Co do Anim32 - doskonale znam jego zalety. Potrafi płynnie odtwarzać przy pomocy VT obraz
Anim32 rozumie tylko Scala, więc raczej coś nie teges.
Problem z Amigą jest od strony wideo animatora jednak taki , że jest format AV Mpeg podobny, a nie ma narzędzi.
Jaki to format? A narzędzia są, razem ze sprzętem (movieshop, producer, videoflyer).
Media Point potrafi czytać jednocześnie i Video i Audio z HD bez ładowania do pamięci.
Scala, MainActor, Clarissa również.
jak zrobić CDXL w miarę szybko
To jest proste. Pierwszy etap to konwersja filmu na zestaw obrazków zeskalowanego do wymiaru wraz z fps i plik wav. Ten etap dotyczy jakiegokolwiek formatu na Amidze. Do tego można wykorzystać np. Virtualdub, ffmpeg i wiele innych programów. Jak widzę ten etap masz opanowany.
Przy cdxl trzeba jeszcze przygotować etap zerowy czyli bitrate. Tutaj jest to xlspeed, przy czym 1 jednostka = 2 KB, czyli xlspeed = 75 to jest 150 KB (CD-ROM x1). Trzeba dobrać rozmiar, fps, audio freq tak, aby było zgodne z naszym xlspeed. Przykłady
tu (zakładka CDXL).
A niech tam:
chcemy film 320x200x6 (HAM) 12 FPS, dźwięk 22050 Hz mono.
Na ramkę przypada rozmiar dźwięku: 22050/12 =1837
Jedna bitmapa zajmuje: (320/8)*200*6 = 48000
jedna ramka obrazu: 48000 + 32 (stały nagłówek) + 16*2 (mapa kolorów) = 48064
jedna sekunda filmu: (48064 + 1837)*12 (FPS) /1024 = 584 KB, czyli xlspeed = 292
Pomijamy niuanse typu, że Amiga nie odtwarza dokładnie 22050 Hz.
Etap 3 to konwersja wav to 8svx. Możesz użyć cokolwiek, jest tego masa, ale co do Play16 uprzedzałem wcześniej. Aha i nie stosuj stereo, nie ma narzędzi.
Etap 4 to konwersja serii obrazów do cdxl bez dźwięku. Może być 2-etapowa. Obrazki są 24-bitowe, więc można je skonwertować hurtowo na iffy (mnóstwo programów do tego) i wtedy użyć xlmake lub xltoolkitgui. Można użyć Adpro i skryptu arexxa i skonwertować w jednym etapie. Przy okazji nie polecam skryptu Convert2CDXL.
Etap 5 to umieszczenie dźwięku do filmu przez użycie xlaudio lub gui.
Przykładowy
tutorial