kategoria: CD32
[#31] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@Solo Kazuki, post #30

Nie widzę nic złego w rasowaniu cd32 ;)))
No chyba że ktoś podpina Ami pod 3 fazy żeby podnieść taktowanie zegara to wtedy potępiam ;)
[#32] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@Solo Kazuki, post #30

W zupełności się z Tobą zgadzam. Ale w opcjach dithering jest zablokowany, nie idzie go przestawić, nawet mimo podrasowania parametrów emulacji. Myślałem nawet że problem z ewentualnym zapisem preferencji, więc uruchomiłem grę z hdfa, ale jest to samo.
[#33] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #31

Niestety, rasowanie konsoli na nic się nie dało, pamięć, procesor, nawet JIT nie pomógł. Jeśli gra wykryje, że w systemie w którym jest uruchamiana występuje choć jeden z poniższych składników:
-kickstart rom AmigaCD32
-chipset AmigaCD32
nie uruchomi się w pełnych detalach. Dithering jest zablokowany i nic się nie da z tym zrobić. Mimo że gra posiada suport dla pada z powyższej konsoli, nie obsługuje bebechów w pełni. A szkoda, kości Akiko, mogłyby tu zdziałać sporo. Fakt to tylko WinUAE, ale podejrzewam, że ktoś kto by przygotował wersję dla fizycznej ACD32, miałby ten sam efekt. I nie pomogłyby przystawki, rozszerzenia i inne zabiegi przerabiające konsolę w komputer (był taki cykl opisywany w MA - jak zrobić z AmigiCD32 komputer).

Czas na kolejny projekt. Póki co 2:1, dla developerów

A po dłuższym pomyślunku; dithering nie taki zły, na Virtual Karting każdy wieszał psy, a wszyscy i tak grali

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2018 00:10:59 przez don_rafito
[#34] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #33

Wustaw ISO, wypale, sprawdze ;)
[#35] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #34

Moment, coś pochechłałem w ustawieniach Z3Fast i ale teraz nie wiem jak do tego doszedłem, ale gra ruszyła w pełnym obrazie, tylko wolno. Tylko wolno. Mam koncept. Póki co XP8 w działaniu. szeroki uśmiech
Ps. Dźwięk na słuchawkach, więc nie słychać, ale zapewniam że jest płynny.
[#36] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #35

Żeby Xtreme ruszył bez ditheringu, na emu cd32, trzeba wyłączyć 24bitowe adresowanie dla procesora (uaktywni się Z3Fast- trzeba dołożyć nieco pamięci). Ale nie ma dymu bez ognia; takie ustawienia uniemożliwiają uruchomienie Slam Tilta.

Wniosek, podczas przenoszenia niektórych gier na cd32, trzeba balansować preferencjami emulacji, bo nie da się znaleźć uniwersalnych ustawień. Ale to raczej wszyscy wiedzą.

Ps.@mikecios wieczorkiem podrzucę ci linka do ISO na priva. Jestem ciekaw jak Ci to pójdzie na Twoim SX2.
[#37] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #36

Czekam ;)
[#38] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #37

Znalazłem chwilkę czasu, poszło.
[#39] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #38

Sprawa wyglada nastepujaco.
Namordowales sie to fakt ale niestety nie udalo sie uruchomić gier na prawdziwych CD32.
1. Lotus
CD32 SX32 PRO - W trakcie ładowania reset.
CD32 goła - dochodzi do Workbencha i krzyczy że nie ma pamieci shadow, zwis.

2. XP8
SX32PRO - W trakcie ładowania reset.
Goła - dochodzi do WB, komunikat o Memory Allocation Failure, zwis.

3.XtremeRacing

SX32PRO - W trakcie ładowania reset.
Goła- po niemiłosiernie długim mieleniu cdikiem pokazuje się ikona cd na blacie wb, czarny ekran i zwis.
[#40] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #39

Wydaje mi się, że wina leży po stronie systemu. Na potrzeby projektu stawiałem OS3.9 z BB 1-4. Ale instalowałem wersję install-emu z płyty AmigaOS3.9.

A czy ruszają Ci gry, które przenoszą np. AmigaJay, czy Earoka? Choćby ostatnie wydanie Horizontal CEU Collection?
[#41] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #40

Tak inne nieoficjalne składanki mi chodzą.
[#42] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #41

Spróbuję zrobić na bazie gołego 3.1. Podeśle linka.
[#43] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #42

:) to czekam na znak sygnał, nagrywarka gotowa ;)
[#44] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #42

Potrzebujesz jak najwięcej pamięci. Wiec system nie jest ci potrzebny.
Żadne wgrywanie WB tylko w s-s bezpośrednie uruchomienie gry whdload.

Czytałeś ?
[#45] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@Norbert, post #44

To zapewne jedno ale i tak coś tam jeszcze jest do poprawki bo na SX32 Pro też nie odpala.
[#46] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #45

Whdload dla cd32 działa na nierozbudowanej konsoli, wiec jeśli używany jest normalny whdload, to na pewno będzie brak pamięci.
W s-s powinno reagować na jakiej cd32 zostaje uruchomiona gra i użyć właściwego whdload.
[#47] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@Norbert, post #46

Wydaje mi się, że to wina samego systemu, bo jakiś jednak szczątkowy musi być. 3.9 to potężna machina, więc jeśli chodzi o pamięć, to poniekąd masz rację.

edit: o whdloadcd32, oczywiście że czytałem

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2018 23:22:23 przez don_rafito
[#48] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@mikecios, post #43

na początek xp8, na okrojonym 3.1 (więc nie whdload) - poszło

Xtreme nie chodzi w żadnej z możliwych konfiguracji; góla, z slow, z fastem, z jit wszystko spróbowałem, więc w tym momencie rozkładam ręce. Pora na lotosa.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2018 23:46:11 przez don_rafito
[#49] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #48

lotus3 poszedł
[#50] Re: Gry w wersji WHDLoad dla CD32

@don_rafito, post #49

To juz sprawdzę jutro ;) xp8 poszedl gdy plyte odpalilem z early menu boot without ss a nastepnie setpatch, execute startup-sequence i po wskoczeniu wb zamkniecie tych dwoch komunikatów o ktorych Ci pisałem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem