[#1] Blizzard PPC A1200 szary ekran
Witam.
Szukałem odpowiedzi 2 tygodnie i nic
Mam a1200 ,blizzard ppc z060/603e 330mhz, medek tx, voodoo 3, sb128,tv,mpeg decoder, net.
Zasilanie z 400wat ATX plus wpięte w płytę przez złącze fdd.
System AmigaOs 3.9 i bb do 4.
W s-s bppcfix install >NIL:
Zainstalowane warpup 4.0 i upd do 5.1.
Stery najnowsze z elboxu do medka i voodoo.
Zworka config zdjęta a windows na 8MB.
AmigaOS 4.1 działa stabilnie i jest ok.
Kickstart 3.2.1

Więc demka z warpup 4.0 odpalają się.
Z warp3d jest szary ekran. Ustawienie gfxadr 002000000 terminator 2 i 1 też próbowałem.
Wszystko co z warp3d związane ma szary ekran. Nawet warp test z tą niebieską planszą nie wyświetla tektury tylko same napisy.

Na 060 quakeblitz ten GL działa ale wolno. Demko na ppc włącza się ale słychać tylko muzykę. Odpalane tylko w oknie ,jeśli odpalę na full screen to zwis.

Pomocy!!!! Pamięci w blizku ustawione na 70ns i nomaprom.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2022 11:54:30 przez fscsi81

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2022 11:55:57 przez fscsi81
[#2] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #1

Warp3D skąd pobierałeś Warp3D, nie jest to przypadkiem wersja pod 68k tylko?
[#3] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #2

Warp3d z płyty medka oraz pobrany z elboxu wersja z ppc. Są pliki w niej. Chyba ,że masz jakąś sprawdzoną to podeślij link ;)
[#4] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #3

Też mam z strony Elboxu i oczywiście u mnie wszystko ok.
[#5] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #1

gfxadr 002000000?

To na pewno nie jest właściwa wartość.
1
[#6] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@Jacck, post #5

tak wyswietla w perf/warpos

jak jest prawidłowa?
[#7] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #6

Jeśli Mediator jest ustawiony w trybie NOMMU, to jedno zero mniej po prawej stronie od 2-ki.
Jeśli w MMU, to opis jak ustawić tę zmienną jest w pliku Problems w archiwum Warp3D.
[#8] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@Jacck, post #7

Bez MMU. Ustawił tak Mediator tę zmianną. MedConfig
[#9] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #1

A ma ktoś z was system pod taki konfig lub bardzo zbliżóny aby się poidzialić? (oczywiście działający)

Jak miałem TF1260 do działały te dema z Warp3D. System 3.2.1.
Dopiero po reinstalce na AOS3.9 i blizku takie jaja.
[#10] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #8

To powinna być ustawiona na 200000 nie na 2000000.
[#11] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@Jacck, post #10

link U mnie na os4.1 tak jest
Na OS3.9 zaraz pokaże
[#12] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@mwb113, post #11

link
A tak na 3.9
Wcześniej miałem wszystko super poinstalowane. I muszę system postawić na nowo teraz. Dysk padł.
Też mam problem z 3D ale to rozwiąże.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2022 18:27:29 przez mwb113
[#13] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@mwb113, post #12

Tak się zastanawiam. A może błąd zrobiłem prY instalce medka zainstalowałem też warp3d ale bez ppc. Później pobrałem z elbox warp3d gdzie są już biblioteki i zainstalowałem ra jeszcze...

Sprawdzę wieczorem koło 21ej ustawienia i dam znać. Czy coś się ruszyło

Dzięki za filmik :)

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2022 19:12:29 przez fscsi81
[#14] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #13

Instalacja Warp3D musi być w "wersji" też PPC.
Tutaj masz moje ustawienia z działającej konfiguracji Medka, zobacz sobie co ja mam, jest też działający Warp3D (libs).

Terminator możesz sobie zostawić na 2 (bo jaj mam to ustawione pod emulację PowerUpa).
VoodooMem ja mam na max, czyli 15MB, ale jak używasz Spidera z bufforem pod medkiem to zmień to sobie na 12 lub 13.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2022 19:43:49 przez BULI
[#15] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #14

Po kilku latach się poddałem. Sztuka dla sztuki... A500mini rulS
[#16] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@Aryman33, post #15

Po kilku latach się poddałem.

kilka lat konfigurowałeś Meditora?
A500mini rulS

Co kto lubi ok, racja
Sztuka dla sztuki

Chcesz napisać, że A500mini jest bardziej życiowa niż inne hobby
2
[#17] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #14

Na warp3d 68060 działają zębatki ale na ppc nie i zawiesza się.ehh rączki opadają... I co z tym zrobić....a konfiguracji mamy podobne . Miałem mmu wyłączone. Jak włączyłem działać zaczęły zębatki ale pod 68 a ppc dalej nic.
[#18] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #17

Podmień sobie Warpa3D an tego ode mnie (libs) i sprawdź
[#19] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #18

podmieniony.. To samo . NA 68k działa na ppc nie..Obecnie jak dogralem do libs warp3dppc.library to zamiast szarego ekranu to wywala jakieś cyfry itd..
[#20] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #19

jak dogralem do libs warp3dppc.library

Nie miałeś tej biblioteki? Tzn, że twoja instalka Warp3D dla PPC nie jest poprawna ok, racja
[#21] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #20

Co do brakujących plików instalacji, z tego co pamiętam warto zapuścić sobie MedConfig (chyba tak to się nazywało), można było w nim wyświetlić wszystkie biblioteki/sterowniki MEdKA wraz z wersjami, więc łatwo zobaczysz czy przypadkiem nie brakuje Ci jeszcze jakiś bibliotek Warp3D ok, racja
[#22] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #21

Nadszedł ten moment kiedy znów warp3d chodzi.
Melduję tryby się kręcą.
2
[#23] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #21

Mam tak z mmu dIałaja na 68 ale na ppc nie. Jeśli wyłączę mmu to działa na ppc a na 68 nie. Da się zrobić by dIałało na 68 i ppc beż zmiany mmu (włącz / wyłącz)?
Biblioteki warp3d były nie takie.
[#24] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #23

Oczywiście że się da.
Bo tak mam zrobione.
Wysłałem do ciebie priva. Sprawdź pocztę
[#25] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #23

Używasz coś do konfiguracji MMU? Pakietu MMU.LIBS, OxyPatchera, jaka wersja 68060.library?
[#26] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #25

I mam kolejny problem. Ppc działa ale tylko w oknie wb. Jeśli wezmę na cały ekran to zwiecha i posk albo jakąś kreska się pokazuje. Na 68060 działa dobrze. Demo encore by night w oknie działa ok ,ale wezmę na cały ekran i zwiecha - albo pisk, linia i tyle.. zwiecha...
[#27] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #26

Te problemy Warp3D na pełnym ekranie dotyczą wszystkiego (np Qiake_GL etc), czy tylko demek Encore.
Bo z tego co kojarzę to demo np Sulaco korzysta z ustawień StormMesa dotyczących FullScreen etc. (piszę z pamięci do sprawdzenia) ok, racja
[#28] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #27

To ja przewrotnie zapytam, w wątku nie widzę - jak duży stos ustawiasz?

Edyta: oczywiście nie pytanie do Buliego, tylko do autora wątku

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2022 17:26:17 przez Lokaty
[#29] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@BULI, post #27

...z tego co kojarzę to demo np Sulaco korzysta z ustawień StormMesa dotyczących FullScreen etc. (piszę z pamięci do sprawdzenia)

Te nasze żałosne produkcje z lat 2000-2002 faktycznie używały StormMESA. Ale "Sulaco" i "By Night" korzystały już z MiniGL (tego od Hyperionu, który był używany przez np. "Heretic 2" i różne wersje "GLQuake"). Tak więc tutaj akurat ustawienia StormMESA niczego nie powinny zmienić. Ale już grzebanie w ustawieniach Warp3D jak najbardziej mają sens, bo MiniGL to tak jakby nakładka na Warp3D.
[#30] Re: Blizzard PPC A1200 szary ekran

@fscsi81, post #1

Pamięć bardzo mi wyblakła ale gdy widzę w jedym zdaniu "fullscreen" i "Voodoo 3" to od razu przychodzi mi coś na myśl.
Warto zauważyć, że akceleracja 3D w karcie Voodoo 3 potrafi działać tylko na ekranach 16-bitowych (czyli 65 tysięcy kolorów, a nie 16 milionów kolorów). Voodoo 3 jest szybsze od Permedii 2 w BVision3D ale ma trochę takich śmiesznych ograniczeń, których Permedia 2 nie ma. Na przykład nie obsługuje zwykłych "druciaków" (proste wektory z linii), musi mieć kwadratowe tekstury o wielkości max. 256x256 i właśnie akcelerator działa tylko na ekranach z 16-bitowym kolorem. Ograniczeń tych nie ma BVision, Voodoo 4, Voodoo 5 i obsługiwane Radeony.

Niektóre ograniczenia Voodoo 3 (druciaki, wielkość tekstur i ich kwadratowość) nie dotyczą MorphOSa, bo tam Kiero zaimplementował pewne tricki, które pozwalają udawać to czego ta karta nie obsługuje (skaluje tekstury do odpowiednich rozmiarów, linie rysuje trójkątami). Ale Warp3D dla AmigaOS 3 takich tricków nie miał.

Podsumowując - ja bym się upewnił na 100%, że przy fullscreenie jest odpalany ekran w 16-bitowym kolorze (rozdzielczość tutaj nie jest istotna). Domyślam się, że ekran Workbencha masz w 16-bitach skoro na oknie to się odpala.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2022 20:17:13 przez MDW
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem