[#1] Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej
Czesc,
mam pytanie do posiadaczy/uzytkownikow tego programu:
- jak uruchomic skrypt nie posiadajac karty graficznej ???

wg ich strony wystarczy zaciagnac plugin o super nazwie "Plananarama" a nastepnie uzyc jednego z 3ech sposobow:
- wpisac na poczatku skryptu @REQUIRE "Plananarama"
- uzyc TOOLTYPE: REQUIREPLUGINS=Plananarama
- wstawic argument przy uruchamianiu z CLI

sprawdzilem 1 i 2 (trzeciego juz mi sie nie chcialo) niestety oba zawieszaja komputer - skrypt dziala na PC (EDYTA: na PC w programie Hollywood - nie na emulatorze amigi - bo takowego nawet nie mam)

Jest to bardzo niewymagajacy skypt typu HELLO WORD :)

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2016 20:28:34 przez peceha
[#2] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@peceha, post #1

Czy posiadasz minimalne wymagania sprzetowo/programowe do uruchomienia Hollywood?
[#3] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@Norbert, post #2

Mam a1200 z blizzardem 030
Nie mam karty graficznej (ale rozumiem ze ten plugin powinien zalatwic sprawe)

Ja nawet nie probuje uruchomic programu (gui) tylko wystartowac skrypt (jako ze to czyste pliki ascii - user interface Holluwood-u jest mi zbedny)

mam to co wymaga (rowniez opcjonalnie): AHI, render.library, guiGfx.library, fblit.

Sam Hollywood program kupiony wczoraj.
[#4] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@peceha, post #1

dla potomnych :)

biblioteka RENDER.LIBRARY ma byc w wersji 31.0 jesli sie nie posiada FPU.

A teraz moge oficjalnie potwierdzic ze skrypty Hollywood uruchamiaja sie na amidze bez karty graficznej :)

Oczywiscie skrypty nalezy pisac w jakims edytorze tekstu bo sam edytor Hollywood sie nie uruchomi (mowie ciagle o amidze bez karty graficznej).
[#5] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@peceha, post #4

Świetne wieści !
Napisz coś ciekawego i ew. pokaż jak działa na 030.
Na gołej cd32 to chyba nie ma co marzyć...
pozdr
[#6] Re: Hollywood 6.1 na Amidze bez karty graficznej

@peceha, post #4

Gratuluję zakupu i pierwszych, udanych kroków w programowaniu. Ciakawi mnie czy masz jakieś konkretne plany co do Hollywood - co chcesz w nim zrobić.
[#7] Re: Hollywood 6.1 na Amidze bez karty graficznej

@R-Tea, post #6

Dzieki,

ja to raczej taki niedzielny programista jestem :) ale mysle ze cos sensownego urodze - nie po to placilem by lezalo.
Wlasciwie to od tych dwoch dni w tym siedze - teraz robie "dungeons generator" potem dodam "field of view" i A* na szukanie drogi. Pomysl na sama gre tez mam a obserwujac to forum od paru miesiecy widze ze prawie co druga osoba cos dlubie :) - to mnie troche zmobilizowalo.
[#8] Re: Hollywood 6.1 na Amidze bez karty graficznej

@peceha, post #7

Napisz moze jakie masz tam możliwości użycia animacji z dysku.Czy da się zrobić animowane tło i nałożone obiekty na nim?
[#9] Re: Hollywood 6.1 na Amidze bez karty graficznej

@Mikrobi, post #8

Przejrzalem nieco manual i widze ze tlo moze CHYBA byc tylko statyczne. Wszelkie przyklady i tlumaczenia opisuja na obrazkach - nie animacji.

Jest mozliwosc odegrania video(CDXL) / animacji (IFF ANIM, GIF ANIM, and AVI MJPEG) <-wbudowane lub uzycie dataType - ale to raczej nie na tlo.

Znalazlem tez informacje:

Video playback is always done directly from disk which means that OpenVideo() will not prebuffer any data at all


Na te chwile tylko to mi wpadlo w oko. Jak ogarne to nieco lepiej to mysle ze podam Ci wiecej informacji.
Tu mozesz samemu popatrzec:
link
[#10] Re: Hollywood 6.1 na Amidze bez karty graficznej

@peceha, post #9

Ok.Dzięki.
Mam moduł MPEG w cd32 i marzy mi się program który mialby chociaż tło animowane a kontrolki z amigi.
[#11] Re: Hollywood 6.1 na Amidze bez karty graficznej

@Mikrobi, post #10

ogólnie - da się..
https://m.youtube.com/watch?v=TmyXgJSjiuY
[#12] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@peceha, post #1

Kompiluję sobie dla AOS (020) bez FPU i bez grafiki interko Hollywooda. Kazał posiadać codesets.library - znalazłem jest OK. Teraz chce cybergraphics.library.
Więc jak to dokładnie jest - exeki wymagają P96 czy ruszą na AGA?
[#13] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@pong777, post #12

Tak, pojdzie na AGA ale upewnij sie ze w swoim skrypcie (tym co bedziesz kompilowal) masz na poczatku taka linijke:
@REQUIRE "plananarama"


DODANO: i skompiluj to na amidze (bo na PC wywali blad ze plugin plananarama nie jest pod PC)

Dodatkowo ten plugin (plananarama.hwp) musi byc w katalogu z Twoim plikiem EXE (na amidze oczywiscie) - nie zostanie on dodany do exeka.

Zobacz jeszcze tutaj:
link
(posty 1-5) - kolega QUAD uruchomil exe u siebie.



Ja osobiscie odpuscilem exeki - pisze program na PC i tu go uruchamiam - nie pod emulatorem tylko bezposrednio - wiem ze jest milion razy szybszy ale od razu wiem czy sa bledy czy nie.
Jesli jestem zadowolony to przenosze na amige i tam uruchamiam ten skryt komenda :

hollywood mojSkrypt -requireplugins plananarama

i w tym wypadku nie potrzebuje linijki z @REQUIRE

DODANO:
No i poniewaz nie uzywalem exekow od bardzo dawna wiec nie sprawdzilem jak dzialaja inne sposoby uruchomienia (np przez toolType) - wszystko powinno byc w readMe do pluginu jesli mnie pamiec nie myli.


Ostatnia aktualizacja: 23.05.2017 13:23:36 przez peceha

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2017 13:25:06 przez peceha
[#14] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@peceha, post #13

Zrobilem mala probe:
@require "plananarama"
print("test")
waitLeftMouse()


kompilacja na amidze:
hollywood -compile ram:exeFile mojSkrypt -exetype classic


po dwukliku na exeFile program sie uruchomil - wiec NIE JEST POTRZEBNY plugin by uruchomic exe (moja wczesniejsza wypowiedz byla bledna - plugin "plananarama" ZOSTANIE dodany do EXE)
[#15] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@peceha, post #14

A czy aplikacje RapaGUI lub MUIRoyale też obejdą się bez karty graficznej? Plananaramy nie potrzeba wtedy?
[#16] Re: Hollywood 6.1 na amidze bez karty graficznej

@pong777, post #15

Osobiscie jeszcze nie korzystalem z powyzszych plugin-ow ale wg dokumentacji MUIRoyale wynika ze Plananarama jest potrzebna TYLKO gdy poza okienkiem MUI chcesz otwierac normalny ekran/okno Hollywood - dokladnie to jest opisane ponizej


Starting with MUI Royale 1.4, the plugin can also be used on palette-based screens, i.e.
on screens in depths of 8-bit and below. This feature, however, requires guigfx.library and
render.library to be installed. Otherwise, MUI Royale will fail to work on palette-based
screens.
If your application doesn’t only use MUI windows, but also needs to open normal Hollywood
displays in addition to the MUI windows, you also have to install the Plananarama plugin
which allows Hollywood to run on palette-based screens and you need to call @REQUIRE on
3
Plananarama before you call @REQUIRE on MUI Royale, i.e. your script has to start like
this:
@REQUIRE "plananarama"
@REQUIRE "muiroyale"
If your script only uses MUI windows, however, you don’t need Plananarama. guigfx.library
and render.library are sufficient then. If you wish to open Hollywood displays on palette-
based screens as well, though, make sure to install Plananarama first.


DODANO
rapaGUI chyba nie pojdzie bez karty graficznej - w dokumentacji nie znalazlem nic o plananaramie a na poczatku w wymogach jest:

CyberGraphX or Picasso96



Ostatnia aktualizacja: 24.05.2017 09:43:40 przez peceha
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem