest "rzadka" stacja to wchodzi 880 kB, a jeśli "gęsta" to 1760 kB), a potem włożyłbym dyskietkę do stacji i sprawdził czy da się ją "otworzyć" dwuklikiem. Jeśli nie to trzeba sformatować. A potem skopiować jedno na drugie (choćby przeciągając z okna do okna).

EDIT: Kwestia jeszcze czy gra warta świeczki. Być może ten program nie jest taki znów unikalny i wisi gdzieś w sieci. Jak się to zwie?

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2016 22:04:35 przez recedent
[#3] Re: Oprogramowanie Pro Gen+

@recedent, post #2

Program był kiedyś na dyskietce. Zainstalowałem go na dysku. To jest oprogramowanie do genlocka Pro Gen+. Jutro spróbuję go odzyskać, tylko jak mam sformatować dyskietkę. Jestem bardzo zielony.
[#4] Re: Oprogramowanie Pro Gen+

@anewir, post #3

Dyskietka amigowa? Jaka Amiga? Jaka stacja (DD, czy HD)?

Najprościej: Wkładasz dyskietkę do stacji. Na blacie Workbencha pojawia się dyskietka podpisana nazwą, pod jaką została sformatowana (a konkretnie: DF0:NazwaDyskietki). Jeśli wyświetla się DF0:NDOS, to trzeba sformatować. Jeśli DF0: ???? to możliwe, że dyskietka uszkodzona, ale możesz formatować, kto zabroni.

Procedura formatowania: Zaznaczasz dyskietkę (raz lewym przyciskiem) i z górnego menu Workbencha (przyciskasz prawy przycisk i trzymasz) wybierasz opcję Icons->Format Disk. Komputer pyta Cię o nazwę, filesystem i czy zakładasz śmietnik. Filesystem może być FFS, a trashcana nie musisz dawać.

No, chyba że masz OS wcześniejszy niż 2.0, wtedy będzie trochę inaczej. A konkretnie - z górnego menu wybierasz Disk->Initialize.