Dobrze, będzie mi miło.
Ekran programu w tej wersji klonuje monitor i rozdzielczość Workbencha i ustawia na 256 kolorów. Ustaw zatem wybraną rozdzielczość w preferencjach Screenmode.
Testowałem na PAL i DblPAL 640x256 i 640x512. Działa bardzo ładnie, przesuwanie okna odbywa się bardzo szybko.
Zastosowania tej techniki, jak wspomniałem, mogą być bardzo duże. Rysowanie odbywa się za pomocą funkcji systemowych (które korzystają z Blittera).
Już teraz wykorzystuję tzw. "regiony" więc rysowanie może odbywać się w niekoniecznie prostokątne obszary. Mogą one być podzielone na wiele prostokątów.
Obsługa wielu okienek wymaga dopisania troszkę kodu.
Generalnie chciałbym ją wykorzystać, najpierw, do gry Magazyn (okno gry). Później można pokusić się o programy użytkowe.
Z uwagi na wykorzystywanie podwójnego buforowania, ciężko jest nadać temu ekranowi cechy ekranu publicznego tak, by inne programy otwierały na nim swoje okna.
Z uwagi na tę własność, podwójne buforowanie będzie zapewne opcjonalne. Chciałbym bowiem, by na tym ekranie dało się korzystać z istniejących programów.
Sama technika
umożliwia miksowanie "szybkich okienek" i okienek zwyczajnych. Zatem zadziała też na ekranie WB. Ale traci się wówczas to podwójne buforowanie.
Ale dzięki temu na starcie nie będą odrzucone standardowe programy pod intuition, na czym mi zależy.
Ale wyobraź sobie teraz, że Blitter nie narobi się mocno, przy przemieszczaniu szybkich okienek, więc zostaje spory zapas mocy do dyspozycji np. na obiekty animowane i animacje.
Jeśli chodzi o zastosowanie użytkowe, to myślałem na początek nad prostą przeglądarką obrazków, gdzie obrazki dałoby się przemieszczać. Da się zrobić różne ciekawe programy.
Wyobraź sobie również, że dzięki mojej technice masz "wbudowany" Birdie i VisualPrefs. Bez łatek i dodatkowych kosztów! A do tego działa to z dużą prędkością. Z tym, że dotyczy to tylko "nowych" okienek.
Przyznam, że sam byłem zaskoczony jak mój pomysł wypalił i udało się go zrealizować.
Myślę, że warto w kolejnym demku pokazać otwieranie, przemieszczanie i zmianę rozmiaru "szybkich okienek" na dowolnym ekranie z pojedynczym buforowaniem. Może to być mniej "efektowne" niż wersja z podwójnym buforowaniem.
Czekam na wrażenia z testów.