kategoria: Programy
[#91] Re: Zawartość Kickstarta

@Adinfo, post #87

Jesteś pewny, że łączenie 2x256kB zadziała? Extended rom jest pod innym adresem. Ja bym na Twoim miejscu zrobił od razu ROM 512kB z zawartością kicka 1.3+scsi.device...
[#92] Re: Zawartość Kickstarta

@tbone, post #91

Robiłem to inaczej - nie Remusem. Wg instrukcji (https://github.com/KimJorgensen/Amiga-IDE-Boot-Rom) jak spatchować KS1.3. Czyli trzeba mieć zwykły obraz ROM1.3 (256KB), na wykonać gpatch z dodatkowym plikiem modyfikującym (aby odnosił się do drugiej częsci ROM). Potem na drugim już wstępnie przygotowanym pliku (mniejszym niż 256KB) zapuścić gpatch ze spatchowanym wcześniej plikiem scsi.device (są tylko 3 obsługiwane wersje tą metodą, ja wgrałem 43.45). I potem się to łączy razem poleceniem join - u mnie po połączeniu mam komunikat o złej sumie kontrolnej pod WinUAE, jak osobno podpinam te oba niepołączone ROMy pod WinUAE (drugi jako extended) to wszystko rusza - ale to nie prawdziwa Amiga i WinUAE widzi dysk nawet na zwykłym ROMie 1.3.

Podsumowując: ta metoda "ma pozwalać" bez ekstrakcji składników na wygenerowanie dwóch części 512KB i ich połączenie po całej operacji. Jedyne co trzeba mieć do odpowiedni i spatchowany plik scsi.device.

Jak to nie zadziała to będę próbował REMUSem to zrobić - tylko tam nie ma skryptu split dla 512KB, tylko 1MB, ewentualnie 2MB po wgraniu odpowiedniego skryptu. Trzeba by mieć inny romheader dla 512KB, a nie 1MB przygotowany pod REMUSa.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2019 18:51:44 przez Adinfo
[#93] Re: Zawartość Kickstarta

@Adinfo, post #92

Na emulatorze pod kick1.3 jest dostęp do dysku twardego.
Nie trzeba nic kombinować.

Czy sprawdzałeś dostęp do dysku pod scsi.device czy uaehf.device ?
[#94] Re: Zawartość Kickstarta

@Norbert, post #93

Właśnie w tym problem, że na emulatorze dysk działa bez scsi.device. Dlatego nie można mieć pewności czy poprawiony Kickstart ruszy poprawnie w prawdziwej Amidze.

RomSplit potrafi wyodrębnić zawartość tylko niektórych ROMów (standardowych). Jak zrobić to samo z tymi customowymi itp. aby wykorzystać z nich potrzebne biblioteki?
[#95] Re: Zawartość Kickstarta

@Adinfo, post #94

A nie da się ustawić przy kick1.3 emulacji IDE z a600/a1200 w winuae ?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2019 16:16:25 przez Norbert
[#96] Re: Zawartość Kickstarta

@Norbert, post #95

Sprawdzę, testowałem tylko na podpiętym folderze z dysku Windows. Zrobię próby na fizycznym dysku przygotowanym pod Amigę.
Być może szybciej będzie po prostu zaprogramować przygotowany wsad i sprawdzić w A500, jak ruszy to będzie wszystko jasne.
Gdzieś mi się poniewiera 29F800 to potestuję na nim.

Pytanie - jak zapełnię wsadem dla A1200 do 1MB 29F800 (LO) i drugą kość 29F160 (HI) też do pełna (2MB) to mimo różnicy w pojemności zagrają razem czy musiał bym mieć jednak takie same kości? Akurat mam po jednej sztuce.

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2019 16:58:18 przez Adinfo
[#97] Re: Zawartość Kickstarta

@pong777, post #55

PONG777 : W sumie użyłem gotowca stąd
Zrobiłem ROMa i działa pod WinUAE. Zmieściła się cała dyskietka ADF z Workbenchem 3.1 by Cloanto.

Teraz czas na kilka sztuczek i przygotowanie fizycznych kostek.

Wyobraźcie sobie wygodę użytkowania w nierozbudowanej A600.


czy mógłbyś GO udostępnić?
bo na dzień dzisiejszy potrzeba do kompilacji 32bit linuxa np ubuntu 16 lub 17 ...
ale nie są już one wspierane i jest lipa z kompilacją ...
[#98] Re: Zawartość Kickstarta

@Cezarykl, post #97

sam sobie odpowiem ,

dużo ścieżek się pozmieniało w plikach źródłowych,
więc trzeba to samemu ręcznie poprawić,

i wygląda na to że śmiga :)
[#99] Re: Zawartość Kickstarta

@pong777, post #67

1) Robimy normalny 512k ROM na początku wrzucając exec.library a potem moduł 2mb_rom oraz wypełniamy kickstart zawartością. Projekt zapisujemy i kompilujemy binarkę.
2) Robimy extended 512k ROM wrzucając na początek moduł RomHeader_E0 i wypełniamy zawartością. Projekt zapisujemy i kompilujemy binarkę.
3) Robimy extended 1MB ROM wrzucając na początek moduł RomHeader_A8 i wypełniamy zawartością. Projekt zapisujemy i kompilujemy binarkę.

Na końcu wciskamy ostatni przycisk i wykonujemy skrypt Arexxa - Make_2MB_ROM.rx i odpowiadamy na pytanka wskazując 3 pliki oraz miejsce zapisu wyników. Powinien nam podzielić na 2 kostki LO i HI.

Kostki programujemy i używamy w żywym sprzęcie. Każda z nich będzie musiała mieć przynajmniej 1 MB lub więcej miejsca.


https://github.com/cnvogelg/romdisk

Nie mam zadnych problemow ze zrobieniem i wypelnieniem po brzegi romow 1mb,
ze zmieszczeniem dyskietki startowej workbencha 3.1 ...


ze zrobieniem 2mb tez nie ma problemu,
ale nie wiem jak dograc na full ten rom 2mb zwyklymi programami, bo nie da sie zwyczajnie dodac ich w remusie

czy moge liczyc na jakas wskazowke/podpowiedz aby wypelnic ten 2mb rom na full amiowymi programami?

thx,
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem