kategoria: Programy
[#31] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@TechNineWonder, post #12

@ TechNineWonder
Dzięki OK
Dodam, że źródło ze sporą ilością komentarza jest otwarte.
Niedługo będzie wersja z obsługą skrótów klawiszowych.
[#32] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Hexmage960, post #30

Po pierwsze, piszemy w tym wątku o AmigaE i w tym kontekście się wypowiedziałem na temat tej książki i ewentualnego jej "klona" traktującego o E.

Jakości w tej książce poza samym wydaniem (okładka i papier) nie ma żadnej. Jest to doskonały dowód na to, że "ruch wydawniczy" o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z jakością.

Ja z kolei nie programuję, dysponuję bazową wiedzą na temat programowania, a pozwoliło mi to ocenić publikację jedynie ją wertując. A skoro takimi uwarunkowaniami się kierowałem to świadczy o tym jak słaba jest ta publikacja.

Robercie wyciągasz argumentację z tyłka. Nie czepiałbym się, gdyby publikacja ta była za darmo, ale w chwili obecnej to koszt blisko siedemdziesięciu złotych! Za niewiele większą kwotę zakupiłem jakiś czas temu książkę traktującą o programowaniu w Javie. Pomijając już oczywiście to, że porównuję dwie zupełnie inne kategorie produktu to ilość treści jest ze trzy, a może nawet cztery razy większa w tej drugiej, a to są również podstawy!!
Na stronach "Amos..." wieje pustką, tekst jest tak sformatowany, aby wypełnić objętość - 1/3 tej książki to interlinia i marginesy.

Skoro laik twierdzi, że książka jest pozbawiona treści to coś jest na rzeczy i nie mam zamiaru wychwalać wpadek Adama. Skoro prowadzi komercyjną działalność musi się z tym liczyć.

To, że się ze mną nie zgadzasz to jest Twoja opinia i masz do niej całkowite prawo. Jednak mieszanie do tego dorobku Adama jako argumentu jest słabe. To nie ma nic do rzeczy.
I nie napiszę recenzji bo zwyczajnie byłoby to siedemdziesiąt złotych wyrzucone w piach. Nie, dziękuję - postoję.

EOT

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2017 12:20:46 przez Lokaty
[#33] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #31

@R-Tea

Próbowałeś skompilować swoje źródła innym kompilatorem może?
[#34] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Hexmage960, post #30

W tytule jest "od podstaw", więc to chyba książka dla tych co zaczynają z Amosem ok, racja
[#35] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Lokaty, post #32

Skoro laik twierdzi, że książka jest pozbawiona treści to


To może niech jeszcze się wypowie ktoś kto nie tylko wertował, ale i cztał książkę i jest już poziom wyżej niż laik.
Głos Roberta już mamy.

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2017 12:40:59 przez BULI
[#36] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@BULI, post #35

Nie chcę już roztrząsać tematu, ponieważ wątek ten dotyczy innego zagadnienia. TUTAJ i TU znajdziesz wypowiedź @Wojt_GL. Chłop jest "obtrzaskany" w temacie - gra napisana w amosie na koncie, żyje z programowania. Lepszej "rekomendacji" nie znajdziesz (sorki Wojt, że Cię wciągam w temat bez twojej wiedzy;) ).

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2017 12:52:03 przez Lokaty
[#37] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Lokaty, post #36

Ok. Czyli osoba chcąca zacząć z Amosem nie powinna bardzo narzekać
, ale osoby siedzące w temacie nie znajdą wiele dla siebie
[wyróżniony] [#38] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Lokaty, post #33

@ Lokaty
Próbowałeś skompilować swoje źródła innym kompilatorem może?

Tak. Pierwotnie kompilowałem w ECX, ale przełączyłem się na EC (czyli ten najstarszy kompilator), bo koniecznie chciałem, żeby moja binarka 68k działała na trzech systemach: AmigaOS3.x, MorphOS i AmigaOS4.x, a na tym ostatnim były masakryczne problemy. Po przesiadce na EC problemy zniknęły jakby ręką odjął. Nie wgłębiając się więc w przyczyny pozostałem już przy EC.
Jeśli dysponujesz wolnym czasem i chęciami, to chętnie skorzystam z twojej pomocy przy testach na AmigaOS4, bo Szaman jest zarobiony.
[#39] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #38

Na chwilę obecną mam kilka innych projektów na tapecie. Wszystko jeszcze czeka na postawienie środowiska (remont). Póki co potencjalnie będę narazie siedział na AOS4.0, więc nie wiem jak w tym przypadku się testy sprawdzą. Gdy będę miał wszystko gotowe to się odezwę.

Edit:
Swoją drogą można zainteresować się PortablE i wygenerować natywne binarki pod każdą z platform. Pomyśl o tym.

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2017 18:25:29 przez Lokaty
[wyróżniony] [#40] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #38

Dokopałem się do wątków na aros-exec w dziale dla PortablE - widzę, że byłeś tam dość aktywny. W takim razie nie piszę nic więcej. ;)
Podziel się wrażeniami z korzystania z PortablE jak znajdziesz chwilę.
[#41] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #13

@ KM
Pora odkurzyć MA i przyjrzeć się kursowi z PPA.


Jak już odkurzysz MA, to tutaj, na PPA jest kurs Wojciecha Zatorskiego przepisany z ACS-u. Patrz tabela po lewej.

@ Lokaty
Testy na OS4.0 też też wskazane, gdybyś miał czas i chęci.
A PortablE nigdy nie próbowałem. Nie pamiętam bym się udzielał na aros-exec.org, więc to musi być jakaś mega stara historia.

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2017 20:28:32 przez R-Tea
[#42] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #41

Zakładam, że ECX różni się od PortableE czymś więcej niż nazwą? Czy to dwie różne drogi rozwoju AmigaE, czy naturalna ewolucja? No i ciekawi mnie co lepsze?
[wyróżniony] [#43] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #42

@KM

Zakładam, że ECX różni się od PortableE czymś więcej niż nazwą? ...


Różnica na pewno jest taka, że PortablE wspiera ostatnie SDK dla AmigaOS4.1, natomiast wsparcie dla MorphOSa i AROSa jest do tyłu z aktualnymi wersjami.

Wsparcie dla konkretnego SDK jest z kolei efektem kolejnego zagadnienia. Mianowicie PortablE jest metakompilatorem, czyli kod napisany w E może być przetłumaczony do C++ po czym kompilowany do odpowiedniej binarki (z tego co zrozumiałem, jest to zależne od samej platformy).
Być może w efekcie nie będzie tak wydajny jak pozostałe inkarnacje E (jw - zależnie od platformy), które produkują od razu natywny kod, ale zyskuje na przenośności, czyli pisząc jeden program w PortablE łatwo przeniesiesz pomiędzy wszystkimi "smakami" amigi i łindołsem. ;)

Tak zrozumiałem informacje "płynące z internetów". Ale co ja tam wiem...

EDIT: a jak to się ma w rzeczywistości? trzeba sprawdzić "w praniu"... .


@R-Tea

A, teraz dokładniej odczytałem, post z 2014 to był. ;)

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2017 10:32:11 przez Lokaty
[#44] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Lokaty, post #43

No niby fajnie, szkoda, że nie działa w drugą stronę z C++ na AmigaE.
[#45] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #44

A tak zapytam... podpytujesz, podpytujesz, znaczy że będziesz coś pisał?
[#46] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #45

Chciałbym.
[#47] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #46

A czy czasem nie zakupiłeś Hollywood? Jeśli tak, to niech nie leży odłogiem, bo myszy albo mole zjedzą.
[#48] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #47

Miałem taki zamiar, ale odpadłem. Konkluzja PortablE darmowe, można kompilować w C++ , przerabiać (wiem uproszczenie) z E na C++; ECX chyba płatne, bo shareware, powinno być ciut szybsze oprogramowanie, które jest w nim zrobione.
[#49] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #48

Czyli zaczynasz przygodę z PortablE? Mam nadzieję, że podzieliś się wrażeniami ze swoich pierwszych prób i źródłami, gdy już uda ci się coś działającego sklecić.
[#50] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #48

ECX jest darmowy, weź ze strony Leifa, link jest w moim wcześniejszym komentarzu.
[#51] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@Skotos, post #50

#49, #50
Panowie rozumiem, że każdy z Was ma swojego faworyta? Z punktu widzenia MorphOS-a, to lepiej co spróbować ogarnąć? Aha czy pisząc w ECX, PortablE można korzystać z systemowego SDK, czy lepiej z narzędzi dostarczanych z ECX, PortablE? Pytam, bo jak większość ludzi na forum różnie z czasem bywa. Postaram się robić notatki, spostrzeżenia, może urodzi się z tego coś większego.
[#52] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #49

Zluzuj Pan. Gdyby KM część swoich postów zamienił na kod, to lata jego bredzenia nad zaletami tego czy tamtego języka, zamieniłyby się w zaawansowany system operacyjny
[#53] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #51

Z punktu widzenia MorphOS-a, to lepiej co spróbować ogarnąć?
Z punktu widzenia MorphOS-a najlepiej ogarnąć język C. Przepraszam za ten mały offtop.
[#54] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@*y, post #52

@ *y
Ja nie przesądzam. Może jednak KM podchwyci któryś z tematów.

@ Krashan
C czy E ogarnąć to dużo mniej wysiłku, niż ogarnąć amigowe biblioteki - nawet te podstawowe. C nauczy nas google i pierdylion forów, a z AmigaOS już nie jest tak łatwo. Brak nauczycieli.
[#55] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@R-Tea, post #54

@ Skotos, @R-Tea:
- gdzie można (jeżeli w ogóle) znaleźć jakiś kod źródłowy gry, programu w AmigaE?
- do pisania dla MorphOS-a używacie Scribble i SDK MorphOS-a, czy może w czymś innym?
[#56] Re: AmigaE jak, skąd, dokąd, po co i dlaczego nie?

@KM, post #55

1. Na Aminecie jest już mój programik Hexaco. Kod źródłowy jest dołączony.
2. Tak, Sribble i systemowe SDK.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem