[#1] Rad???
Czy jest sposób aby zmusić Rad: do montowania się w pamięci Fast ?
Gdzieś czytałem że w BuffMemType trzeba ustawić 3,4 albo 5 ale u mnie wtedy i tak żre Chip. Może ktoś zna inny sposób ?

[#2] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #1

Zdaje sie ze to kwestia wersji ramdrive.device. U mnie RAD montuje sie do Fastu. Natomiast sam nowszy ramdrive.device mam wraz nowszym kikstartem 3.5 (albo to tylko zwykly z 3.1). Tak czy inaczej mam sprzetowy 3.1, ale mampuje Blizkickiem 3.5 (mimo ze uzywam WB3.1).

Jezeli nie masz odpowiedniego romu, ani patcha, to moze istnieje jakis ramdrive.device w postaci pliku ktorego wystarczy wrzucic do Devs: i skorygowac nieco mountliste RAD (?).
[#3] Re: Rad???

@Andrzej Drozd, post #2

Ktoś wie o jaką wersję ramdrive.device chodzi ?
I czy pójdzie na romie 3.0 ?

[#4] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #3

Nie wiem caly czas czy dobrze mysle ( ;) ), ale sprawdzilem wlasnie na WinUAE (tam oryginalny kick3.1 z 1200) i oba ramdrive sa w tych samych wersjach - 39.35

Sprawdz jaki masz u siebie na 3.0 - version ramdrive.device
[#5] Re: Rad???

@Andrzej Drozd, post #4

OK, poskladalem na szybko druga Ami z Apollo i okazalo sie ze ramdrive.device na romie 3.0, kjest w tej samej wersji, a RAD montuje sie do Chipu. Tak wiecej ramdrive.device odpada. Moze to sprawa ram-handlera?
[#6] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #1

sprawdz ten Ram-Handler_44.23p. ta wersja ma tez poprawione wyswietlanie zajetosci pamieci RAM-dysku, nie trzeba uzywac latek np z MCP. wczesniej trzeba zmapowac np programem BlizKick lub LoadModule sa na Aminecie.

[#7] Re: Rad???

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #6

Czyli powinno wystarczyc uzycie samego modulu z Blizkicka "ram-handler".
[#8] Re: Rad???

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #6

W sumie mnie tez to dotyczy, wiec zaczalem sie bawic. I taki jest efekt na WB3.0 + ROM 3.0 (Apollo 040).
Sciagnalem LoadModule (z 1997, poniewaz ten z 2003 wymaga jakiegos MuProtectModule i nie instaluje nowego ram handlera) i wrzucilem go do C:, natomist twoj handler do L:
Po Setpatchu wpisalem

run >nil: C:LoadModule L:ram-handler

I...wszystko "ladnie", ram-handler w pamieci jest w wersji 44.23 , lecz RAD dalej zabiera 880kB Chipu.

Wiec czy aby na pewno chodzi o ram-handler? A moze problemem jest kickstart3.0?
Tak czy inaczej sprobuje jeszcze zmapowac rom3.0 za pomoca RemApollo i pobawic sie modulami oraz sprawdzic MCP. Jezeli nic z tego nie wyjdzie, to sprobuje zmapowac rom 3.1 i 3.5
[#9] Re: Rad???

@Andrzej Drozd, post #8

Ja ze swojej strony napiszę tyle, że na kicku 3.0 zamontowany RAD-dysk zabiera pamięć CHIP, natomiast na remapowanym 3.5 bierze z FASTu. Właśnie sprawdziłem na swojej A1200.
[#10] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #1

Przed zamontowaniem RADu mozna odpalic taki program ktory sie nazywa FastRAD. On powinien pomoc.
Dostepny powinien byc na Aminecie.
[#11] Re: Rad???

@Phibrizzo, post #10

Dziala. Wystarczy dopisac do user-startup:

c:fastrad rad:

i po zaladowaniu WB, normalnie montowac rad: :)
[#12] Re: Rad???

@Andrzej Drozd, post #11

No tak , ale ja bym chciał odpalać gry z rad: po rebocie bo wymagają dużo chipu więc wolałbym uniknąć ładowania workbencha , czy ktoś wie jak w trakcie resetu zachowuje się ten fastrad ?
Gry są za duże żeby je wsadzić do radu myślałem więc aby w skrypcie startowym gry zamontować rad: , transadf-em wgrać do niego sekwencje startującą grę z shella i na koniec soft reboot z pierwszego skryptu.
Tak aby można było uruchomić grę z ikonki.
Są to jedne z ostatnich gier na Amigę więc wymagania mają spore a nie widziałem instalerów WHD do nich.

[#13] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #12

No tak , ale ja bym chciał odpalać gry z rad: po rebocie bo wymagają dużo chipu więc wolałbym uniknąć ładowania workbencha

Mozesz odpalac z BootNoStartupSequence


czy ktoś wie jak w trakcie resetu zachowuje się ten fastrad ?

Przekopiuj tam dyskietke Workbench, to sie przekonasz, poniewaz po resecie odpali sie on z RADu i zobaczysz ile zostalo Chipu. Kopiujesz za pomoca:
diskcopy DF0: RAD:



Gry są za duże żeby je wsadzić do radu myślałem więc aby w skrypcie startowym gry zamontować rad: , transadf-em wgrać do niego sekwencje startującą grę z shella i na koniec soft reboot z pierwszego skryptu.
Tak aby można było uruchomić grę z ikonki.


Mozna tak. Robisz skrypt ktory montuje RAD, kopiuje tam potrzebne pliki do C:, Libs: oraz S:, nastepnie zaklada bootblock za pomoca Install RAD: i resetuje Amige. Po resecie, ta namiastka systemu wywola to co wpisales startup-sequence.
Najlepiej bedzie jeszcze na koniec uzyc aminetowej komendy dismount RAD:, aby po kolejnym resecie system wczytal sie juz z HD, ale wczesniej trzeba bedzie przypisac C: i Libs: (lub inne katalogi) do odpowiednikow na HD lub przypisac je juz na samym poczatku s-s



Ostatnia modyfikacja: 31.01.07 17:26
[#14] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #12

Nowyizielony napisał(a):

> Gry są za duże żeby je wsadzić do radu

RAD moze miec dowolna wielkość, wiec mozesz "wsadzic" do niego duze gry.
Mozesz miec rowniez kilka RADów po 880kb.
[#15] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #1

Na mojej A1200, Kick 3.0, 8MB Fast, ramdrive.device v39.35 (21.05.92). RAD: ładuje się do FASTu. Moja mountlista wygląda tak:


/* Recoverable RAM disk mount entry
*
* You can create different simultaneous recoverable RAM disks by creating
* versions of this file with different Unit values.
*
* The size of a recoverable RAM disk is controlled by the value of the
* HighCyl line. Increasing this value by 1 consumes an additional 11K of
* RAM. So the default value of 79 consumes around 880 of memory.
*/

Device = ramdrive.device
Unit = 0
Flags = 0
Surfaces = 2
BlocksPerTrack = 11
Reserved = 2
Interleave = 0
LowCyl = 0
HighCyl = 79
Buffers = 5
BufMemType = 1


W ikonie Default tool: C:Mount
Tool types: ACTIVATE=1

Jest to oryginalna mountlista, jaka znajduje się na dyskietce Storage z systemem.

[#16] Re: Rad???

@APC74, post #15

Wszystko zalezy jak pamiec FAST jest widziana przez system.
Łatwo to sprawdzic przez i po uruchomieniu FastRad za pomoca programu SYSINFO (MEMORY)
[#17] Re: Rad???

@APC74, post #15

ja mam ta sama wersje ramdrive.device tylko inna mountliste. moze to zalezy od wersji setpatch mam 44.38, albo od wersji ffs mam 45.15.

#RAD
Device = ramdrive.device
Unit = 0
Flags = 0
Surfaces = 2
BlockSize = 512
BlocksPerTrack = 11
Reserved = 2
LowCyl = 0
HighCyl = 79
BufMemType = 1
DOSType = 0x444F5300
Activate = 1

mam jeszcze taka mountliste tylko nie wiem po co?

#RAM
Handler = L:Ram-Handler
Priority = 10
StackSize = 4096
GlobVec = -1

dodane: juz wiem ta mountlista RAM jest dla kic 1.x



Ostatnia modyfikacja: 31.01.07 21:39
[#18] Re: Rad???

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #17

Zależy od BufMemType i być może od karty turbo.

ramdrive.device 39.35 z 21.5.1992
ram-handler 39.4 z 9.8.1992
[#19] Re: Rad???

@Nowyizielony, post #3

Ja jak kupiłem A4000 to miałem w nim ROM3.0 i RAD montował mi się od zawsze w FAST. Inni moi koledzy z A1200 byli bardzo zaciekawieni, dlaczego w A4000 RAD siedzi w FAST. No i nie mogli tego wykombinować. Faktem jest że na A4000 z ROM3.0 RAD siedzi w FAST.
A1200 nigdy nie miałem, więc nie wiem w czym jest tam problem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem