[#1] Problem z klawiaturą?
Witam,
nie wiem czy to normalne bo nigdy nie miałem niemieckiej klawiatury(A500) ale po naciśnięciu w WB klawisza SHIFT+2 powinno być " a jest @. I tak jest z wieloma klawiszami, że nie pokrywa się to co jest na nich a tym co po naciśnięciu. Jestem laikiem ale coś mi się nie zgadza. Może głupie i śmieszne pytanie.
[#2] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #1

Pewnie masz WB z domyslnie ustawioną klawiatura US lub GB. W Prefs musial byś zmienić na DE.
[#3] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #1

Czy to może problem z kontrolerem klawiatury?
[#4] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #3

Za chwile sprawdzę:)
[#5] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #4

Kurcze, a gdzie się to zmienia bo nie mogę znaleźć
[#6] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #1

To tak jak np. z nowożytnym laptopem kupionym w Niemczech czy jakiejś Skandynawii. To co masz napisane na klawiszach to jedno, ale tak naprawdę system operacyjny decyduje o tym co robi dany przycisk. Dlatego "Y" masz obok "T" mimo że jest napisane "Z".

Sama klawiatura nie wie jakiej narodowości ma przyciski i wysyła do komputera zawsze te same kody. To, jakiej narodowości masz workbencha (a może da radę to zmienić?) zdecyduje o tym jak komputer zareaguje na shift+2.

Jak Ci to bardzo mocno przeszkadza to możesz sobie na alle zamówić naklejki na klawiaturę w jakimś w miarę podobnym kolorze (białym?) albo kupić klawisze na sztuki i powymieniać tam gdzie masz różnicę.

TU masz różnice w oznaczeniach klawiszy w zależności od kraju pochodzenia Amigi.

EDYT: ajajaj ubiegli mnie ;)

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2018 10:50:34 przez teh_KaiN
[#7] Re: Problem z klawiaturą?

@teh_KaiN, post #6

A gdzie w WB można zmienić na niemiecką klawiaturę. 20 lat nie miałem Amigi i nic nie pamiętam hehehe
[#8] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #7

Chyba katalog Prefs/Input. Też już zapominam, gdzie co jest ;)
[#9] Re: Problem z klawiaturą?

@BATSZAMAN, post #7