[#1] Odkurzam Amigę i mam parę pytań :)
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post na forum i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam trywialne pytania :)

Otóż, wygrzebałem z szafy moją starą Amigę 1200 i chciałbym ją przywrócić do życia w związku z czym mam kilka pytań.

Jako młodzikowi Amiga służyła mi jako konsola do gier, podłączona do telewizora, godziny spędzone na żonglowaniu dyskietkami, itd :)

Zastanawiam się czy do mojej Amigi (1200) pasował będzie:
1. monitor - stary LG, wypukły kineskop, złącze analogowe.
2. dysk twardy ATA 1,7 GB (jeśli tak to jaki kabel muszę mieć żeby go podłączyć (tasiemkę taką jak do PC?) i jak muszę go sformatować? W FAT16/32 może być ? i czy mogę to zrobić na PC ?
3. czy jeśli już podłączę ten dysk to muszę mieć jakiś system operacyjny (i skąd go wziąć) czy ona ma go już "wbudowanego" w sobie??

Jeszcze raz sorki za te pytania ale jestem raczej zielonym użytkownikiem Amigi, lecz chęci na poprawę mam duże :)

Pozdrawiam i proszę o pomoc
[#2] Re: Odkurzam Amigê i mam parê pytań :)

@Corsair, post #1

Na początek przeczytaj FAQ które znajdziesz na naszej stronie.

Benedykt

[#3] Re: Odkurzam Amigê i mam parê pytań :)

@Corsair, post #1

Ad 1 - napisz więcej o tym monitorze (PAL czy VGA)
Ad 2 i 3 - zakładam, że to dysk 3,5 cala więc powinien bez problemu działać z Amigą. Podłączasz go zwykłą taśmą sygnałową. Zasilanie można podpiąć z gniazda zasilania wewnętrznej stacji dysków (przy pomocy specjalnego "rozgałęziacza" ) lub bezpośrednio z zasilacza (jeśli używasz takiego od PC).
Amiga ma własny system operacyjny, którego część znajduje się w ROMie, a część to oprogramowanie dołączane razem z komputerem (Workbench). Wspomniane oprogramowanie pozwala zainstalować i sformatować dysk twardy.

Poprawka: do podłączenia dysku 3,5 cala potrzebna jest jeszcze przelotka 2,5 -> 3,5

Ostatnia modyfikacja: 09.10.07 17:37
[#4] Re: Odkurzam Amigê i mam parê pytań :)

@PopoCop, post #3