[#1] A1200
Witam
Wiem, że jestem laikiem i noob-em ale musze zapytać.
Sprawa ma się tak znalazłem starą a1200 dziadka i chce ja uruchomić i przywrócić do używalności ale mam pare pytań:
1. Czy mogę na niej zainstalować tylko workbench czy os też?
2. Jaki system musi być żebym mógł podłączyć cd?
3. Czy warto jest kupić dysk twardy ?
4. Czy coś warto w nim podrasować ?

Proszę o szybkie odpowiedzi
[#2] Re: A1200

@shark103, post #1

1. FAQ :P
2. Wystarczy miec slawna dyskietka GCD, z ktorej odpala sie system, ktory odpali CD. Nie potrzeba nawet HD
3. Oczywiscie. Komp bez HD to zabawka.
4. Dokupic jakies turbo z minimum 8MB ram, podlaczyc HD i CD-ROM. Na poczatek wystarczy
[#3] Re: A1200

@shark103, post #1

Wszystko co mówi poprzednik to prawda.
Amiga 1200 to jedna z najlepszych modeli Amigi (lepsza jest tylko 4000, pod względem technicznym oczywiście). Fajnie że ją znalazłeś. Kup dysk twardy, kartę turbo i będziesz miał zamiennik PC... (Idzie grzybiarz... xD ulicą, w ręku peceta niesie, jak go w łeb walnę to się nie podniesie :D)
[#4] Re: A1200

@shark103, post #1

1.Linuxa możesz, MOSa (co ja wygaduję :P)
3. Tak, oczywiście. 1GB na początek powinien wystarczyć
4.
po1. Jaki masz rom? Chodzi o wersję 3.0 czy 3.1
po2. Karta turbo...zależy do czego ją wykorzystasz , jakieś 030/28 i 8mb ram od biedy wystarczy. Najlepiej PPC+ kartę graficzną...lol!

[#5] Re: A1200

@shark103, post #1

Imo wszystko zalezy od 2 rzeczy :

- finanse
- przeznaczenie (choc czy ten punkt jest w dziesiejszych czasach nadal aktualny w odniesieniu do a1200 ? )

Generalnie male dyski sa tanie jak barszcz, a ulatwiaja zabawe. Dalej - hdd i tylko 2mb utrudniaja lub wrecz uniemozliwiaja pewne rzeczy. Tak wiec wiecej ramu - nie wiem czy warto kupowac samego rozszerzenia, jak w porownywalnych cenach sa proste turbo z 030(ktore oczywiscie umozliwiaja rozbudowe ram).