kategoria: A1200
[#1] Szybkość gier na A1200
Cześć,
Wczoraj zainstalowałem sobie Amberstara na A1200. Problem mam z nim taki, że trochu za szybko chodzi w stosunku do A500. Pod WHDLoad jest możliwość zainstalowania wersji z FASTem albo CHIP.

Wiem, że problem miałem chyba jeszcze w grze DuneII, ale tam w opcjach dało się prędkość ustalić. Na pewno jeszcze Eye Of The Beholder II na mojej A1200 działał szybciej niż u kuzyna na A500, ale nie wiem czy to było po prostu płynniejsze chodzenie, czy ogólnie wszystko szybciej chodziło.

Macie jakieś problemy na takie rzeczy? Nie mam WHDLoad, bo moja A1200 jest goła z dyskiem.

Teraz po przeczytaniu opisu na WHDLoad:
ChipRAM.slave - uses 1MB of Chip RAM
                - speed is always normal

Zastanawiam się, czy to może nie RAM jest problemem. Wcześniej obstawiałem procek.
No i jeszcze jedna rzecz. Nie mogę sterować za pomocą klawiatury numerycznej, a wydawało mi się, że dawno, dawno temu działało to bez problemu. Muszę jeszcze sprawdzić czy wszystkie klawisze mi działają.
[#2] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #1

Dziwne. U mnie zarówno na 040 jak i pod UAE działa(ło) dobrze. Pytanie tylko o co chodzi z tym "za szybko chodzi"? Przecież to nie zręcznościówka. Możliwe także iż mylisz właściwą prędkość gry z wolną prędkością na 000.

Co do NumPad dwie sprawy. Pierwsza czy masz włączony panel ruchu (są dwa panele - ruchu ze strzałkami i innych opcji) bo oba panele obsługujesz NumPad. Druga sprawa to problem ze sterowaniem na klawiaturze polegający na tym, że przytrzymanie klawisza nic nie daje - działa on tylko przez moment. Musiałbyś cały czas "nawalać" strzałki na NumPad - osobiście polecam sterowanie na myszy.
[#3] Re: Szybkość gier na A1200

@Solo Kazuki, post #2

Ups, pomyliłem Ambermoon z Amberstar.

Amberstar zaiste działał normalnie za szybko, pomogło przejście na wersję WHDLoad.

Edit: Co do Eye of the Beholder (obie części), potwierdzam że na 020 działa lepiej. Polega to na tym, że jak masz wielu wrogów na 000 potrafi zwolnić, z czym radzi sobie 020.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2018 19:03:49 przez Solo Kazuki
[#4] Re: Szybkość gier na A1200

@Solo Kazuki, post #3

No właśnie jeszcze gdzieś czytałem, że może pomóc wyłączenie cache. Nie sprawdzałem wczoraj, bo się okazało, że klawiatura numeryczna mi działa i resztę dnia skupiłem się na tym temacie.



Na razie temat z Amberstarem zarzuciłem, muszę ogarnąć klawiaturę.

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2018 05:38:55 przez Jield
[#5] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #1

Niestety, niektóre gry działają za szybko na A1200...

Ja mam problem z Pushover - jedną z moich ulubionych gier.
Na A500 działa dobrze, na A1200 za szybko. Nie tylko sama rozgrywka, ale w ogóle intro traci synchronizację audio z wideo jak używa się kart turbo. Nie wiem czy wszystkich, ja tego doświadczałem na Apollo 060.

Kontaktowałem się kiedyś w tej sprawie z tym gościem od whdload i z tym co pisał tego slave'a, ale nic nie wskórałem. Chyba nawet zaimplementowali jakieś menu które wyskakuje przed włączeniem gry i była tam jakaś opcja, która niby miała pomóc, ale nie pomagała.

Dlatego dobrze mieć oprócz 020 w górę coś z 00 na stanie. OK
[#6] Re: Szybkość gier na A1200

@zmiennik, post #5

Ja w PushOver na pewno grałem na gołej A1200 i wyglądało, że działało ok. Chociaż nie miałem porównania nigdy z działaniem na A500.
[#7] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #6

No jak znasz tę grę od strony gołej A1200, to teraz będzie Ci się wydawało, że na A500 chodzi za wolno szeroki uśmiech
Tylko, ze ta gra powstała wcześniej.

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2018 12:14:35 przez zmiennik
[#8] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #6

PushOver należy także do moich ulubionych gier, i pamiętam że w tych stu planszach były bodajże 3 takie, w których po pchnięciu klocka trzeba było jeszcze coś zrobić aby ukończyć planszę.

np. biec z jakimś klockiem po drabince na inną półkę, by go tam postawić zanim toczące się klocki do niego dojdą, albo dobiec do jakiejś dziury w kładce która zostanie "zaklejona" klockiem i odcina dostęp do drzwi wyjściowych jeśli nie zdążymy dopiec. A na A1200 klocki toczą się tak szybko że nie da się ich przejść. A na A500 nawet nie trzeba się bardzo spieszyć.

Ja sobie z tym poradziłem tak że zmieniając nazwy katalogów z planszami podstawiłem sobie inną łatwą, i przeszedłem ją jako tą felerną by grać dalej.

Poruszałem kiedyś ten temat na forum, ale nie znalazłem zrozumienia, nie wiem czy nigdy nie doszli do tych plansz, czy mieli inną wersję gry np pod WHDLoad.


Inną grą która jest niemożliwa do grania na A1200 z powodu szybszego działania jest North&South. Chodzi mi o plansze biegnięcia do flagi by zdobyć fort, oraz bieg po pociągu. Nawet na najniższym poziomie trudności akcja dzieje się szybciej niż na najwyższym poziomie granym na A500. Choć może przy cyrkowym wyćwiczeniu i graniu padem (gdzie się przesuwa między kierunkami tylko kciuk, a nie cały nadgarstek jak na joyu) to może dałoby się to przejść. Ja niestety nie miałem pada do Amigi. A na A500 dochodzisz do celu nawet jak się potykasz i to bezstresowo. :)
[#9] Re: Szybkość gier na A1200

@ZbyniuR, post #8

No popatrz... Grałem też w N&S na 1200 i nigdy bym na to nie wpadł, że gra działa za szybko. Ale faktycznie te "mini" gierki z fortem to przeginka. A na polu walki też było szybciej?
[#10] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #9

Tak, też było szybciej ale tu jeszcze sobie jakoś radziłem, a poza tym można grać z kolegą. :)

Również gra VRoom jest za szybka, żadne opony nie utrzymałyby auta na drodze w zakrętach z takimi prędkościami, ani żaden kierowca by tego nie wytrzymał, ale to mnie bardziej bawiło niż martwiło, bo i tak w samochodówki grałem na PSX. :)
[#11] Re: Szybkość gier na A1200

@ZbyniuR, post #10

Czyli jednym słowem chyba najlepiej grać przez WHDLoad, bo widzę, że to bolączka wielu tytułów, a ktoś kto ogrywał coś tylko na A1200 nie ma pojęcia, że zupełnie inaczej się gra na np A500.
[#12] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #11

Ja z ponad 200 gier tylko w tych 3 miałem problem ze zbyt dużą prędkością. Choć było też po parę takich co wymagały wyłączenia AGI, włączenia kompa z wyłączonym cache, albo wczytania KS 1.3 aby ruszyły, lub działały prawidłowo.

Podobno WHDLoad sobie z tym radzi ale nie praktykowałem, bo to potrzebuje więcej RAMu niż granie ze zwykłej instalki. I przestałem korzystać z Amy zanim zarówno pamięć jak i licencja za ten program zyskały przystępną cenę.

Za to w A500+ i A600 niektóre gry i dema się buntowały, bo oczekiwały że część RAMu będzie widziana jako Fast, mimo że Chipu było w nich więcej niż gra potrzebowała. Co wymagało przeróbek w rozszerzeniach.
[#13] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #11

powiem ci że na ACA500+ to dobrze widać jak za naciśnięciem knefla i podgonieniem procka każdorazowo o 7Mhz gry zaczynają przyspieszać. Nie wszystkie ale najbardziej widać na tych z grafiką wektorową. Wyścigi też stają się szybsze, Jaguar np, Lotus też...
[#14] Re: Szybkość gier na A1200

@softiron, post #13

Nie myl gier wektorowych (gdzie zazwyczaj zwiększa się nie tyle szybkość co FPS na szybszych prockach) ze zwykłymi "bitmapowymi" gdzie gra rzeczywiście przyspiesza. I o ile w wektorowych grach jest to zazwyczaj "plusem", o tyle w grach "2D" utrudnia życie.

Co do za szybkiego chodzenia/błędów/itd/itp poza WHDLoad na A1200 stosowałem wszelkiej maści degradery (bo nie wszystko jest pod WHDLoad): KillAGA, NoAGA, FixAGA a także JST. Często pomagało dopiero "nałożenie" kilku (np JST KillAGA Gra). Pomagało to o tyle, że można było taki skrypt startowy odpalić bez gmerania w Early Startup, itd. Często trzeba było poeksperymentować z degraderami, ale efekty były zaskakująco pozytywne.

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2018 07:45:11 przez Solo Kazuki
[#15] Re: Szybkość gier na A1200

@Jield, post #1

Mi na A1200 za szybko działał np. Jaguar XJ220. Pomagało wyłączenie Cache w Early Boot Menu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem