[#1] Powrót do Amigi po 25 latach - prośba o pomoc :)
Cześć wszystkim,
Po ok. 25 latach, odkąd miałem w ręce ostatnią Amigę (chyba 1200, ale nie pamiętam dokładnie), postanowiłem, że zrealizuję swoje sentymentalne marzenie ponownego wejścia w posiadanie tego cudeńka. Natomiast, po pobieżnym przekartkowaniu tematu, zrodziło się w mojej głowie parę pytań, które chciałbym zaadresować do doświadczonych Amigowiczów:

1) Zauważyłem, że niektóre podzespoły są wciąż produkowane. Czy da się zbudować całą Amigę, np. coś na styl 1200, tylko i wyłącznie z nowych komponentów?

2) Zakładając, że chcę mieć klasyczną obudowę, a nie tower - który model Ami najlepiej wybrać jako bazę? Zależy mi przede wszystkim na graniu - chciałbym, aby OS/workbench i gry ładowały się np. z Compact Flasha.

3) Czy kupowanie Amig z allegro to ryzyko? Czy sprzęt, który np. wygląda jak nowy, był przechowywany w pudełku przez 20 lat może mieć jakieś wady związane z upływem czasu (wybaczcie, nie znam się TOTALNIE na elektronice)

4) Zaciekawił mnie temat Kickstartów. Dlaczego 1.3 jest uważany za lepszy od 3.1?

5) Biorąc pod uwagę dostępność i cenę komponentów i części zamiennych - lepiej jednak inwestować w towery, czy klasyczne? Czy może się okazać, że dla starszych modeli, np. A500 nagle zabraknie części zamiennych?

Generalnie, nie jestem żadnym Ami-ekspertem, to ma służyć jako "konsola do grania w stare gry" i ewentualnie czasem pobawienie się (dla beki) jakimiś programami, posłuchania muzyki etc. Wybaczcie za noob-pytania ale totalnie nie wiem, jak ugryźć temat.
Chciałbym zamknąć się w około 3-4 tyś zł.

EDIT:
Jak myślicie, czy taki zestaw jest ok ?
https://allegro.pl/oferta/amiga-600-10-5mb-ram-nowe-kondesatory-sd-4gb-gry-7860339272

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2019 18:37:35 przez sigmund1410
[#2] Re: Powrót do Amigi po 25 latach - prośba o pomoc :)

@sigmund1410, post #1