kategoria: A500
[#1] Amiga 500 rev 6a - artefakty
Witam, mam Amigę 500 rev 6a z dolutowanym dodatkowym 512k chip i rozszerzeniem ide z 8mb fast pod cpu. Zauważyłem że czasami przy większym obciążeniu mam artefakty na ekranie. Gra 4D stunts odpalona z wb ma również artefakty (z FDD nie ma ale wiesza się), gry z whdload działają w większości ok.
W czym tkwi problem?
Dodam że mam pod klapką jeszcze rozszerzenie 1,8 MB z rtc, ale pamięć w nim nie aktywna.






[#2] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@kreciolboss, post #1

byc moze ten dolutowany chip jest wadliwy? zbyt duzo tych smieci jak na jakies zwykle przegrzanie moim zdaniem
[#3] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@juen, post #2

W konfiguracji że chip ram jest alokowany z rozszerzenia z klapki to samo się działo. Czy mogą to być kondensatory?
[#4] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@kreciolboss, post #1

Wyjąć 8MB i CPU, umyć mu nogi w gorzale i porządnie docisnąć, problem zniknie.
A i koniecznie wymień icon.library, żal patrzeć na te ramki....
1
[#5] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@Tomuś, post #4

Wyczyściłem i porządnie podłączyłem i niestety bez zmian. Test pamięci w Amiga Test Kit nie wykazywał jakichkolwiek błędów. Czy recap może pomóc ? Dodam że jak miałem konfigurację 512 chip + 1,8 mb z klapki i kontroler IDE bez ramu to nie miałem takich akcji, ale też nie używałem WB w 16 kolorach z ładnymi ikonami.
[#6] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@kreciolboss, post #5

Tego typu historie to może być uwalony chip RAM (chociaż pewnie przy okazji Amiga byłaby dosyć wiechliwa), moze też być uszkodzony Agnus (a konkretnie blitter - dokładnie takie objawy miałem w A4000, z tym że tu winowajcą była oczywiście Alice).
[#7] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@wali7, post #6

Podobnie się dzieje, jeśli zamiast oryginalnego jest ten ostatni Agnus, ale bez kondesatorka 20pF do vbb który jest dla niego wymagany.
[#8] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@makarsky, post #7

Problem został rozwiązany. Musiałem wywalić całkowicie rozszerzenie z klapki wraz z adapterem pod Gary'ego. Mimo że zworka przy złączu była rozlutowana i pstryczek od rozszerzenia wyłączony to robiło te artefakty. Trzymałem to ze względu na RTC. Teraz pytanie z innej beczki, czy istnieją same RTC bez ramu pod klapkę oraz czy jest sens używać RTC jak Amigę używam do celów nostalgiczno-rozrywkowych ?
[#9] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@kreciolboss, post #8

Możesz wyjąć kości RAM z rozszerzenia pod klapką jeśli jest w podstawkach. Najprawdopodobniej masz jakiś konflikt z wlutowanym RAMem w PCB. Zawsze możesz wylutować i dać podstawki w cenu kombinowania
[#10] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@kreciolboss, post #8

A musisz mieć godzinę i datę na Amidze gdy grasz np w Mortal Kombat? Czy to coś zmieni? RTC nie jest do niczego tak naprawdę potrzebny. Można bez niego żyć.
[#11] Re: Amiga 500 rev 6a - artefakty

@nostrum666, post #10

Oj tam, oj tam. Daj żyć Chce mieć RTC to niech kombinuje. Ja też dolutowałem FPU do ACA1233 chociaż mi nie potrzebny i podkręciłem do 50Mhz chociaż nie trzeba. Jak chodzi o zabawę, to sens jest drugorzędny.

Najprawdopodobniej ma konflikt pamięci z dolutowanym ramem na mobo. Też chciałem sobie dolutować w rev6, ale mam rozszerzenia pod klapkę i to później może komplikować sprawy właśnie z rozszerzeniami.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem