kategoria: A1200
[#1] Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)
Witam.
Szukałem jakiegoś trainera do gry Dune2, bo chcę się pobawić trochę inaczej dla fanu z tą grą (kiedyś już przechodziłem kilka razy tę grę całą wszystkimi rodami) i teraz sobie wymyśliłem że nie chcę się już tak spinać tylko grać na luzaka
Poszperałem i znalazłem taki program "HRTMON".
Jest na aminecie http://aminet.net/search?query=hrtmon
Odpaliłem go i wszystko niby działa - najpierw program i później grę - klikam prawym klawiszem myszki i z gry przechodzi mi do programu, ale nie wiem co dalej : /
Klikam klawisz Help pokazują się opcje - sprawdziłem dużo, ale nie wiem jak wybrać proces gry dune2 (czy w ogóle trzeba?) i jak wyszukać tam wartość kasy np. 1500 i zrobić tej sumy freeze lub zmienić to na 9999? Jak zmienić ilość budynków z max 20 na 30? (głównie chodzi mi właśnie o to by zmienić wartości prądu i ilości budynków żeby było ich dużo np. jest 10 budynków i jak wyszukać w HRTMon 10 i postawić później 11 budynek i sprawdzić jakie 10ki zmieniły wartość na 11? Chcę wyszukać adres odpowiedzialny za to i dać więcej. Ale dobra bo namieszam za dużo - najpierw coś łatwiejszego - wyszukiwanie kasy 1500 - jak tego dokonać w programie - bo jak daje F i FS to pisze że błąd adresu coś tam, coś tam. I czy da się zmienić tam gdzieś żeby do programu właziło się innym klawiszem z klawiatury, a nie prawym klawiszem myszki? (bo trochę to irytujące jak podczas gry czy wb się wciśnie prawy to wyskakuje HRTMon.
A jeszcze coś - znalazłem na YT że HRTMon umożliwia zrobienie "Save State" na fizycznej Amidze w dowolnym momencie obojętnie jakiej gry. (to wypas opcja!).
Zobaczcie https://www.youtube.com/watch?v=yNY5chUhEF0

Aha znalazłem przed chwilą nowszy niż ten z aminetu HRTMon v2.37
https://www.mediafire.com/file/dljmls2rjh741ve/hrtmon237.lha/file

Jak ktoś umie się posługiwać tym programem i wyszukiwać wartości dane z gier w tym programie to niech coś poradzi, bo niby wszystko chodzi, ale nie wiem jak to zrobić : |
[#2] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@KoFi, post #1

Jest możliwość "mieszania" w sejwach od tej gry. Zwykły hexfileeditor wystarcza. Przy odrobinie wniklowości można się śmiało połapać co w pliku reprezentuje w grze.
[#3] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@KoFi, post #1

jeśli sejwy w wesji amigowej są zapisywane tak jak w wersji pc-towej, to:
1. robisz sejwa
2. zapisujesz sobie stan kasy
3. przeliczasz na szesnastkowe
4. otwierasz sejwa w jakimś hex edytorze i wyszukujesz kasę, odwracając bajty
5. zamieniasz na ff7f (można i na ffff, ale z tego co pamiętam po 32767 licznik wraz ze wzrostem kasy się cofa (co jednak nie wpływa na rzeczywisty stan kasy)).
6. zapisujesz
7. uruchamiasz grę
8. ładujesz sejwa
[#4] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@snajper, post #3

z tego co widze to nie takie hop siup, ale jest sposob by miec jedna fabryke energii na wszystko..

https://groups.google.com/forum/#!topic/comp.sys.amiga.games/uVBOkFU3-V0

tutaj info o edytorze - https://forum.dune2k.com/topic/18657-a-handy-dune-2-scenario-editor-for-windows/ wspierajacym amigowe sejwy

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 10:05:06 przez juen
[#5] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@snajper, post #3

W wersji na Amigę bajtów się nie odwraca
[#6] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@Blady, post #5

można odwrócić dwa razy.
[#7] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@snajper, post #6

albo cztery pomysł
[#8] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@selur, post #7

Ja bez dodatkowych premii stawałem w Diunie 2 gdzieś w 2/3 misji. Wystarczy lepszy kalkulator i zamieni wartości dziesiętne na szesnastkowe. Dawniej na piechotę liczyłem.

We Frontierze można sobie w ten sposób superstatek zrobić.
[#9] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@Rafał A-3000, post #8

oj kalkulatorów dec to hex i innych jest pełno w necie online - ale nie o to mi chodziło.
Ten program mi się spodobał bo może save state robić - a mi np. przydało by się coś takiego do gier nie dosowych np. project x - nie chce mi się za każdym razem od początku rypać to samo jak przechodzę czasem ładnie do misji 4tej i dalej już jest dużo trudniej ale i ciekawiej :D
https://www.binaryhexconverter.com/decimal-to-hex-converter
Zresztą Dune 2 save edytowałem w hex edytorze jak miałem 15 lat, a teraz chciałem coś nowego
[#10] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@KoFi, post #9

Ale jak chcesz pogodzić uruchomienie programu z odpaleniem gry NDOS?
[#11] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@recedent, post #10

Emulowany AR siedzi w pamięci i jest wywoływany jakąś kombinacją klawiszy. Tak jest w instrukcji ale mi się go nigdy uruchomić nie dało. Długo już nie mam A1200, a na A500 mam sprzętowy.
[#12] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@recedent, post #10

normalnie - najpierw program uruchamiasz abo z dysku abo z dyskietki i jak są paski kolorowe to wkłada się grę NDOS np. turrican 2 później jak chcesz wywołać program to naciskasz prawym klawiszem myszki i dalej działasz ale trzeba rozkminić ten program i komendy (klawisz Help to opis komend). Można też odpalić najpierw program z dysku a później WHDload cokolwiek.
Mi to działa, ale nie wiem jak wybrać proces dany do dalszych operacji z opcjami programu.

To jest bardzo fajny program tyle że zaawansowany i trochę trzeba wiedzieć co wpisywać
manualnie. Ale jak już by ktoś to raz rozpracował to z pewnością straszne to nie jest i ogólnie bardzo przydatne narzędzie dla komputerów AMIGA.

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2020 18:25:55 przez KoFi
[#13] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@KoFi, post #1

ale nie wiem jak wybrać proces gry dune2 (czy w ogóle trzeba?)


Nie trzeba. Ale jeśli jesteś ciekawski to możesz sprawdzić adres tasku innym programem np. ARTM

bo jak daje F i FS to pisze że błąd adresu coś tam, coś tam.


Adres musi być parzysty! Może lepiej użyj komend TS/TF.

Powiem tak, próbowałem tym programem bawić się na różne sposoby ale nigdy nic z tego nie wyszło, nawet podmiana kredytów. Polecam prostszy i skuteczniejszy program - Cheater

Jak zmienić ilość budynków z max 20 na 30?


To chyba siedzi w kodzie gry lub jakimś pliku, zapytaj się Hexmage960.
[#14] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@forge, post #13

ok pobawię się jutro z nudów.
ale save state muszę rozkminić w tym hrtmon :)
[#15] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@KoFi, post #14

Nie wiem czy da sie zrobic save state gry na HRTMonie i Amidze, bo skad niby program ma znac wartosci poszczegolnych rejestrow Amigi. No chyba, ze ten program uzywa MMU to wtedy by sie moglo to udac. Co innego hardware jak Action Replay 3. Gdyby bylo to takie proste to WHDload dawno by mial opcje robienia save state. Bernd o tym myslal jak z nim pisalem kiedys. Ale MMU tez byloby potrzebne.
[#16] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@Don_Adan, post #15

+1 co powiedział Don plus małe rozszerzenie.

Pewna namiastka save state w HRTMon jest za pomocą komendy SA. Oczywiście w niektórych przypadkach będzie to działać a w niektórych nie. O ile gra używa tych samych ustawień rejestrów to będzie możliwe na przykład załadowanie levelu 4 jakies gry, gdy wejdziemy do HRTMon po załadowaniu levelu 1. Doskonale to widać na filmiku z postu 1. Kaszanka będzie gdy poszczególne levele ustawiają inaczej rejestry, na przykład w grze gdzie każdy level to inna bajka (na przykład w pierszym levelu masz ustalony ekran 320x256 a w drugim jest już scrollowany).
[#17] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@asman, post #16

w pierwszym wpisie tego tematu dałem link do filmu z YT jak koleś wgrywa na amidze savestate z gry turrican i raczej nie jest to żaden fake.
Druga sprawa - kiedyś za czasów mojej młodszości na amidze 1200 używałem programu króry zczytywał całą pamięć amigi do pliku (np. wgrałem na czysto wgrany WB z programami) i zrobiłem taki save state pod WB. Chodziło mi o to żeby system nie wczytywał się paręnaście sekund a 2-3 sekundy bo w startup-sequence miałem linijkę na początku żeby wczytało save state gotowego systemu do działania. I to działało bez problemu. Zapomniałem jak się ten programik nazywał - ale pamiętam że miał jeden mały niedogodny problem - godzina i data była zawsze ta sama bo musiała być ta sama jeśli była zczytana cała pamięć amigi do pliku.
Pewnie ktoś przypomni zaraz tą nazwę tego programiku do szybkiego wgrywania systemu wb.
Ps. jak ktoś nie ma zegara w amidze to ten programik był rewelka, bo reset pyk i system już jest : )
[#18] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@asman, post #16

asman - myślę że to nie ma nic do rzeczy jaki ekran i jaki level - to jest zrzut całej aktualnie używanej pamięci z wszystkim co w danej chwili pracuje - równie dobrze można by wczytać raz turicana a po chwili np. diggers'y aby tylko na dysku twardym były te gry w razie jak by gra potrzebowała coś dalej doczytać z biegiem akcji dalszej.
Weźmy przykłąd z winuae i save state - ja w ogóle nie wczytuje nawet gry i systemu tylko odpalam winuae i wybieram save state deluxe galaga i nawet wcześniej nie odpalałem galagi pod wb czy dyskietki i galaga ze save state śmiga aż miło. Tak samo mogę wczytać bez resetu nawet grę diggers ale wtedy musi mieć winuae podmontowaną płyte cd w iso żeby leciały dalej tracki audio cd w grze bo gra będzie ale muzy by nie było jak by nie było iso płyty.
Save state to raczej chodzi o zrzut całej pamięci, nie tylko jakiś jeden wybrany proces.
[#19] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@KoFi, post #18

Mylisz zrzut calej pamieci z save state, a to nie jest to samo. Save state zawiera tez dane rejestrow potrzebne do prawidlowego uruchomienia danego programu. To ze w jakiejs grze NDOS jestes w stanie wgrac jeden level gry w miejsce drugiego, oznacza tylko to, ze masz bardzo duze szczescie i ze prawie wszystkie adresy przechowywane w rejestrach sa takie same, np copper lista, muzyka, bitplany, sprites etc. Tutaj masz watek o rzeczywistym save state:
link
[#20] Re: Programowy action replay do Amigi 1200 i innych (HRTMon)

@Don_Adan, post #19

Ja się oczywiście z tym zgadzam, ale dopowiem jeszcze że z tymi rejestrami to chodzi nie tyle o CPU, co o chipset - parę adresów jest write-only, więc nie idzie sobie odczytać po kolei całego stanu Amigi. Ba, po zatrzymaniu programu chipset (zwłaszcza blitter, copper, CIA) sobie pracuje dalej w najlepsze, więc nawet gdyby nie były write-only to przeczytanie z nich jednolitego stanu rejestr po rejestrze jest niemożliwe.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem